سامسونگ برای سرمایه‌گذاری هنگفت تولید نمایشگر OLED آیپد و مک بوک آماده می‌شود

سامسونگ برای سرمایه‌گذاری هنگفت تولید نمایشگر OLED آیپد و مک بوک آماده می‌شود

Samsung Display3.1 میلیارد دلار در تولید OLED برای مک بوک پرو جدید سرمایه گذاری می کند

به گزارش رویترز، سامسونگ 3.1 میلیارد دلار در تولید OLED در کره جنوبی برای ساخت پنل های OLED پیشرفته مورد استفاده در تبلت ها و رایانه ها سرمایه گذاری می کند. این بخشی از برنامه ای است که قبلا اعلام شده بود برای سامسونگ برای سرمایه گذاری میلیاردها دلار در مناطقی خارج از سئول پایتخت کره جنوبی در دهه آینده.

به‌گزارش سم‌موبایل، سامسونگ‌ قصد دارد تا سال ۲۰۲۶ حدود ۴٫۱ تریلیون وون (۳٫۱۴ میلیارد دلار) در شهر آسان کره‌جنوبی برای ساخت پنل‌های نمایشگر OLED تبلت‌ها و کامپیوترها سرمایه‌گذاری کند.

یو چونگ هون، رئیس بخش نمایشگرهای UBI Research، می‌گوید که مشتری اصلی مربوط به سرمایه‌گذاری جدید اپل است.

برای اپل، اهمیت این اعلامیه به دلیل سرمایه گذاری سامسونگ بر روی پنل های OLED نسل هشتم است. راس یانگ، تحلیلگر صفحه نمایش گفت که این کارخانه صفحه نمایش های مدل های 14 و 16 اینچی مک بوک پرو آینده را با فناوری OLED تولید خواهد کرد.

مدل های جدید مک بوک و آیپد از صفحه نمایش OLED استفاده خواهند کرد

در حال حاضر، سه محصول وجود دارد که اپل قصد دارد در آینده نزدیک یک صفحه نمایش OLED را به آن اضافه کند. مهمتر از همه، انتظار می رود آیپد پرو تا ابتدای سال 2024 این صفحه نمایش جدید را دریافت کند. راس یانگ قبلاً گفته بود که سامسونگ سازنده OLED خواهد بود که از نسل ششم این فناوری استفاده خواهد کرد.

 

این پنل همچنین می تواند برای مک بوک ایر جدید استفاده شود، که می تواند تا سال 2024 صفحه نمایش OLED را نیز دریافت کند. از آنجایی که اپل در حال آماده سازی دو اندازه نمایشگر برای این لپ تاپ است، ما می توانیم دو مدل OLED MacBook Air را نیز در سال آینده ببینیم.

 

در سال 2026، اپل این فناوری را در مدل‌های رده بالای مک‌بوک پرو عرضه خواهد کرد و به لطف فناوری پیشرفته‌تر OLED، نمایشگرهای miniLED فعلی را کنار خواهد گذاشت.