مدیر عامل انویدیا می گوید که آماده است از اینتل برای ساخت تراشه استفاده کند

مدیر عامل انویدیا می گوید که آماده است از اینتل برای ساخت تراشه استفاده کند

چند سال طول می کشد و مذاکرات زیادی انجام می شود، اما در نهایت همکاری بین اینتل و انویدیا می تواند به کاهش مشکلات تامین پردازنده در جهان کمک کند.

انویدیا قصد دارد تا برای ساخت تراشه‌های خود با شرکت اینتل همکاری می‌کند. این خبر اوایل هفته‌ی جاری توسط جنسن هوآنگ، مدیر عامل سابق انویدیا، اعلام شده بود.

انویدیا می‌گوید که اکنون مایل است با شرکت ریخته‌گری اینتل برای تولید تراشه‌های خود همکاری کند.

جن-هسون هوانگ، مدیر عامل انویدیا، این خبر را در یک تماس مطبوعاتی هنگامی که از او پرسیده شد ، در مورد تنوع بخشیدن به زنجیره تامین این شرکت، که برای تولید تراشه به TSMC متکی است، و TSMC هم مملو از سفارشات است و هم در یک منطقه بی ثبات سیاسی در جهان (تایوان).

هوانگ گفت که شرکت او متوجه شده است که در آینده به انعطاف پذیری بیشتری نیاز دارد و بنابراین در سال های گذشته به تعداد زنجیره های تامین کننده خود افزوده است و بیش از هر زمان دیگری در حال پیشرفت استهوانگ گفت: "بنابراین، ما زنجیره تامین، پایه تامین خود را احتمالاً چهار برابر سال های گذشته افزایش میدهیم."

با این حال، چیزی که واقعاً منعکس کننده آن است، این است که ساخت دستگاه یکپارچه 2.0 یا IDM 2.0 اینتل واقعاً شروع به کار کرده استاینتل یک سال پیش این ابتکار را که اساساً تراشه‌هایی را برای شرکت‌های دیگر تولید ‌کند، راه‌اندازی کرد و دو نام بزرگ به آن پیوستند: خدمات وب آمازون، که پردازنده ARM خود را به نام Graviton دارد، و QUALCOMM که در فضای موبایل با اینتل رقابت می‌کند.

هوانگ گفت که از تلاش‌هایی که اینتل با IDM 2.0 انجام می‌دهد «خوشحال» است و خاطرنشان کرد که چنین اتحادهایی بی‌اهمیت نیستندمدل‌های کسب‌وکار باید همسو باشند. ظرفیت باید هماهنگ شودفرآیند عملیات و ماهیت دو شرکت باید همسو باشدزمان نسبتاً زیادی می‌طلبد، و به بحث های عمیق زیادی نیاز دارد. ما اینجا شیر نمیخریم این در واقع در مورد یکپارچه سازی زنجیره های تامین دو شرکت بزرگ صحبت میکنیم.

اینتل یک ابتکار مشابه IDM را حدود یک دهه پیش در زمان مدیر عامل سابق برایان کرزانیچ امتحان کرد و تقریباً همه چیز را اشتباه انجام دادبرای شروع، اینتل تمایلی به تغییر فرآیند تولید برای رفع نیازهای مشتری نداشتمشتریان یا باید از همان فرآیند تولیدی که اینتل استفاده می‌کرد استفاده می‌کردند یا به جای دیگری می‌رفتند، و بیشتر آنها به جای دیگری رفتند زیرا همه تراشه‌ها یکسان ساخته نمی‌شدند.

پس از جلسه استماع اخیر سنای ایالات متحده، پت گلسینگر، مدیر عامل اینتل، گفت  این شرکت از اینکه انویدیا می خواهد از قابلیت های ریخته گری خود استفاده کند، “هیجان زده” است. اگرچه “هیچ جدول زمانی خاصی” برای زمان شروع این کار وجود ندارد، گلسینگر تایید کرد که بحث‌های مداوم بین دو شرکت وجود دارد.

وجود غول تولیدی مانند اینتل که در زنجیره تامین مشارکت داشته باشد، بدون شک به کاهش برخی از کمبود قطعاتی که صنعت فناوری را آزار داده است، کمک خواهد کرد، اگرچه یک شبه اتفاق نخواهد افتاد.

ما باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا انویدیا تصمیم می گیرد که اینتل ساخت برخی از تراشه های خود را آغاز کند یا خیر، اما اگر این اتفاق افتاد، انتظار داشت که سایر شرکت های بزرگ فناوری نیز همین روند را دنبال کنند.