حذف Microsoft Edge از ویندوز 10

حذف Microsoft Edge از ویندوز 10

سرانجام Microsoft Edge بعد از 7 سال

مایکروسافت در مورد آخرین بروزرسانی ویندوز 10 که در تاریخ 13 آوریل منتشر خواهد شد به کاربران خود گفت :
نسخه قدیمی مرورگر Edge منسوخ شده و حذف میشود و نسخه جدید تر مبتنی بر Chromium که حدود یک سال پیش معرفی شده بود را جایگزین آن میکند.
کاربرانی که بروزرسانی آوریل را انجام دهند علاوه بر بروزرسانی های امنیتی ، Chromium Edge را دریافت و جایگزین Microsoft Edge قدیمی خواهند کرد.
مرورگر قدیمی Edge در اواس 2015 به عنوان مرورگر پیش فرض برای ویندوز 10 راه اندازی شد و سرانجام به کار خود پایان میدهد.
نپذیرفتن این بروزرسانی پایان کار برای دوستداران Edge قدیمی نخواهد بود زیرا از بروزرسانی منتشر شده در آوریل به بعد در تمام بروزرسانی های منتشر شده مهاجرت از Edge قدیمی به Chromium Edge وجود خواهد داشت.
در آگوست 2020 ، مایکروسافت چگونگی پایان دادن به زندگی Edge را شرح داده بود اما با این حال تا کنون توسعه دهندگان wash و Redmond تاریخ حذف نسخه قدیمی Edge را اعلام نکرده اند.
کاربرانی که مجهز به ویندوز 10، نسخه 20H2 میباشند – بروزرسانی انجام شده در اکتبر 2020 – مرورگر Chromium Edge از قبل در دسترس و مورد استفاده آنها وجود داشت و نیاز به نصب مجدد نیست و فقط تغییری در ساختار Edge قدیمی انجام میشود.
کاربران با نسخه های دیگر ویندوز 10 که کاربرانشان Chromium Edge را به صورت دستی نصب کرده اند هم همانندن دستور عمل بالا بروزرسانیشان انجام خواهد شد.
همچنین ماکروسافت اشاره کرد کاربرانی که به روزرسانی Windows 10 March Preview را انجام میدهند – که در تاریخ 16 مارس ارائه میشود – نسخه Chromium Edge را نصب و نسخه قدیمی را حذف کرده و انتقال مروگر به نسخه جدید را انجام خواهد داد.