مایکروسافت به‌روزرسانی ویندوز 11 نسخه ی  22H2را در برخی از رایانه‌های دارای تراشه‌های اینتل مسدود می‌کند

مایکروسافت به‌روزرسانی ویندوز 11 نسخه ی 22H2را در برخی از رایانه‌های دارای تراشه‌های اینتل مسدود می‌کند

ویندوز 11 نسخه 22H2به دلیل نمایش صفحه آبی در برخی از سیستم های اینتل مسدود شد

ویندوز 11 نسخه 22H2منتشر شده است و به مرور در دسترس همه کاربران قرار خواهد گرفت. با منع مشکلات عملکرد این به‌روزرسانی در سیستم‌های مجهز به سخت‌افزار Nvidia، پایدار بوده و برای اکثر افرادی که آن را نصب کرده‌اند مشکلی ایجاد نکرده است. اما مشکل جدیدی در این آپدیت گزارش شده که باعث می شود برخی از کامپیوترهای مجهز به پردازنده اینتل با صفحه آبی مرگ مواجه شوند.

 

این مشکل ناشی از درایورهای صوتی اینتل  SST است و مایکروسافت می گوید کاربران آسیب دیده اجازه نصب نسخه 22H2 را نخواهند داشت. این تصمیم برای کاربران ویندوز 10 نیز اعمال می شود. زیرا مایکروسافت آپدیت مذکور را برای تمامی تنظیمات بدون در نظر گرفتن نسخه سیستم عامل مسدود کرده است.

اوایل امروز مشخص شد مایکروسافت مشکلات سازگاری به‌روزرسانی 22H2 را روی سیستم‌های مجهز به تراشه‌های اینتل در مستندات پشتیبانی خود در تاریخ ۲۲ سپتامبر تأیید کرده است. این اسناد بیان می‌کنند که درایور IntcAudioBus.sys روی نسخه‌‌های قدیمی‌تر از 10.29.0.5152 یا 10.30.0.5152 باعث ایجاد مشکل می‌شود.

با مراجعه به بخش Device Manager می توانید بررسی کنید که آیا کنترلر صوتی Intel SST روی سیستم شما وجود دارد یا خیر. سپس به دنبال سخت افزاری با نام «Intel® Smart Sound Technology (Intel® SST) Audio Controller» بگردید. Intel SST پردازنده سیگنالی است که پخش موسیقی و دستورات صوتی را کنترل می کند. این ویژگی با پردازنده های سری Core و Atom کار می کند.

در حال حاضر، ما نمی دانیم که آیا مایکروسافت مایل به ایجاد تغییراتی در ویندوز 11 برای رفع مشکل ذکر شده است یا خیر. اما به نظر می رسد بهترین راه حل، به روز رسانی درایور به نسخه جدیدتر است. می‌توانید به‌روزرسانی‌ها را در وب‌سایت سازنده رایانه‌تان یا با رفتن به Windows Update > به‌روزرسانی‌های اختیاری بررسی کنید. هنگامی که سیستم عامل خود را به نسخه جدیدتر از 10.29.0.5152 یا 10.30.0.5152 ارتقا می دهید، مشکل توقف سازگاری در به روز رسانی 22H2 ویندوز 11 برطرف می شود.

با گزارش WindowsLatest، مایکروسافت همچنین مشکل شناخته شده دیگری را تأیید کرده است که بر مشتریان سازمانی تأثیر می گذارد. این شرکت می‌گوید اشکالی را برطرف می‌کند که از کارکرد تنظیمات برگزیده Group Policy در ویندوز 11 جلوگیری می‌کند. وقتی کاربران سازمانی از این ویژگی استفاده می‌کنند، عملکردهایی مانند کپی کردن فایل‌ها ممکن است از کار بیفتند یا میانبرهای خالی ایجاد کنند.

 

به روز رسانی تجمعی عمده برای رفع اشکالات ویندوز 11 نسخه 22H2

در حال حاضر، مایکروسافت در حال کار بر روی یک به روز رسانی تجمعی بزرگ است که چندین مشکل شناخته شده در ویندوز 11 را برطرف می کند. به عنوان مثال، بیلد 22621.607 از به روز رسانی 22H2ویندوز 11 اجازه نصب برنامه هایی را می دهد که توسط فروشگاه مایکروسافت تأیید نشده اند. در این آپدیت باگی که باعث دانلود یا نصب نشدن آپدیت های ویندوز استور شده بود نیز رفع شده است. بر همین اساس، مایکروسافت مشکلات مربوط به کندی روند ایندکس را در قسمت جستجوی ویندوز برطرف کرده است.

غول فناوری مبتنی بر Raymond همچنین مشکل خراب شدن Task Manager ویندوز هنگام استفاده از حالت روشن و تاریک را برطرف کرده است. در حال حاضر این شرکت تست بیلد 22621.607 ویندوز 11 را با کاربران کانال Preview آغاز کرده است و در روزها یا هفته های آینده شاهد انتشار عمومی آن خواهیم بود.