دوربین مداربسته پلاک خوان | نرم افزار پلاک خوان | دوربین LPR

دوربین مداربسته پلاک خوان | نرم افزار پلاک خوان | دوربین LPR

دوربین‌های LPR که به سخت‌افزار و فریم ویر ویژه مجهز شده‌اند، فوراً تصویر پلاک خودرو را شناسایی، ضبط و آنالیز می‌کنند. شناسایی به صورت استخراج اعداد و حروف درج شده در پلاک انجام می شود. در شرایط نوری خاص این دوربین نیاز به قابلیت هایی است که بتواند اثر منفی بی نوری یا نور شدید را خنثی کند.

دوربین پلاک خوان  چیست؟

دوربین پلاک خوان دوربین مداربسته ایست که می تواند پلاک خودرو را ثبت کند. شناسایی به صورت استخراج اعداد و حروف درج شده در پلاک انجام می شود. در شرایط نوری خاص این دوربین نیاز به قابلیت هایی است که بتواند اثر منفی بی نوری یا نور شدید را خنثی کند.دوربین های LPR سنسورهای ترافیکی پیشرفته ای هستند که برای ضبط و دیجیتالی کردن تصاویر از پلاک خودرو استفاده می شوند. این تشخیص پلاک خودرو (LPR) نامیده می شود. برای اینکه LPR مفید باشد، باید در زمان واقعی (20 میلی ثانیه یا کمتر) و با دقت بسیار بالا (99٪ یا بیشتر) انجام شود. دوربین های فیلمبرداری معمولی نمی توانند این کار را انجام دهند.

دوربین‌های LPR که به سخت‌افزار و فریم ویر ویژه مجهز شده‌اند، فوراً تصویر پلاک خودرو را شناسایی، ضبط و آنالیز می‌کنند، و عملیات اضافی فراتر از OCR معمولی ، ویژه پلاک‌ها را انجام می‌دهند. این فرآیند دیجیتالی شدن را در شرایط پیچیده مانند اهداف متحرک، زوایای بسیار باز، نور محیطی ضعیف، مه، خاک و غیره ممکن می‌سازد.دوربین های تخصصی LPR کل فرآیند LPR را بدون دخالت تجهیزات یا نرم افزار خارجی انجام می دهند.

فناوری LPR (تشخیص پلاک) ، OCR و شبکه‌های عصبی را ترکیب می‌کند تا دوربین‌های  پلاک خوان،  پلاک خودرو را بخوانند و داده‌های گرافیکی را به اطلاعات دیجیتال در زمان واقعی (20 میلی‌ثانیه) تبدیل کنند.

 

دوربین های ANPR، ALPR و LPR چیست؟

امنیت ویدئو در سال‌های اخیر پیشرفت قابل‌توجهی داشته است، با فناوری‌های جدید با قدرت یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی پیشرفته که قابلیت‌های جدیدی را ایجاد کرده است. یکی از این ویژگی ها تشخیص پلاک خودرو (LPR) است. این ویژگی که به طور فزاینده ای مورد تقاضا قرار می گیرد، قادر به شناسایی و خواندن پلاک ها است تا شناسایی سریع هر وسیله نقلیه در صحنه را برای کاربران یا مقامات بسیار آسان تر کند.

این فناوری با نام‌های مختلفی شناخته می‌شود: شناسایی پلاک (LPR)، تشخیص خودکار شماره پلاک (ANPR)، خواندن پلاک خودکار (ALPR)، یا تشخیص شماره پلاک (NPR). اما بدون توجه به اصطلاحات خاص، مشخص شده است که این ابزار بسیار قدرتمندی است که بسیاری از کاربران باید به دنبال آن باشند تا در سیستم نظارت تصویری خود بگنجانند.

LPR مخفف (License Plate Recognition) و به معنای مجوز تشخیص پلاک خودرو است. اصطلاحی است که معمولاً برای توصیف دوربین‌های مداربسته تخصصی استفاده می‌شود. این دوربین ها قادر به مقابله با چالش‌های مربوط به ثبت پلاک هستند. این چالش ها می توانند سرعت خودرو، مه، دید در شب و مواد بازتابنده روی پلاک باشند.

ANPR مخفف (Automatic Number Plate Recognition) و به معنای تشخیص خودکار شماره پلاک است. اصطلاحی است که معمولاً در توصیف نرم افزاری استفاده می شود که ورودی دوربین LPR را می گیرد. سپس با استفاده از نرم افزار نوشته های عددی و حرفی روی یک پلاک را تشخیص می دهد. مرحله بعد ذخیره شماره پلاک و یا مطابقت آن با سوابق پایگاه داده است. این نرم افزارها شامل Hikvision Ivms و Digifort و Millestone می باشد.

بیشتر چه کسانی دوربین پلاک خوان تهیه میکنند؟

         پلیس راهور (راهنمایی و رانندگی)

         استانداری ، شهرداری و بخش داری ها

         مراکز دولتی و سازمان ها

         مراکز نظامی

         صاحبان پارکینگ ها

         کارخانه ها و کارگاه های خصوصی و دولتی

         صاحبان مراکز سوخت گیری خودرو

 

دوربین های پلاک خوان کجا استفاده می شوند؟

دوربین های پلاک خوان می توانند پلاک خودرو ها را حتی بین لاین های مختلف و در شرایط آب و هوایی یا نور نامساعد تشخیص دهند. این دوربین ها اطلاعات به دست آمده را به مرکز مدیریت هوشمند دستگاه ضبط  تصاویر و یا سرور ضبط تصاویر  ارسال می کنند. بنابراین، زمانی که یک وسیله نقلیه از برابر یک دوربین LPR عبور می کند شماره پلاک آن توسط دوربین خوانده می شود. سپس به سرعت سوابق آن از رویداده های از پیش ضبط شده موجود در حافظه دستگاه مورد بررسی قرار می گیرد.

یک نکته جالب در مورد دوربین های مداربسته پلاک خوان این است که اطلاعات تمامی تصاویر ثبت شده توسط دوربین از وسایل نقلیه عبوری ذخیره می گردند. این اطلاعات شامل پلاک خودروهایی که مظنون به تخلف نیستند نیز می شود. اغلب برای بررسی های بیشتر اطلاعات تمام خودروهای عبوری مورد نیاز خواهد بود. دوربین های دارای تشخیص پلاک (LPR) دارایی عالی برای استفاده در طیف وسیعی از تنظیمات هستند. در واقع، تقریباً هر دوربینی با دید مکانی که ممکن است وسایل نقلیه در آن حضور داشته باشند، می توانند از داشتن قابلیت LPR بهره ببرند. به طور خاص، مکان‌های زیر تنها تعداد کمی از مکان‌هایی را نشان می‌دهند که برای دوربین‌های LPR بیشترین حس را دارند.

 

پارکینگ ها: پارکینگ ها به طور طبیعی بهترین مورد استفاده برای دوربین های LPR هستند. اینجا جایی است که اکثر وسایل نقلیه ، پارک می‌شوند و هر روز حرکت می‌کنند، بنابراین این اولین مکانی است که می‌خواهید نظارت کنید.

ایستگاه ها : به سادگی با نظارت بر نقاط ورودی و خروجی، می توانید بیشتر بینش مورد نیاز خود را در مورد دسترسی وسایل نقلیه به یک مکان به دست آورید. گزارش‌های تولید شده در اینجا ( با زمان و شماره پلاک ) ممکن است تمام چیزی باشد که هنگام بررسی یک حادثه معمولی به آن نیاز دارید.

سازمان ها :  جهت کنترل و نظارت بر روی عبور و مرور تمام وسایل نقیه در سازمان ها استفاده می شود تا تردد آنها کنترل شود. به این ترتیب می توان پلاک خودروهای مجاز را از پیش در پایگاه داده سیستم مداربسته تعریف کرد تا در صورت ورود خودروی غیر مجاز مانع از آن شد.

گیت‌ها و باجه‌های عوارضی: گیت‌ها و باجه‌های عوارضی منطقه دیگری هستند که باید از قبل دارای امنیت تصویری باشند. داشتن قابلیت LPR فقط کارها را ایمن تر می کند و توانایی بیشتری برای بررسی و درک مشکلات در صورت بروز آنها ارائه می دهد. مقامات ایالتی و شهرداری نیز می توانند از این فناوری برای شناسایی زمان وقوع تخلف و خودکارسازی فرآیند اصلاح وضعیت استفاده کنند.

مناطق ترافیکی: هر منطقه ای که ترافیک توقف و حرکت دارد، مکان اصلی است که ممکن است بخواهید با دستگاه های دارای LPR نظارت کنید. چنین محیط‌هایی می‌توانند الگوهای پویایی داشته باشند که چالش‌هایی ایجاد می‌کنند - و داشتن داده‌های قابل شناسایی ممکن است هنگام بررسی یک رویداد مفید باشد.

کارواش: کارواش ها به طور طبیعی یکی از بسیاری از مشاغل کوچک هستند که می توانند از دوربین های LPR در محل بهره مند شوند. داشتن درک بهتر از اینکه چه کسی می‌آید و می‌رود نه تنها امنیت را افزایش می‌دهد، بلکه می‌تواند فرصت‌هایی را از نظر درک دفعات مشتری و زمان صرف شده در مکان ارائه دهد.

برخی از مکان های پر استفاده دوربین پلاک خوان

            معابر شهری و داخلی شهرک ها

         معابر ورودی و خروجی شهرستان ها و روستا

         پارکینگ های عمومی شهری و پارکینگ های خصوصی

         ورودی و خروجی کارخانه ها

         ورودی و خروجی ادارات و سازمان ها

         ورودی و خروجی بیمارستان ها و مارکز درمانی

         ورودی و خروجی دانشگاه ها و مراکز آموزش

         استفاده در مراکز نظامی

         پمپ بنزین و محل های سوختگیری

 

موارد استفاده از دوربین های تشخیص پلاک

ایمن سازی یک منطقه: بعضی امکان نیازمند امنیت بالایی هستند و در بیشتر موارد شما می خواهید بیشترین اطلاعات ممکن را داشته باشید. فناوری امروزی به شما این امکان را می‌دهد که بدانید دقیقاً کدام وسایل نقلیه در محل هستند، چه زمانی می‌رسند، چه زمانی از آنجا خارج می‌شوند، چه مقدار زمانی را در مکان سپری می‌کنند و آیا نشان دهنده هرگونه فعالیت مشکوک هستند. این برای امنیت بسیار ارزشمند است و راه حل های مدرن نادیده گرفتن آن را بسیار آسان می کند.

مانیتورینگ ورودی‌های گیت: نظارت در زمان واقعی ورودی‌ گیت ها طبیعتاً برای امنیت بسیار مفید است، اما همچنین می‌تواند برای ساده‌سازی کنترل دسترسی مفید باشد. یک دوربین پلاک خوان می‌تواند کاربران مکرر را شناسایی کند، بازدیدکنندگان جدید یا غیرمجاز را شناسایی کند، و با راه‌حل‌های کنترل دسترسی برای ساده‌سازی و ایجاد آرامش خاطر به هر فرآیند ورود، کار کند.

حل و فصل تصادفات پارکینگ: تصادفات رانندگی فقط در خیابان های عمومی اتفاق نمی افتد و احتمالاً در هر پارکینگی که نگهداری می کنید، با اختلاف نظر در مورد تصادف مواجه خواهید شد. فعال کردن LPR در دوربین ها وضوح بسیار بیشتری را ارائه می دهد و می تواند به شما کمک کند تا مطمئن شوید که هر مشکلی به راحتی و سریع حل می شود - حتی در مواردی که فرد مقصر قبل از مشخص شدن حادثه محل را ترک کرده است.

ردیابی وسیله نقلیه مظنون شناخته شده: تشخیص شماره پلاک می تواند بسیار مفید باشد زمانی که یک وسیله نقلیه خاص و بالقوه خطرناک برای بررسی وجود دارد. LPR می تواند در صورت شناسایی آن وسیله نقلیه در محل، به شما اطلاع دهد.

پیدا کردن وسیله نقلیه درگیر در جرم: همین امر پس از وقوع در مورد هر وسیله نقلیه ای که معلوم است در یک جنایت دخیل است صدق می کند. هر سازمانی می‌خواهد مراقب تهدیدهایی از این نوع باشد  و داشتن این فناوری می‌تواند به دستگیری سریع مجرمانی در زمان واقعی کمک کند که در غیر این صورت ممکن است هرگز شناسایی نشوند.

ویژگی های نصب دوربین پلاک خوان

نصب آسان در ساختارهای موجود: دوربین های پلاک خوان چند منظوره را می توان بر روی هر نوع زیر ساختی نصب نمود. ساختارهایی که برای نصب دوربین پلاک خوان بیشترین استفاده را دارند مانند چراغ های راهنمایی، پایه ی چراغ های نصب شده در حاشیه خیابان و یا پل ها هستند. این امر باعث می شود تا نصب و آماده سازی آن در زمان بسیار کوتاهی انجام شود. انتقال دیتا و جریان الکتریکی نیز می تواند توسط یک کابل واحد انجام گیرد.

راه اندازی و تنظیمات آسان: این دوربین ها را به راحتی می توان از راه دور و از طریق یک رابط گرافیکی کاربر پسند (GUI) در گوشی یا تبلت کنترل نمود. راهنمای نصب دوربین پلاک خوان، مراحل مهم نصب و راه اندازی آن را بخوبی نشان می دهد. راه اندازی این دوربین ها پیچیدگی خاصی ندارند.

استفاده آسان به دلیل عملکرد خودکار: به محض روشن شدن و ثبت اطلاعات، دوربین به طور خودکار شروع به نظارت بر عملکرد سوژه ها و محیط اطراف خود می کند. سنسور دوربین ابتدا شرایط نور و روشنایی را تشخیص می دهد و کیفیت تصویر را به صورت خودکار تنظیم می کند. حالت دوربین به طور خودکار هنگامی که سطح نور به کمتر از آستانه روشنایی استاندارد می رسد به حالت شب یا Night Mode تغییر می کند. در صورتی که دوربین در معرض دستکاری های عمدی قرار گیرد سنسورهای تشخیص حرکت در دوربین سریعا سیستم آلارم را فعال می کنند. همچنین در صورتی که کیفیت خوانش پلاک خودروها به زیر سطح استاندارد برسد نیز سیستم هشدار فعال می شود.

قابلیت انتخاب حالات مختلف دوربین: این دوربین ها را می توان در دو حالت اصلی تنظیم نمود. یک حالت این است که دوربین به طور خودکار تصویر هر خودرویی را که وارد میدان دید آن می شود ثبت می کند. در حالت بعدی، تنها وسایل نقلیه ی خاصی توسط سنسور خارجی دوربین ثبت می شوند. به این ترتیب، تا دو لاین در جاده در یک جهت یا در دو جهت مخالف پوشش داده می شوند.

 

هنگام خرید دوربین LPR به چه نکاتی توجه کنیم :

زاویه، فاصله و مکان مناسب نصب

قیمت و بودجه

حفظ و ذخیره سازی داده ها

دوام و مقاومت

نحوه تعمیر و نگهداری

برق و اتصالات

نرم افزار دوربین پلاک خوان خودرو

نرم افزار پلاک خوان، یک سیستم جامع مدیریت تردد است. این نرم افزار با اتصال به دوربین های امنیتی می تواند شماره پلاک و سایر اطلاعات کامل خودرو های درحال تردد را ثبت کند. سپس  با اتصال به راهبند امکان مدیریت هوشمند و زمان بندی شده تردد را امکان پذیر می کند. نرم افزار پلاک خوان یک نرم افزار کاربردی در مسائل امنیتی سازمان‌ها و خدمات شهری است. این نوع نرم افزار به کمک هوش مصنوعی و تکنولوژی پردازش تصویر پلاک‌های ماشین‌های موجود در یک مکان، خیابان، بزرگراه، ورودی ساختمان یا یک شهرک مسکونی و… را تشخیص می‌دهد و آن‌ها را ثبت می‌نماید. از این نرم افزار می‌توان برای کنترل عبور و مرور ماشین‌ها، ثبت تخلف رانندگان و… استفاده نمود.

همان طور که گفته شد یکی از کاربردهای پردازش تصویر در بخش امنیت و نظارت بر اجرای قوانین است که این امر به کمک ماژول‌های مختلف پردازش تصویر مانند تشخیص چهره، پلاک خوان و… انجام می‌شود. شهرهای مدرن برای کنترل و نظارت بر روی شهروندان از ماژول‌های مختلف پردازش تصویر به خوبی بهره برداری می‌کنند. قبل از استفاده از چنین تکنولوژی‌هایی کنترل و نظارت بر شهر و ردیابی تخلفات و مجرمان بسیار سخت بود اما در حال حاضر به کمک سخت افزارهای پیشرفته‌ای که به طور گسترده در شهرها استفاده می‌شود و هم چنین به کمک نرم افزارهای هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی کنترل در سطح گسترده و وسیعی با دقت بالایی انجام می‌گیرد.

 

ویژگی های مهم نرم افزار دوربین ANPR

ثبت پلاک خودرو های در حال تردد

تعریف مالکین همچون: نام، توضیحات و تصویر مالک به تعداد بالا

تعریف خودرو به تعداد دلخواه

اتصال خودکار به دوربین های نظارتی

پردازش خودکار جریان (stream) دوربین و شناسایی پلاک به محض قرارگیری خودرو در مقابل دوربین مداربسته

ذخیره سازی اطلاعات تردد شامل: تاریخ و ساعت ورود، مجاز بودن خودرو، شماره و تصویر پلاک و تصویر کامل خودرو

اتصال به انواع آلارم

اتصال به راه بند یا گیت ورودی

بازکردن خودکار راهبند برای خودروهای مجاز

تعیین زمان مجاز تردد برای هر خودرو

 ----------------------------------------------------------------------------------------------

سوالات متداول درباره دوربین های ANPR، ALPR و LPR

چند نام اختصاری دیگر برای دوربین های LPR چیست؟

مخفف های مختلفی وجود دارد که می توان از آنها برای اشاره به دوربین تشخیص شماره پلاک یا دوربین پلاک خوان استفاده کرد. ممکن است تفاوت هایی در فناوری و قابلیت اساسی و همچنین تفاوت هایی بسته به اصطلاحات ترجیحی ارائه دهنده وجود داشته باشد. به همین دلیل، ممکن است آنها در واقع قابل تعویض نباشند، اما موارد زیر برخی از کلمات اختصاری است که معمولاً برای توصیف دوربین مداربسته با تشخیص پلاک استفاده می شود:

 

دوربین LPR: دوربین تشخیص پلاک

دوربین ANPR: دوربین تشخیص خودکار شماره پلاک

دوربین ALPR: دوربین خودکار پلاک خوان

دوربین NPR: دوربین تشخیص پلاک شماره

تفاوت بین دوربین تشخیص پلاک (LPR) و دوربین ضبط پلاک (LPC) چیست؟

تفاوت اصلی این است که دوربین تشخیص پلاک (LPR) از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل پلاک و ارائه اطلاعات استفاده می کند، در حالی که ضبط پلاک (LPC) فقط یک دوربین امنیتی معمولی را توصیف می کند که به گونه ای قرار گرفته است که بتواند پلاک ها را ضبط کند.

 

تفاوت بین دوربین تشخیص پلاک خودرو (LPR) و تشخیص خودکار شماره پلاک (ANPR) چیست؟

در عمل، اصطلاحات شناسایی پلاک (LPR) و تشخیص خودکار شماره پلاک (ANPR) به طور کلی به همین معنی هستند. ارائه دهندگان مختلف ممکن است محصولات خود را کمی متفاوت توصیف کنند، اما اغلب می بینید که آنها به جای یکدیگر استفاده می شوند.

تفاوت دوربین مدار بسته پلاک خوان با سایر دوربین های مدار بسته در چیست؟

دوربین های مدار بسته معمولی بیشتر برای نظارت بر اماکن و حفط امنیت آن ها میباشد اما وقتی بحث پلاک خوانی توسط دوربین مدار بسته می شود پارامتر هایی وجود دارد که در خرید دوربین پلاک خوان باید آن ها را در نظر داشته باشید، چراکه سرعت خودرو ، نور چراغ های خودرو ، تاریکی شب ، شرایط محیطی مانند برف ، باران ، مه و ... میتواند بر کیفیت تصاویر دوربین مداربسته تاثیر زیادی داشته باشد و از طرفی در پلاک خودرو برای تشخیص اعداد و حروف پلاک نیاز است تا تصویر با وضوح بالایی ثبت شود. به همین دلیل در دوربین های پلاک خوان سنسورهایی خاص و دقیقی تعبیه شده که این امکانات و دقت را به دوربین مداربسته پلاک خوان اضافه کند. در زیر به برخی از سنسور ها و امکانات دوربین های پلاک خوان اشاره شده است:

 سنسور BLC قوی : سنسوری است که در دوربین مدار بسته پلاک خوان نصب شده و نور پس زمینه را خنثی میکند. در حالت عادی وقتی نور پس زمینه پشت جسمی زیاد باشد باعث میشود جسم تاریک شود اما سنسور BLC این حالت را خنثی کرده و باعث میشود جسم جلوی منبع نور به خوبی دیده شود . این قابلیت در دوربین مداربسته پلاک خوان بیشتر در تاریکی شب که نور چراغ خود را در پس زمینه باعث تاریک شدن پلاک میشود کاربرد دارد وباعث میشود دوربین پلاک خوان بتواند نور چراغ را خنثی و پلاک خودرو را واضح و روشن نمایش دهد.

سنسور HLC قوی : لنز دوربین وقتی مقابل هاله از نور قوی قرار میگرد باعث میشود هاله نور باعث عدم وضوح قسمت های دیگه تصویر شود . سنسور HLC این حالت را خنثی میکند و نمیگذارد در دوربین پلاک خوان هاله حاصل از نور چراغ اتومبیل جلوی دیده شدن پلاک را بگیرد و باعث میشود تا دوربین مداربسته پلاک خوان بتواند پلاک را با وضوح بالا بگیرد

سنسورWDR  : اگر دامنه نور در تصویر مقابل دوربین مداربسته خیلی گستره باشد . یعنی میزان شدت نور در قسمت های مختلف تصویر زیاد تاریک و روشن باشد باعث میشود تا تصویر به خوبی تشکیل نشود ولی سنسور WDR  میتواند این حالت را تنظیم و بین نقاط تاریک و روشن تصویر تعادل برقرار کند که در عمل پلاک خوانی در دوربین های پلاک خوان بسیار موثر است

  FPS و سرعت شاتر بالا : میدانیم تصاویر ویدئویی از تعداد عکس به هم چسبیده به وجو می آید و دوربین های معمولی در هر ثانیه از ویدئو از حدود 15 عکس استفاده میکنند که اصطلاحا در این حالت میگویند FPS دوربین 15 است . اما دوربین مداربسته پلاک خوان در هر ثانیه از ویدئو از 120 عکس استفاده میکند و این بدلیل سرعت بالای شاتر (تصویر برداری دوربین است) از این رو تصاویر واقعی تر و پیوستگی بالاتری دارند که باعث میشود وقتی خودرو با سرعت بالا حرکت میکند تصویر تار نشود و براحتی بتوان پلاک را دید از این رو دوربین پلاک خوان خوب باید داری FPS بالایی باشد

سنسورDEFOG  : میدانیم در شرایط جوی مه و یا حتی آلودگی هوا و وجود ذرات و گرد وغبار در هوا تصاویر تار میشوند اما سنسور DEFOG یا ضد مه میتواند حالت مه را خنثی کند تا دوربین پلاک خوان براحتی بتواند پلاک خودرو را ثبت کند

پرژکتور های مخصوص : روی دوربین 4 عدد پرژکتور مخصوص تعبیه شده که نور را به سطح پلاک میتابند و باعث میشود پلاک واضح و درخشان دیده شود

لنز متغیر : این دوربین مداربسته پلاک خوان از لنز متغیر با قابلیت تغییر زاویه یا همان بزرگنمایی تا 10 برابر بصورت اپتیکال را دارد و باعث میشود اگر دوربین پلاک خوان در فاصله دور نسبت به محل گذر خودرو قرار داشت توانایی تنظیم زاویه مناسب را داشته باشیم

مقاومت محیطی بالا : این دوربین پلاک خوان دارای درجه حفاظتی IP68 است و بدنه آن کاملا ضد ورود آب و گرد و غبار است

صرف نظر از آنکه شما چه مقدار هزینه و زمان برای پیاده‌سازی سیستم دوربین مدار بسته ، و به طور کلی دارایی‌های سازمان، گذاشته‌اید، سیستم های امنیتی شبکه و الکترونیکی ممکن است دچار قطعی شود، کامپیوترها , دوربینها و دستگاه های ضبط تصاویر ممکن است از کار بیافتند، سرورها ممکن است آفلاین شوند. این رخدادهای نامطلوب ممکن است در هر زمانی رخ دهند، حتی زمانی که شبکه در ظاهر در بهترین شرایط ممکن است. حجم قابل توجهی از این خرابی‌ها را می‌توان با اتخاذ رویکرد سرویس و نگهداری پیشگیرانه کاهش داد.

برای بهره بردن از یک سیستم امنیتی و نظارتی دقیق , با کیفیت و دائمی عقد قرارداد تعمیرات و نگهداری برای سازمان ها, کارخانه ها , فروشگاه ها و … یک ضرورت است . شرکت شبکه رسام دوراندیش  با سالها تجربه در زمینه طراحی , تامین تجهیزات , اجرا و نگهداری سیستم های هوشمند دوربین مدار بسته برای سازمان ها , ارگان ها , بیمارستان ها , هتل ها , مراکز تجاری , انبار ها , کارخانه ها و … می تواند بهترین مشاور شما در این زمینه باشد. همچنین در صورتی که قصد خرید و نصب سیستم دوربین مداربسته یا به فکر عقد قرارداد سرویس و نگهداری سیستم دوربین مداربسته مجموعه خود هستید  با مشاوران حرفه ایی ما همین حالا تماس بگیرید.