جریمه چند میلیارد دلاری در انتظار گوگل

جریمه چند میلیارد دلاری در انتظار گوگل

یک جریمه چند میلیارد دلاری برای گوگل در انتظار است. این بار با شکایت دادگاه های بریتانیا و هلند

گوگل با دو شکایت جدید در دادگاه های بریتانیا و هلند مواجه شده است که احتمالا جریمه بسیار سنگینی را برای این شرکت در پی خواهد داشت. جلسات دادرسی مربوط به این پرونده ها طی چند هفته آینده برگزار می شود و گفته می شود در صورت صدور حکم، غول جستجوی اینترنتی باید مبلغ قابل توجهی به مبلغ 25 میلیارد یورو (25.4 میلیارد دلار) جریمه بپردازد. رویترز می‌گوید شکایت‌ها حاکی از استفاده گوگل از شیوه‌های تبلیغاتی ناعادلانه است.

 

Guardian Partners، یک شرکت حقوقی، بیانیه‌ای از طرف ناشران متاثر از اقدامات ادعایی Google صادر کرد که در زیر بررسی می‌کنیم:

وقت آن رسیده است که گوگل به مسئولیت های خود عمل کند و خسارتی که به این صنعت مهم وارد کرده را جبران کند. به همین دلیل است که امروز این اقدامات را در دو حوزه قضایی برای دریافت غرامت برای ناشران اتحادیه اروپا و بریتانیا اعلام می کنیم.

به گزارش GSMArenaA سخنگوی گوگل اعلام کرده است که این شکایت تنها "احتمالی و فرصت طلبانه" است و این شرکت قصد دارد به شدت با آن مبارزه کند.

 

شکایت‌های جدید علیه گوگل در بریتانیا با هدف بازیابی غرامت برای صاحبان وب‌سایت‌هایی است که تبلیغات بنری این شرکت را نمایش می‌دهند. این در حالی است که شکایت مطرح شده در هلند به خسارت وارده به ناشران تبلیغات اشاره دارد.