مایکروسافت پایان به روز رسانی ویژگی های ویندوز 10 را تایید کرد

مایکروسافت پایان به روز رسانی ویژگی های ویندوز 10 را تایید کرد

مایکروسافت رسماً توسعه ویژگی‌های ویندوز 10 را به پایان رسانده و تأیید می‌کند که نسخه 22H2 نسخه نهایی است.

Windows 10 22H2  آخرین نسخه این سیستم عامل است. طبق اعلام رسمی، مایکروسافت تأیید کرده است که قصد ندارد هیچ به‌روزرسانی ویژگی دیگری را برای ویندوز 10 منتشر کند. در عوض، به جلو حرکت کرده و تا پایان سرویس در 14 اکتبر 2025، این شرکت فقط به‌روزرسانی‌های تعمیر و نگهداری را منتشر خواهد کرد.

این اعلامیه به این معنی است که سیستم عامل فقط به‌روزرسانی‌های ماهانه با رفع اشکالات و امنیتی و بهبودهای جزئی را فقط برای پایدار و ایمن نگه داشتن دستگاه‌ها دریافت می‌کند و کاربران ویژگی‌های جدید یا تغییرات قابل توجهی را دریافت نخواهند کرد.

 

این تغییر بر دستگاه‌های Home، Pro، Education و Enterprise ویندوز 10 تأثیر می‌گذارد. با این حال، نسخه ویندوز 10 در کانال خدمات طولانی مدت (LTSC) پس از پایان رسمی سرویس در سال 2025 همچنان به‌روزرسانی‌های نگهداری را دریافت می‌کند. علاوه بر این، مایکروسافت همچنین اعلام کرده است که نسخه بعدی ویندوز 11 LTSC در نیمه دوم سال 2024دسترس خواهد بود.

اگر همچنان از ویندوز 10 استفاده می‌کنید، این شرکت توصیه می‌کند در اسرع وقت به ویندوز 11 ارتقا دهید تا سیستم را پشتیبانی کنید، با جدیدترین وصله‌ها ایمن کنید و به آخرین ویژگی‌ها و پیشرفت‌ها دسترسی داشته باشید.

 

ارتقاء از ویندوز 10 به آخرین نسخه ویندوز 11 رایگان است و شما می توانید این کار را به روش های مختلف انجام دهید. می‌توانید با حفظ فایل‌ها، برنامه‌ها و تنظیمات خود، یک ارتقاء در محل انجام دهید. یا می‌توانید نسخه‌ها را با نصب تمیز تغییر دهید. با این حال، این گزینه از شما می خواهد که یک نسخه پشتیبان از اطلاعات خود ایجاد کرده و برنامه های خود را مجددا نصب کنید.در حالی که ارتقاء در محل زمان کمتری می برد، همیشه بهتر است یک نصب تمیز انجام شود تا احتمال خطاها و سایر مشکلات ناشی از راه اندازی قبلی به حداقل برسد.

از آنجایی که ویندوز 11 بیش از یک سال است که در دسترس است و شایعات در مورد ویندوز 12 در حال انباشته شدن هستند، جای تعجب نیست که این شرکت شروع به فاصله گرفتن از ویندوز 10 کرده است.ویندوز 10 در ابتدا در 29 جولای 2015 راه اندازی شد و این شرکت 12 به روز رسانی اصلی را در هشت سال گذشته در دسترس قرار داد. اگرچه در سال 2025، این سیستم عامل ده سال خواهد بود، اما از زمانی که این شرکت به چرخه انتشار سه ساله بازگشت، برای ویندوز 11 یکسان نخواهد بود. ویندوز 11 اولین بار در 5 اکتبر 2021 در دسترس قرار گرفت و انتظار می رود که ویندوز 12 در سال 2024 جایگزین آن شود .