سقوط AMD در آخرین نظرسنجی Steam

سقوط AMD در آخرین نظرسنجی Steam

کاهش سهم CPU تیم قرمز به پایین ترین نقطه خود در سال جاری

Steam جدیدترین نتایج بررسی سخت افزار و نرم افزار ماه آگوست خود را منتشر کرده است. ماه آگوست ماه خوبی برای AMD نبود. سهم CPU این شرکت 88/1 درصد سقوط کرد و به 31.27 درصد رسید که کمترین میزان آن در سال جاری است و سری Radeon RX 6000 هنوز در رایانه های شخصی کاربران به اندازه کافی برای قرار گرفتن در لیست GPU اصلی وجود ندارد. از سوی دیگر ، انویدیا در تمام خطوط پیشرفت هایی را تجربه کرد ، در حالی که RTX 2060 در حال نزدیک شدن به رتبه بهترین کارت گرافیک است .
رتبه AMD در طول سال 2021 بخش CPU در سایت Steam در حال افزایش بود و سرانجام در ماه مه از مرز 30 درصد عبور کرد، اما خوشحالی آنها مدتی طول نکشید و یک ماه بعد نقطه عطف آن ها پایان و سهم آنها در حال حاظر 27.31 درصد است.
ما می دانیم که پردازنده های AMD در مقایسه با اینتل با مشکل تأمین بیشتری روبرو شده است. همچنین شاهد بیشتر پردازنده های اینتل در جدول پرفروش ترین های آمازون بوده ایم - که اکنون چهار مورد در ده مورد برتر وجود دارد - لیستی که زمانی AMD بر آن تسلط داشت.
 
با نگاهی به کارت های گرافیک ، ماه بسیار خوبی برای RTX 2060 بود. محصول Turing بیشترین افزایش کاربران "35/1" را به خود اختصاص داد و آن را در رتبه دوم قرار داد. ما در ماه فوریه شنیدیم که انویدیا تولید RTX 2060 را مجدد راه اندازی می کند تا از کمبودهای فلج کننده کارت گرافیک جلوگیری کند ، که می توانیم نتایج آن را مشاهده کنیم.
 
با اینکه RTX 3090 با کاهش ۰٫۰۱ درصدی جامعه کاربری مواجه شد، عملکرد سایر محصولات خانواده Ampere انویدیا راضی‌کننده نشان داد و RTX 3060 نیز با رشد ۰٫۴۲ درصدی در سهم بازار بهترین عملکرد را ثبت کرد. با این‌ حال در برخی از گزارش‌ها، اشاره شده است که کارت‌های Ampere و RDNA 2 درمقایسه‌ با گذشته گران‌تر و نایاب‌تر شده‌اند و باید دید آیا تأثیر این موضوع را در گزارش ماه آینده استیم مشاهده خواهیم کرد یا خیر.
دراین‌میان، کارت‌های گرافیک GTX 1060 همچنان به سکانداری خودشان ادامه می‌دهند و در ماه گذشته هم، رشد ۱٫۲۹ درصدی جامعه کاربری را تجربه کرده‌اند. سری کارت‌های گرافیک Radeon RX 6000 نیز با دستیابی به سهم کلی ۰٫۱۵ درصد، به فهرست ماه آگوست استیم راه یافته‌اند.