آموزش ریست فکتوری ویندوز ۱۱  | آموزش ریست فکتوری ویندوز 10

آموزش ریست فکتوری ویندوز ۱۱ | آموزش ریست فکتوری ویندوز 10

اگر سیستم عامل به طور منظم خراب می شود، برنامه ها باز نمی شوند، یا رایانه شما به کندی کار می کند، تعمیر یا حتی فروش یک دستگاه ممکن است تنها راه حل به نظر برسد. اما معمولاً بهتر است ویندوز 11 را بازنشانی کنید و تنظیمات کارخانه ویندوز 11 را بازیابی کنید.

اگر در رایانه خود احساس بهم ریختگی می کنید، مشکلات فنی دارید یا در حال آماده شدن برای فروش رایانه خود هستید، ممکن است زمان ریست فکتوری ویندوز 10 یا 11 فرا رسیده باشد. به این ترتیب، می توانید رایانه خود را به حالت قبل برگردانید. بنابراین برای رفع مشکلات ویندوز به نصب مجدد آن نیازی نیست و درست مانند گوشی هوشمند می‌توانید ویندوز ۱۱ را ریست کنید . حذف کامل پارتیشن های ویندوز و نصب مجدد از ابتدا. هر دو ویندوز 10 و ویندوز 11 دارای ابزارهای بازنشانی آسان و داخلی هستند که تغییر تنظیمات کارخانه را بسیار ساده می کند.

ریست فکتور به شما امکان می‌دهد ویندوز را مجدداً نصب و به‌روزرسانی کنید و در عین حال اطلاعات شخصی و اکثر تنظیمات ویندوز را دست نخورده نگه دارید. در برخی موارد، نصب تمیز ممکن است عملکرد، امنیت، تجربه مرور و عمر باتری دستگاه شما را بهبود بخشد.

Factory Reset رایانه های شخصی ویندوز 10 و 11 شامل مراحل بسیار مشابهی است. در واقع، بزرگترین تفاوت ها به تفاوت سیستم عامل ها در منوی استارت و برنامه تنظیمات مربوط می شود. ما دستورالعمل هایی برای هر دو نسخه ویندوز در زیر داریم. در اینجا نحوه بازنشانی کارخانه ای رایانه شخصی ویندوز 10 یا ویندوز 11 آورده شده است:

نحوه ریست فکتوری ویندوز 11

1. روی Settings کلیک کنید. اگر آن را در منوی Start پین کرده اید، آن را در آنجا پیدا کنید. اگر نه، با جستجو در ویندوز می توانید آن را پیدا کنید.

2. به سمت «Recovery» در منوی System بروید. تنظیمات پیش‌فرض روی منوی سیستم در ویندوز 11 است، بنابراین فقط اسکرول کنید و کلیک کنید.

3. روی "Reset PC" در کنار "Reset this PC option" کلیک کنید.

4. انتخاب کنید که آیا فایل های خود را حفظ کنید یا همه چیز را حذف کنید. گزینه اول فایل ها را حفظ می کند اما برنامه ها و هر گونه تغییر در تنظیمات را حذف می کند. دومی از شر همه چیز خلاص می شود، اما توجه داشته باشید که یک فرد بسیار مصمم با نرم افزار بازیابی فایل ممکن است بتواند فایل های شما را بازیابی کند.

5. نحوه نصب مجدد ویندوز 11 را انتخاب کنید. می‌توانید انتخاب کنید که ویندوز را از اینترنت دانلود کنید یا از نسخه بازیابی که از قبل در دستگاه شما موجود است استفاده کنید.

6. تنظیمات را تأیید کنید و روی «Next» کلیک کنید.

7. برای تایید آخرین بار روی "Reset" کلیک کنید.

رایانه شخصی شروع به تنظیم مجدد خواهد کرد. همراه با پیشرفت، به صفحه‌ای می‌رود که «Preparing to reset» را می‌خواند. رایانه چندین بار ریست می‌شود و صفحه‌ای را نشان می‌دهد که «Resetting this PC» را همراه با درصد پیشرفت آن نشان می‌دهد.

هنگامی که فرآیند به پایان رسید، ویندوز 11 مجددا نصب می شود و رایانه شما از صفحه تنظیمات شروع می شود. شما باید برخی از تنظیمات برگزیده را انتخاب کنید و سپس با حساب مایکروسافت خود وارد شوید (یا از ترفند برای نصب ویندوز 11 بدون حساب مایکروسافت استفاده کنید). پس از انجام این کار، دوباره روی دسکتاپ خواهید بود و آماده استفاده مجدد از رایانه شخصی خود خواهید بود.

نحوه ریست فکتوری ویندوز 10

1. روی Settings کلیک کنید. یک نماد چرخ دنده در منوی استارت وجود دارد یا می توانید آن را در جستجوی ویندوز پیدا کنید.

2. روی «Update & Security» کلیک کنید.

3. "Recovery" را از پنل سمت چپ انتخاب کنید.

4. در زیر عنوان "Reset this PC" روی "Get Started" کلیک کنید.

5. انتخاب کنید که آیا فایل های خود را نگه دارید یا همه چیز را حذف کنید. گزینه اول فایل ها را حفظ می کند اما برنامه ها و هر گونه تغییر در تنظیمات را حذف می کند.

6. نحوه نصب مجدد ویندوز 11 را انتخاب کنید. می توانید انتخاب کنید که ویندوز را از اینترنت دانلود کنید یا از نسخه بازیابی که از قبل در دستگاه شما موجود است استفاده کنید.

7. تنظیمات را تأیید کنید و روی «Next» کلیک کنید.

8. برای تایید آخرین بار روی "Reset" کلیک کنید.

رایانه شخصی شروع به تنظیم مجدد خواهد کرد. همراه با پیشرفت، به صفحه‌ای می‌رود که «Preparing to reset» را می‌خواند. رایانه چندین بار ریست می‌شود و صفحه‌ای را نشان می‌دهد که «Resetting this PC» را همراه با درصد پیشرفت آن نشان می‌دهد.

هنگامی که فرآیند به پایان رسید، ویندوز 10 مجددا نصب می شود و کورتانا (Cortana)به شما خوش آمد می گوید . شما باید برخی از تنظیمات برگزیده را انتخاب کنید و سپس یک نمایه ویندوز 10 ایجاد کنید یا با حساب مایکروسافت خود وارد شوید. پس از انجام این کار، دوباره به دسکتاپ باز خواهید گشت.