ویژگی جدید مرورگر کروم هنگام باز کردن صفحات زیاد، در عمر باتری صرفه‌جویی می‌کند

ویژگی جدید مرورگر کروم هنگام باز کردن صفحات زیاد، در عمر باتری صرفه‌جویی می‌کند

به‌زودی قابلیت جدیدی به مرورگر گوگل کروم اضافه می‌شود که هنگام باز کردن چندین تب در مصرف باتری صرفه‌جویی خواهد کرد. شاید سایر مرورگرهای مبتنی‌بر کرومیوم نیز این تغییر را اعمال کنند.

گوگل کروم ممکن است به زودی عملکرد بهتری پیدا کند، به خصوص اگر بسیاری از تب ها را در پس زمینه باز نگه دارید. یکی از ویژگی‌هایی که اخیراً نسخه‌ی آزمایشی برنامه‌نویسان این مرورگر کشف شده است، عمر باتری دستگاه‌های تلفن همراه را بهبود می‌بخشد و شاید حتی عملکرد را در رایانه‌های شخصی ارزان‌قیمت قدیمی افزایش دهد.

 

گوگل کروم تا حد زیادی محبوب ترین مرورگر وب در سراسر جهان است، اگرچه در مصرف منابع سیستم نیز شهرت دارد. البته ممکن است به‌زودی میزان مصرف باتری این مروگر بهبود یابد زیرا این شرکت درحال آزمایش قابلیت جدیدی است که در همه‌ی پلتفرم‌ها، هنگام باز بودن برگه‌های زیاد، عمر باتری را بهبود می‌بخشد.

در حال حاضر، کروم فقط به صفحات وب اجازه می دهد تا کد جاوا اسکریپت را یک بار در دقیقه پس از اینکه بیش از پنج دقیقه با آنها تعامل نداشتید، اجرا کنند و اساساً برگه های غیرفعال را به خواب می روند.

 

درباره Chromebooks پرچم جدیدی به نام Quick intensive timer throttling of loaded background pages در Chrome OS 105 (کانال توسعه‌دهنده) مشاهده شد. این ویژگی مهلت پنج دقیقه ای پیش فرض را به تنها 10 ثانیه تغییر می دهد و ظاهراً زمان CPU را حدود 10 درصد بهبود می بخشد.

 

این بهبود به این معنی نیست که عمر باتری 10 درصد افزایش می یابد، زیرا CPU تنها کسری از کل مصرف برق یک سیستم است. با این وجود، بسته به تعداد برگه‌هایی که باز نگه می‌دارید و وب‌سایت‌هایی که با کدگذاری ناکارآمد بازدید می‌کنید، ممکن است همچنان تفاوت قابل توجهی ایجاد کند.

 

این ویژگی باید چند ماه دیگر برای کاربران کروم در همه پلتفرم‌ها از جمله ویندوز، سیستم‌عامل کروم، لینوکس، macOS و اندروید ارائه شود. سایر مرورگرهای مبتنی بر Chromium، مانند Microsoft Edge و Opera نیز ممکن است تغییر را اعمال کنند، به ویژه با توجه به اینکه Edge قبلاً یک حالت کارآمدی دارد که به طور مشابه کار می کند.