ویژگی های مهم دوربین های مداربسته

ویژگی های مهم دوربین های مداربسته

دوربین‌های مداربسته در ابتدا فقط برای ضبط ویدیو بودند، اما تعداد زیاد دوربین‌ها، حجم داده‌ها، و الزامات امنیتی و اجرای قانون باعث شده است تا تولیدکنندگان تجهیزات دوربین مداربسته ریسک را بالا ببرند و طیف گسترده‌ای از ویژگی‌های پیشرفته را ارائه دهند.

از خانه‌ها، ساختمان‌های مسکونی و تجاری گرفته تا ادارات و سازمانها ، فضاهای کوچک، و اماکن دولتی، مهمان‌ سرا و هتل ها ، مراکزبهداشتی و آموزشی و بیمارستانها خلاصه اینکه به هر کجا که نگاه کنید، ویژگی‌های ضروری دوربین‌های امنیتی برای ایمنی و محافظت بسیار مهم هستند.نصب دوربین های  مداربسته پیشرفته می تواند یکی از بهترین راه ها برای محافظت از خانه یا محل کار شما باشد. دوربین‌های مداربسته نه تنها برای جمع‌آوری شواهد در صورت وقوع جرم عالی هستند، بلکه یکی از بهترین بازدارنده‌های موثر جرم نیز هستند.

دوربین‌های مداربسته انتخابی بی‌نظیر برای حفظ امنیت و جلوگیری از سرقت ساختمان هستند. این دوربین‌ها برخلاف باور اکثر افراد علاوه‌بر ضبط تصاویر محل، قابلیت‌های بسیاری دارند که در امنیت ساختمان بسیار تاثیرگذار خواهند بود.علاوه‌بر حفاظت از امنیت ساختمان‌های مسکونی یا محل کار، دوربین‌های مداربسته نقش کاربردی و مهمی در سیستم مکان‌های عمومی، اداره پلیس، نظارت همگانی، شغل‌ها و مکان‌های مختلف دارند. قابلیت بالای این دستگاه امنیتی آن را به یکی از پرفروش‌ترین محصولات حفاظتی بازار تبدیل کرده است. برای آشنایی با مهم‌ترین قابلیت‌های دوربین مداربسته در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

سیستم های امنیتی دوربین مدار بسته یکی از پرکاربردترین و سودمندترین اجزای امنیتی هستند. به خصوص در محیط امنیتی پر سر و صدا  و شلوغ ، بسیاری از مزایای استفاده از دوربین مداربسته عبارتند از: یک عامل بازدارنده مؤثر جرم، و همچنین یک ابزار کارآمد برای نظارت و در صورت نیاز، منبع خوب داده های پزشکی قانونی.

دوربین‌های مداربسته در ابتدا فقط برای ضبط ویدیو بودند، اما تعداد زیاد دوربین‌ها، حجم داده‌ها، و الزامات امنیتی و اجرای قانون باعث شده است تا تولیدکنندگان تجهیزات دوربین مداربسته ریسک را بالا ببرند و طیف گسترده‌ای از ویژگی‌های پیشرفته را ارائه دهند.

برخی از این ویژگی‌ها در دوربین مداربسته به همه کاربران دوربین مداربسته مربوط می‌شوند و به هر کسی که مایل به نصب دوربین مداربسته است توصیه می‌شود اما بغضی از ویژگی های دوربین مداربسته فقط مربوط به مشاغل و سازمانهای خاص میباشد.

با این حال، همه این ویژگی ها و قالبیتها در قیمت نهایی تجهیزات دوربین مداربسته تاثیر گذارند. درک این ویژگی‌ها می‌تواند به شما در انتخاب درست کمک کند  بنابراین بیایید مهم‌ترین آنها را بررسی کنیم و ببینیم کجا مفید یا مهم هستند.

 

1. تصاویر با کیفیت بالا (HD).

روزگار فیلم‌های ایمنی غم‌انگیز و متلاطم گذشته است. اکثر دوربین های ایمنی پیشرفته حداقل با وضوح 720p ارائه می شوند و حتی می توان آن را به 1080p ارتقا داد. با فیلمبرداری HD، شما یک تصویر واضح به دست می آورید تا دقیقا ببینید در میدان دید دوربین چه می گذرد.

۲. رنگ و رزولوشن مطلوب

ابتدا باید تصمیم بگیرید که به چه وضوحی از تصویر نیاز دارید. دوربین های مداربسته با وضوح تصویر بالا و رنگی، گران تر از دوربین های سیاه و سفید هستند؛ اما این دوربین ها جزییات دقیق تری از مکان را در اختیار شما قرار می دهند. اگر سارقی وارد خانه شما شود، دوربین سیاه و سفید امکان تشخیص رنگ لباس و موی او را ندارد، از این رو تشخیص کامل چهره فرد سخت تر می شود. در مقابل اگر بودجه کافی برای خرید دوربین مدار بسته رنگی با وضوح تصویر بالا را نداشته باشید، می توانید به خرید یک دوربین مداربسته معمولی اکتفا کنید.

3. داشتن میکرفون و ضبط صدا (صدا دو طرفه)

اکنون زمان آن رسیده است که سیستم هشداری را نصب کنید که مجهز به بلندگو و میکروفون برای صدای دو طرفه است. با استفاده از این ویژگی، فردی که ویدیو را مانیتور می کند می تواند با فرد یا افرادی که در مقابل دوربین قرار دارند ارتباط برقرار کند. پ

صدای دو طرفه یکی از ویژگی های پیشرفته دوربین مداربسته است که نادیده گرفته شده است. صدای دو طرفه به اپراتور در اتاق کنترل اجازه می دهد تا با فرد مقابل دوربین مداربسته صحبت کند. خود مکالمه را می توان ضبط و بایگانی کرد، درست مانند هر نوع فیلم دیگری.

صدای دو طرفه در درجه اول برای سیستم های کنترل دسترسی تعاملی مفید است، جایی که دسترسی به یک منطقه محدود همیشه باید توسط یک اپراتور انسانی تایید یا کنترل شود. با این حال، در موقعیت های دیگر نیز مفید است.برای مثال، به اپراتورهای انسانی اجازه می‌دهد تا فوراً تلاش‌های دسترسی را یاد بگیرند و درک کنند، و تشخیص تلاش صادقانه از تلاش برای دسترسی مخرب را آسان‌تر می‌کند.

4. دید در شب و ضبط در نور کم

با نصب دوربین امنیتی با قابلیت دید درشب در فضای باز که همچنان می تواند تصاویر واضح را در تاریکی ضبط کند، محافظت از خانه یا محل کار شما در شب بسیار آسان تر است. برخی از دوربین های دید در شب از تقویت کننده های تصویر برای تقویت نور محیطی که در کادر است استفاده می کنند. سایر دوربین های نظارتی در نور کم ممکن است از نور مادون قرمز برای ارائه تصویری واضح در تاریکی استفاده کنند. اگر در حال طراحی یک دوربین مانیتورینگ خانگی هستید، داشتن چند دوربین با قابلیت دید در شب می تواند مفید باشد. برخی از سرقت ها در تاریکی شب اتفاق می افتد. یک دوربین مادون قرمز امکان ضبط تصاویر با کیفیت، در طول شب را دارد. دوربین های دیگری نیز با قابلیت دید در شب وجود دارند که از نور مادون قرمز استفاده نمی کنند. قیمت این دوربین ها بیشتر است. ابتدا باید هدف خود را از خرید دوربین مدار بسته تعیین کنید.

5. ذخیره سازی ابری

یکی از گزینه‌های ذخیره‌سازی ویدیو، خرید یک دستگاه DVR یا NVRاست، اما لازم نیست به فضای ذخیره‌سازی که می‌توانید در محل نگهداری کنید محدود شوید. با سیستم‌های دوربین امنیتی بی‌سیم عالی که به اینترنت متصل می‌شوند، می‌توانید تمام فیلم‌های ایمنی خود را در یک سرویس ذخیره‌سازی ابری آپلود کنید. این نه تنها به این معنی است که فضای ذخیره سازی بیشتری دریافت می کنید، بلکه به این معنی است که می توانید فیدهای دوربین خود را از هر جایی که به اینترنت دسترسی دارید بررسی کنید. علاوه بر این، برای خدمات دوربین امنیتی بهتر است. با ذخیره سازی ابری، یک مزاحم نمی تواند شواهد جرم خود را با سرقت DVR یا نوار از بین ببرد.

ذخیره سازی داده های دوربین مداربسته به روشی ایمن و اضافی که امکان دسترسی سریع و کارآمد به داده های دوربین را نیز فراهم می کند، یکی از سخت ترین چالش هایی است که کاربران دوربین های مدار بسته با آن مواجه هستند.

ذخیره سازی ابری در درجه اول دو نوع کاربر را هدف قرار می دهد:

کاربرانی که تعداد زیادی جریان برای مدیریت دارند و زیرساخت پشتیبانی بسیار بزرگ و مدیریت آن دشوار است، حتی با منابع اختصاصی IT

کاربرانی که جریان‌های بسیار کمی برای مدیریت دارند و نیازهای پیشرفته کمی دارند، بنابراین هزینه‌های مرتبط با زیرساخت اختصاصی و داخلی برای ذخیره‌سازی ایمن و پشتیبان‌گیری به سختی قابل توجیه است.

با ذخیره سازی ابری، سیستم های دوربین مدار بسته از منابع ابری برای ذخیره و بازیابی داده ها استفاده می کنند. این امر وظیفه حفظ یک زیرساخت ذخیره سازی ایمن و اضافی را با تمام مزایا و معایب ناشی از آن برون سپاری می کند.فضای ذخیره سازی ابری دوربین مدار بسته از شرکای معتبر از رمزگذاری پیشرفته، در دسترس بودن بالا و قابلیت های پشتیبان کارآمد استفاده می کند که معمولاً فراتر از توان مالی اکثر مشاغل کوچک و متوسط است.همانطور که گفته شد، برخی از امنیت سیستم ها همچنان به شیوه های امنیتی خود شما بستگی دارد. برای مثال، اگر از رمزهای عبور ضعیف استفاده کنید، یک مهاجم همچنان می‌تواند به فیلم شما دسترسی پیدا کند. ذخیره سازی ابری همچنین شامل یک مبادله بین تعمیر و نگهداری زیرساخت و هزینه و استقلال فروشنده است. یک پلت فرم ابری معین فقط با برخی از دوربین های مدار بسته کار می کند. اگر توسط یک سازنده خاص اجرا شود، اغلب فقط با دوربین های آن سازنده کار می کند.

 

6. دوربین های امنیتی تشخیص حرکت (Motion Detection)

اگر فیلم ایمنی خود را در دستگاه DVR یا NVRذخیره می‌کنید یا اگر در فضای ذخیره‌سازی ابری در دسترس شما قرار دارد، نمی‌خواهید دوربین‌هایتان 24/7 ضبط کنند. دوربین های فعال با حرکت راه حل مناسبی برای حفظ فضای ذخیره سازی ویدیو ارائه می دهند. این دوربین ها مجهز به سنسور حرکت هستند. هنگامی که چیزی وارد میدان دید دوربین می شود، سنسور حرکت دوربین را فعال می کند. به این ترتیب، فقط زمانی ضبط می شود که فعالیتی برای ضبط وجود داشته باشد.

ضبط بر حسب تقاضا یکی از کاربردی ترین قابلیت ها در سیستم های دوربین مدار بسته مدرن است. این به ویژه در مناطقی که به ندرت قابل دسترسی هستند، مفید است، جایی که ضبط مداوم در طول روز ده ها ساعت فیلم از یک در و شاید سی ثانیه از آمدن و رفتن افراد را در اختیار شما قرار می دهد.

سیستم‌های دوربین مداربسته با پشتیبانی از تشخیص حرکت به شما این امکان را می‌دهند که دوربین خود را طوری پیکربندی کنید که فقط زمانی شروع به ضبط کند که حرکت را در میدان دید خود تشخیص داده باشد. به این ترتیب، تنها فیلم هایی که حاوی داده های مرتبط هستند ذخیره می شوند. این باعث صرفه جویی در هزینه ذخیره سازی، پشتیبان گیری و بایگانی می شود و مرور و بازیابی داده ها را در صورت نیاز آسان تر می کند.

7. قیمت مناسب

قبل از خرید دوربین مداربسته، هدف از خرید باید مشخص شود. در واقع هدف از خرید دوربین مدار بسته، نوع دوربین و ویژگی های مورد نیاز را تعیین می کند. بنابراین پیشنهاد می کنیم قبل از خرید دوربین مدار بسته در مورد آن تحقیق کنید و با کارشناسان شبکه رسام دوراندیش در مورد آن مشورت کنید تا دوربینی با ویژگی های متناسب با قیمت مناسب را انتخاب کنید.

 

8. ارتباطات بی سیم

نیاز به اجرای سیم هنگام نصب دوربین مداربسته می تواند محدود کننده باشد. با دوربین‌های بی‌سیم جدیدتر، گزینه‌های بیشتری برای قرارگیری دارید، و همچنین نصب را آسان‌تر می‌کند. علاوه بر این، در صورت نیاز می‌توانید دوربین‌ها را جابه‌جا کنید. سیستم های دوربین بی سیم می توانند 24 ساعت خدمات دوربین را ارائه دهند که به راحتی با سیستم هشدار شما متصل می شود و از رمزگذاری پیشرفته برای محافظت از سیگنال استفاده می کنند.

به طور سنتی، دوربین‌های مداربسته از اتصالات سیمی استفاده می‌کردند، عمدتاً به این دلیل که پروتکل‌های بی‌سیم برای نظارت ویدیویی در زمان واقعی یا بسیار نامطمئن یا بسیار کند تلقی می‌شدند. این دیگر صدق نمی کند و بسیاری از دوربین های مدار بسته به جای آن اتصال بی سیم را ارائه می دهند. نصب دوربین مدار بسته بی سیم مزایای زیادی دارد.

دوربین‌های مداربسته بی‌سیم از Wi-Fi برای برقراری ارتباط با بقیه سیستم‌های امنیتی استفاده می‌کنند، بنابراین نیازی به کابل داده ندارند. این می تواند زیرساخت شما و نصب آن را بسیار ساده کند و قابلیت اطمینان سیستم امنیتی شما را بهبود بخشد، زیرا یک کابل کمتر به معنای یک نقطه خرابی کمتر است.

با این حال، دوربین مداربسته بی‌سیم همچنان به کابل‌های پاور نیاز دارد، و تمام ترافیکی که هنوز نیاز دارد جریان داشته باشد: شما هنوز به یک شبکه داده نیاز دارید که بتواند جریان ویدیویی پیوسته را پشتیبانی کند، و یک نقطه دسترسی بی‌سیم که شبکه داده و دوربین‌ها را پل کند، همچنان مورد نیاز است. .

9. سازگاری با آب و هوای مناطق

دوربین مداربسته هم در فضای داخلی و هم در بیرون ساختمان نصب می شود. اگر بخواهید دوربین مداربسته را در فضای بیرونی ساختمان نصب کنید، باید سازگاری آن را با آب و هوا در نظر بگیرید. بازه دمایی و میزان بارش را در منطقه خود بررسی کنید. دوربین های مقاوم در برابر آب و هوا قیمت بیشتری دارند ولی دوام بالاتری هم دارند. هر ساختمانی که سیستم دوربین مداربسته داشته باشد، علاوه بر ایمنی بیشتر، قیمت بالاتری نیز خواهد داشت. پس دوربینی را انتخاب کنید که با شرایط آب و هوایی محل زندگی شما سازگاری داشته باشد.

10. نظارت از راه دور

با دوربین‌های جدیدی که به اینترنت متصل می‌شوند، می‌توانید ویدیوهای خود را در هر زمان نظارت کنید. تا زمانی که به اینترنت متصل هستید، می توانید از یک برنامه در تلفن، تبلت یا لپ تاپ خود برای مشاهده فیدهای دوربین استفاده کنید. می‌توانید از این ویژگی برای بررسی وضعیت بچه‌ها در هنگام کار استفاده کنید، یا می‌توانید از آن برای مراقبت از خانه خود در زمانی که در تعطیلات هستید استفاده کنید. یکی از ویژگی های دوربین مداربسته خوب داشتن قابلیت کنترل از راه دور است. شما می توانید با استفاده از اینترنت و اپلیکیشن موبایل، دوربین مدار بسته را از راه دور کنترل کنید و تصاویر ضبط شده را از هر مکانی تماشا کنید. با استفاده از این ویژگی می توانید رفت و آمد بچه ها و کارگران خانه را بررسی کنید.

11. اندازه و ابعاد مناسب

اندازه دوربین های مداربسته هر سال کوچک تر می شوند. همچنین شکل و طرح آن ها رفته رفته زیباتر و مدرن تر می شود. انتخاب اندازه مناسب برای دوربین مداربسته به هدف شما بستگی دارد. اگر اندازه دوربین مداربسته ای که بیرون ساختمان نصب می شود، بزرگ باشد، سارقان را از آن ساختمان دور می کند. اگر بخواهید دوربین مدار بسته را به شکل مخفی نصب کنید، اندازه های کوچک تر پیشنهاد می شود. دوربین های کوچک تر مناسب نصب در فضاهای بسته هستند.

 

12. قابلیت WDR

محدوده دینامیکی سیستم های دوربین مداربسته به توانایی آن در ضبط دقیق در شرایط روشن و تاریک اشاره دارد. در برخی موقعیت‌ها، ممکن است منطقه‌ای داشته باشید که بخشی از میدان بسیار روشن و بخشی دیگر بسیار تاریک است. با دوربینی که دامنه دینامیکی وسیعی دارد، می‌تواند نور را در ویدیو متعادل کند تا آن را ایجاد کند، بنابراین قسمت‌های روشن پاک نمی‌شوند و قسمت‌های تیره‌تر برای دیدن آن‌قدر تاریک نمی‌شوند. استفاده از تکنولوژی WDR، زمانی اهمیت پیدا می کند که سوژه در محیطی کم نور، در کنار فضایی بسیار روشن قرار می گیرد. هنگامی که بخشی از عکس بسیار روشن و بخش دیگر آن فوق العاده تاریک باشد، جزئیات در آن به خوبی دیده نمی شود و ممکن است سوژه کاملا تاریک شود. از این رو تکنولوژی WDR به ما در تشخیص بهتر جزئیات تصویر کمک می کند و سبب ایجاد تعادل نور در محیط های روشن و تیره می شود.

13 . تشخیص خودکار شماره پلاک

تشخیص خودکار شماره پلاک (ANPR) یک ویژگی پیشرفته دوربین مدار بسته است که به نرم افزار آنالیز ویدئو اجازه می دهد تا به طور خودکار شماره خودروها را شناسایی و بخواند. ارزش این سیستم نه به خود ویژگی بلکه در یکپارچگی آن با نرم افزارهای بایگانی، مدیریت دسترسی و مدیریت پارکینگ و ارزش تحلیلی آن است و داده هایی که می تواند ارائه دهد.

 

می توانید از ANPR برای موارد زیر استفاده کنید:

سهولت دسترسی به پارکینگ

کاهش زمان حمل و نقل

داده‌های دقیق و بی‌درنگ درباره تعداد مکان‌های پارکینگ استفاده شده و توسط چه کسانی نگهداری کنید

دسترسی به فضای پارکینگ ساختمان را کنترل و ثبت کنید.

 

اگر به این ویژگی ها نیاز دارید، ANPR یک ویژگی است که ارزش بررسی دارد.البته به خاطر داشته باشید که ANPR به همان اندازه که مفید است پیچیده است. نه تنها به سخت افزار تصویربرداری با کیفیت بالا نیاز دارد، بلکه خود دوربین ها نیز باید به گونه ای نصب شوند که نور، میدان دید و پارامترهای فاصله صحیح را تضمین کند.

14 . تشخیص چهره

تشخیص چهره برای چهره انسان همان چیزی است که ANPR برای پلاک خودروها است: این سیستم امنیتی دوربین مداربسته را قادر می‌سازد تا چهره افراد را با سابقه پایگاه داده داخلی تطبیق دهد و به شما بگوید چه کسی به تازگی از جلوی دوربین عبور کرده است.

تشخیص چهره یک ویژگی دوربین مدار بسته بسیار قدرتمند است که در بسیاری از تنظیمات که امنیت یا خدمات مشتری از اهمیت بالایی برخوردار است استفاده می شود. برای مثال می‌توان از آن برای شناسایی و ردیابی مشتریان VIP در هتل‌ها و سایر مکانها استفاده کرد . یا به همان خوبی، برای شناسایی افرادی که دیگر اجازه حضور در محل کسب‌وکار یا مجرمان مشکوک را ندارند.

با این حال، تشخیص چهره مبتنی بر دوربین مدار بسته یک مشکل بسیار پیچیده است و این دو پیامد مهم دارد.

اولین مورد قیمت است. تشخیص چهره یک ویژگی برتر است. تولیدکنندگان ممکن است لزوماً برای آن هزینه اضافی دریافت نکنند، اما سخت افزاری که پشتیبانی می کند در بخش گران قیمت تقسیم بودجه است.

مورد دوم دقت است. تشخیص چهره انسان کار پیچیده ای است که حتی گاهی اوقات سیستم های بیولوژیکی نیز با شکست مواجه می شوند.حتی ما انسان ها هم گاهی اوقات یک غریبه را با یک آشنا اشتباه می گیریم. کامپیوترها حتی بدتر از آن هستند. تشخیص چهره دوربین مدار بسته هنوز در سطحی نیست که بتوانید به طور کامل به آن اعتماد کنید. می تواند کار کارکنان شما را به میزان قابل توجهی آسان کند، اما نمی تواند جایگزین آن شود.

15. هشدارهای زمان واقعی

هشدارهای بلادرنگ (که گاهی اوقات اعلان فشار نامیده می شود) یک ویژگی نسبتاً جدید دوربین های مداربسته مجهز به IP است. سیستم های دوربین مداربسته ای که از این ویژگی پشتیبانی می کنند می توانند در پاسخ به برخی رویدادها مانند تشخیص حرکت، به گوشی هوشمند یا تبلت هشدار دهند. هشدارهای بلادرنگ یک ویژگی دوربین مدار بسته بسیار مفید است، اما باید با احتیاط از آن استفاده کرد

 

کلام آخر 

شرکت شبکه رسام دوراندیش یک ارائه دهنده پیشرو برای خدمات دوربین های مداربسته می باشد. ما بهترین سیستم‌های دوربین امنیتی را برای خانه‌ها و مشاغل طراحی و نصب می‌کنیم و مجموعه‌ای از بهترین ویژگی‌های دوربین امنیتی موجود امروز را ارائه می‌دهیم. اگر به دوربین های بی سیم، سیستم های هشدار خانه هوشمند نیازدارید ومطمئن نیستید که کدام ویژگی سیستم دوربین مدار بسته برای شما مناسب است ، برای مشاوره رایگان با تیم متخصص ما تماس بگیرید.