در بروزرسانی جدید مرورگر مایکروسافت اج امکان استفاده از ویژگی تقسیم صفحه برای نمایش دو وب سایت در یک پنجره فراهم شد.

در بروزرسانی جدید مرورگر مایکروسافت اج امکان استفاده از ویژگی تقسیم صفحه برای نمایش دو وب سایت در یک پنجره فراهم شد.

مایکروسافت اج با آپدیت جدید خود به شما این امکان را می دهد که دو تب را در یک پنجره واحد تقسیم کنید.مایکروسافت Edge در کانال قناری یک ویژگی مفید با Split Screen به ما می دهد.

مایکروسافت اج به عنوان یک رقیب نسبتاً ساده و کارآمد برای Google Chrome و به عنوان جایگزینی برای مرورگر اینترنت اکسپلورر شروع به کار کرد. همانطور که تا به حال، ویژگی های جدیدی را به دست آورده است که بسیار مفید بوده اند، مایکروسافت در حال آزمایش قابلیت کاربردی جدیدی در مرورگر اج است. درحال‌حاضر، این به‌روزرسانی در نسخه‌ی قناری اج و برای کاربران اینسایدر دردسترس قرار گرفته است و ویژگی جدیدی به‌ نام Microsoft Edge Split Screen را ارائه می‌دهد که برای نمایش دو صفحه‌ی وب در یک پنجره طراحی شده است.

در حالی که هر مرورگر مدرن دارای برگه هایی است که جابجایی از یک وب سایت به وب سایت دیگر را آسان تر می کند، مشاهده همزمان اطلاعات از دو وب سایت بدون باز کردن یک پنجره مرورگر جدید امکان پذیر نیست. گزینه جدید Split Screen مایکروسافت اج به شما امکان می دهد دو تب را در یک تب ترکیب کنید و آنها را در کنار هم مشاهده کنید. Split Screen یک ویژگی آزمایشی است که فقط در آخرین نسخه موجود است، که می توانید با مراحل زیر به آن دسترسی داشته باشید:

1.      آخرین بیلد را از کانال Microsoft Edge Canary برای ویندوز 10/11 دانلود و نصب کنید.

2.      "edge://flags" را در نوار آدرس Edge تایپ کنید. این فهرستی از تمام ویژگی‌های آزمایشی قابل دسترسی در آخرین ساخت Edge Canary را نشان می‌دهد.

3.      برای نمایش ویژگی Split Screen، split را در کادر جستجو پرچم ها تایپ کنید.

4.      روی فلش در منوی کشویی کلیک کنید و Enabled را انتخاب کنید. از شما خواسته می شود که Edge را مجددا راه اندازی کنید تا تغییرات ذخیره شوند. روی Restart کلیک کنید.

5.      پس از راه اندازی مجدد Edge، باید یک نماد Split Window جدید در سمت راست نوار آدرس مشاهده کنید. روی آن کلیک کنید.

6.      اگر بیش از یک برگه باز دارید، برگه فعال فعلی خود را در پنجره سمت چپ و سایر برگه های موجود خود را در پنجره سمت راست خواهید دید.

7.      روی تب دومی که می خواهید فعال باشد کلیک کنید. اکنون در پنجره سمت راست نمایش داده می شود.

 

اکنون می توانید دو صفحه را در کنار هم مشاهده کنید و به طور مستقل در هر کدام پیمایش کنید. همچنین می توانید چندین جلسه Split Window را در چندین برگه پخش کنید یا آنها را گروه بندی کنید. این یک راه عالی برای بهبود گردش کار شما است و ما خوشحالیم که مایکروسافت ویژگی‌های ارزشمند و متمایزکننده را در Edge قرار می‌دهد.

 

در حال حاضر، ویژگی جدید Microsoft Edge Split Screen فقط در آخرین نسخه Canary Channel برای ویندوز 10/11 موجود است. در کانال های Dev یا Beta در دسترس نیست. متأسفانه، کاربران macOS نیز خوش شانس نیستند، زیرا آخرین ساخت کانال Canary (111.0.1633.0) از این ویژگی پشتیبانی نمی کند.

 

در حال حاضر مشخص نیست که Split Screen چه زمانی به کانال های Dev یا Beta  راه پیدا می کند یا در نهایت چه زمانی در نسخه پایدار قرار می گیرد.