آخرین به روز رسانی ویندوز باعث ایجاد مشکلات بزرگ در چاپگر می شود

آخرین به روز رسانی ویندوز باعث ایجاد مشکلات بزرگ در چاپگر می شود

آخرین به‌روزرسانی منتشرشده برای ویندوز ۱۰ باعث شده است که اپلیکیشن دستگاه‌های چاپگر در بخش دستگاه‌های ویندوز چندین‌بار کپی شوند.ماکروسافت اکنون به کاربران ویندوز 10 راه حلی برای مشکلی که همراه با به‌روزرسانی اواسط جولای آمده است، ارائه می‌کند.

به‌روزرسانی KB5015807  که در 12 جولای منتشر شد و شامل OS Builds 19042.1826، 19043.1826 و 19044.1826 است، همگی دارای نقصی هستند که چاپگرهای متصل به رایانه‌های دارای Windows 10  را تحت تأثیر قرار می‌دهد. بدین‌ترتیب بعد از نصب به‌روزرسانی، کاربر با فهرستی از چندین چاپگر دردسترس مواجه می‌شود؛ درحالی‌که فقط یک چاپگر به سیستم اتصال دارد و طبیعتاً فقط آن چاپگر دردسترس است.

OnMSFT خاطرنشان کرد که فهرست‌های چاپگرهای تکراری یا به‌عنوان چندین گزینه از نام‌های چاپگر مشابه یا گزینه‌هایی مانند «Copy1» در رایانه‌ها نشان داده می‌شوند که تشخیص اینکه کدام چاپگر درست است دشوار است.

علاوه‌براین، مایکروسافت پیش‌تر در گزارش تغییراتی که با نصب این به‌روزرسانی ایجاد می‌شود، جزئیاتی درباره‌ی احتمال ایجاد اختلال در روند عادی چاپگر ارائه کرد که درنتیجه به خرابی در عملیات منجر خواهد شد.این مشکل بر روی به‌روزرسانی پیش‌نمایش ویندوز 10  ، KB 5014666 که در 28 ژوئن منتشر شد و شامل نسخه‌های 19042.1806، 19043.1806 و 19044.1806 سیستم‌عامل است نیز تأثیر گذاشته است.

 

مایکروسافت می گوید در حال حاضر در حال کار بر روی یافتن علت اصلی این نقص است و به زودی یک به روز رسانی برای درمان ارائه خواهد کرد. در همین حال، گزینه راه‌حل برای این مشکل اساساً این است که چاپگرهای غیرواقعی را که به دلیل به‌روزرسانی تکراری شده‌اند، به صورت دستی پیدا کنید. OnMSFT گفت که مایکروسافت جزئیات زیادی در مورد نحوه انجام این کار ارائه نکرده است، اما توضیح داد که می توانید چاپگرها را در بخش Bluetooth and Devicesدر Setting  پیدا کنید.

با این حال، این نشریه ترفندی برای غیرفعال کردن چاپگرهای اضافی ایجاد کرد. پس از ورود به بخشBluetooth and Devices، می‌توانید ببینید که آیا چندین چاپگر وجود دارد یا خیر هرکدام را ازطریق اقدام برای چاپ برگه‌ای آزمایش کنید

بخشی از اشکال این است که چاپگرهای تکراری معیوب ممکن است نتوانند از طریق برنامه‌های چاپگر در ویندوز 10 چاپ کنند، بنابراین چاپ صفحات آزمایشی در کنترل پنل می‌تواند به شما کمک کند چاپگرهای ناکارآمد را شناسایی و حذف کنید و امیدواریم چاپگر صحیح را پیدا کنید. برای تکمیل این راه حل می توانید از مراحل زیر استفاده کنید.

 

با جستجوی آن از منوی Start ، Control Panel را باز کنید

نمایش آیکون‌ها را روی حالت Category قرار دهید

در بخش Hardware and Sound ، مشاهده Devices and Printersرا انتخاب کنید

بر روی چاپگرهای خود کلیک راست کرده و ویژگی های چاپگرPrinter Properties را انتخاب کنید

در زبانه عمومی چاپگر، Print Test Page را انتخاب کنید

راه‌حل‌های بالقوه دیگر شامل به‌روزرسانی درایورهای چاپگر یا حذف نصب چاپگر است. OnMSFT همچنین پیشنهاد می‌کند که Windows Update را متوقف کنید یا به‌روزرسانی را که باعث این مشکل شده است، حذف کنید.

خوشبختانه اطمینان داریم که مایکروسافت به قول خود برای حل این مشکل عمل خواهد کرد. به‌روزرسانی امنیتی این شرکت در ژوئن به‌صورت اجباری برای رفع آسیب‌پذیری روز صفر با نام Follina و شناسه CVE-2022-30190 عرضه شد. درابتدا به‌صورت جدی به آن پرداخته نشد و فقط چند راه‌حل برای دورزدن آن پیشنهاد شد. نقص امنیتی Follina در ابزار Microsoft Support Diagnostic Tool شناسایی شد که با مایکروسافت آفیس و مایکروسافت ورد مرتبط است.

هکرها چندین‌بار ازطریق این نقص امنیتی اهدافی را در آژانس‌های دولتی در ایالات متحده و اتحادیه اروپا و پراکنش تبتی‌ها آلوده کردند. البته این اتفاق‌ها پیش‌ از اقدام جدی مایکروسافت و ارائه‌ی به‌روزرسانی رخ داده بود.