پایان پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز 8.1 درخواست ارتقا ویندوز  8.1 به نسخه بالاتر

پایان پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز 8.1 درخواست ارتقا ویندوز 8.1 به نسخه بالاتر

مایکروسافت در حال آماده سازی شرایط برای ارسال اعلان یادآوری به کاربران ویندوز 8.1 است که پشتیبانی این سیستم عامل در 10 ژانویه 2023 به پایان می رسد. این غول نرم افزاری از ماه آینده ارسال اعلان ها را به دستگاه های ویندوز 8.1 موجود آغاز خواهد کرد

از جولای 2022، ماکرو سافت این غول نرم افزاری ، شروع به ترغیب کاربران 8.1 برای ارتقاء سیستم عامل خواهد کرد.

این اعلان‌ها مشابه اعلان‌هایی هستند که مایکروسافت در گذشته برای یادآوری تاریخ‌های پایان پشتیبانی به کاربران ویندوز 7 استفاده کرده است. مایکروسافت در ابتدا از ویندوز 8 در سال 2016 پشتیبانی کرد، اما دیگر ویندوز 8.1 در ژانویه 2023 به طور کامل پشتیبانی نمی‌شود. مایکروسافت برنامه به‌روزرسانی امنیتی توسعه‌یافته (ESU) را برای ویندوز 8.1 ارائه نخواهد کرد، بنابراین کسب‌وکارها نمی‌توانند وصله های امنیتی که باید به روز رسانی شوند را آپدین کنند یا باید خطر اجرای نرم افزار بدون به روز رسانی امنیتی را بپذیرند.

بعید است که بسیاری از کاربران بخواهند از ویندوز 8.1 استفاده کنند، اما مایکروسافت می‌خواهد با نزدیک شدن به پایان عمر ویندوز 8.1، به کاربران هشدار  دهد که پایان کار نزدیک است و کاربران در اسرع وقت سیستم عامل خود را ارتقا دهند.

آخرین تلاش مایکروسافت برای کاربران ویندوز 8.1

به گزارش ZDNet ، مایکروسافت دیگر نمی خواهد مردم در اطراف ویندوز 8.1 باشند. این عمدتا به این دلیل است که سیستم عامل در 10 ژانویه 2023 پشتیبانی خود را از دست می دهد و پس از آن کاربران دیگر پچ های رسمی برای محافظت از آنها در برابر خطر دریافت نخواهند کرد.

به این ترتیب، مایکروسافت می‌خواهد به همه هشدار دهد که همه چیز رو به پایان است. از جولای 2022، کاربران ویندوز 8.1 پیام هایی را مشاهده می کنند که از آنها می خواهند به نسخه جدیدتر ویندوز ارتقا پیدا کنند. کاربران در صورتی که علاقه‌مند نباشند می‌توانند این اعلان‌ها را تا زمانی که ویندوز 8.1 از پشتیبانی خارج شود، غیرفعال کنند.

 

البته، مایکروسافت مایل است ویندوز 11 را به هر کسی که هنوز از ویندوز 8.1 استفاده می‌کند توصیه کند، مایکروسافت مشتاق است که ویندوز ۱۱ را به همه‌ی افرادی که همچنان از ویندوز ۸٫۱ استفاده می‌کنند، توصیه کند، اما هیچ‌چیز مانع این نمی شود که درصورت تمایل کاربران سیستم‌عامل خود را به ویندوز ۱۰ ارتقا دهند. با توجه به این‌که ویندوز ۱۰ در انجام برخی کارها حتی بهتر از ویندوز ۱۱ عمل می‌کند، شاید برخی افراد پیش از پایان پشتیبانی در اکتبر ۲۰۲۵، همچنان از این نسخه استفاده کنند.

بستن ویندوز 8.1 توسط مایکروسافت جای تعجب ندارد. این غول فناوری اغلب محصولات قدیمی را که با نسخه های امن تر جایگزین شده اند، منسوخ می کند. با این حال، نکته جالب این است که مایکروسافت با چه سرعتی می‌خواهد نسخه 8.1 ویندوز را به چیزی جز یک خاطره در حافظه ها تبدیل کند.

 

همانطور که ZDNet هم در گزارش خود به آن  اشاره می کند، مایکروسافت با ویندوز 8.1 مانند ویندوز 7 رفتار نمی کند. مایکروسافت به کاربران ویندوز 7 پشتیبانی گسترده‌ای از به‌روزرسانی‌های امنیتی ارائه می‌دهد، که عمدتاً به دلیل محبوبیت این سیستم‌عامل بوده است. بااین‌حال، مایکروسافت درمورد ویندوز ۸٫۱ چنین اقداماتی را تکرار نمی کند و  فقط می‌خواهند آن را منسوخ کنند.ازآنجاکه مایکروسافت درحال پایان دادن به پشتیبانی از ویندوز ۸٫۱ است، کاربران سیستم‌عامل یادشده به‌زودی اعلان‌هایی دراین‌مورد دریافت خواهند کردو این‌که آیا همچان افرادی تمایل دارند از این سیستم‌عامل استفاده کنند، داستانی نیز متفاوت است.