Integrated Lights-Out (iLO) در سرور HPچیست؟

Integrated Lights-Out (iLO) در سرور HPچیست؟

HP iLO یک ابزار قدرتمند است که راه­‌‌های مختلفی را برای پیکربندی، به روز رسانی، مشاهده (مانیتورینگ) و اجرا از راه دور در اختیار کاربر قرار میدهد.

iLO چیست ؟

Integrated Lights-Out یا به صورت مخفف iLO ، یک پردازنده (چیپ) مدیریت از راه دور سرور تعبیه شده روی مادربرد در سرورهای HP ProLiant است. این تکنولوژی امکان مشاهده ، کنترل و مدیریت سرورهای HP از راه دور را فراهم می­ کند.

HP iLO یک ابزار قدرتمند است که راه­‌‌های مختلفی را برای پیکربندی، به روز رسانی، مشاهده (مانیتورینگ) و اجرا از راه دور در اختیار کاربر قرار میدهد.هر نسل سرور جدید که توسط شرکت HP معرفی می‌شود، دارای امکانات و ویژگی‌های بهتری بوده که البته iLO نیز از این مورد مستثنی نیست.

(iLO) یک فناوری مدیریت اختصاصی است که در محصولات HPE تعبیه شده است که امکان دسترسی کنترل از راه دور به سرورهای ProLiant را حتی بدون اتصال به شبکه اصلی سازمان، که منشأ نام "Lights Out" است، می دهد.

ILO سرنام Integrated Lights-Out، یک ماژول مدیریتی سخت‌افزاری است که برای مدیریت و کنترل سرورهای اچ‌پی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماژول به شما امکان می‌دهد تا از راه دور، سرورهای خود را مدیریت کنید، خطاها را بررسی کنید و در صورت لزوم تغییراتی در پیکربندی سرور اعمال کنید.

(iLO) یک پردازنده مدیریت سرور از راه دور است که بر روی بردهای سیستم سرورهای HP ProLiant و Blade تعبیه شده است که امکان کنترل و نظارت بر سرورهای HP را از یک مکان راه دور فراهم می کند. مدیریت HP iLO ابزار قدرتمندی است که راه های متعددی را برای پیکربندی، به روز رسانی، نظارت و اجرای سرورها از راه دور ارائه می دهد.

با استفاده از ماژول ILO، می‌توانید به سرور خود و مولفه‌های کلیدی آن مثل بایوس، تنظیمات سخت‌افزاری، نظارت بر امنیت سرور و اطلاعات سیستمی و مانیتورینگ سلامت سرور دسترسی کامل داشته باشید. همچنین، با استفاده از ILO می‌توانید بر عملکرد سیستم‌عامل سرور نیز نظارت کنید و از آن به عنوان یک کنسول از راه دور برای دسترسی به سیستم عامل استفاده کنید.

به طور کلی، ماژول iLO زیربنای هوشمندی سرورهای اچ‌پی را شکل داده است. این فناوری که به شکل یک مدار مجتمع از نوع ASIC روی سرور قرار گرفته بخشی از برد سرور و فریموری است که اطلاعات کلیدی برای نظارت بر عملکرد سرور را در خود جای داده است.

کارت مدیریت iLO تعبیه شده دارای اتصال شبکه و آدرس IP خاص خود است که مدیران سرور می توانند از طریق سیستم نام دامنه (DNS)/پروتکل پیکربندی میزبان پویا (DHCP) یا از طریق یک شبکه مدیریت اختصاصی جداگانه به آن متصل شوند. iLO یک کنسول مبتنی بر وب از راه دور ارائه می دهد که می تواند برای مدیریت سرور از راه دور استفاده شود. پورت iLO یک پورت اترنت است که می تواند از طریق ROM-Based Setup Utility (RBSU) فعال شود.

iLO با سرورهای proLiant سری 300 و بالاتر از پیش پیکربندی شده است. یک حساب کاربری و رمز عبور پیش فرض iLO گنجانده شده است. iLO را می توان از راه های مختلفی پیکربندی کرد، از جمله:

 

پیکربندی مبتنی بر مرورگر

iLO RBSU با استفاده از کلید F8در هنگام خودآزمایی روشن (POST) قابل دسترسی است.

پیکربندی اسکریپت از راه دور.

راه اندازی آنلاین محلی و اسکریپت محلی.

ابزار مدیریت iLO به کاربر اجازه می دهد تا اقدامات زیر را از راه دور روی سرور انجام دهد:

 

سرور را روشن و خاموش کنید.

سرور را راه اندازی مجدد کنید.

سرور را بدون توجه به وضعیت سیستم عامل سرور نظارت کنید.

مصرف برق را اندازه گیری کنید

وصله‌ها، به‌روزرسانی‌های میان‌افزار و به‌روزرسانی‌های مهم ویروس را از طریق رسانه‌های مجازی و پوشه‌های مجازی اعمال کنید.

به گزارش رویدادهای سیستم و گزارش مدیریت یکپارچه HP دسترسی پیدا کنید.

 

iLO ماژول امنیتی قدرتمندی است که اجازه راه‌اندازی و بوت شدن سرورها را می‌دهد. به بیان دقیق‌تر، این ماژول روند راه‌اندازی سرور را ساده می‌کند و با نظارت مستمر بر کارکرد پایدار سرور، گزارش دقیقی در ارتباط با میزان برق مصرفی و دمای سرور در اختیار کارشناسان شبکه قرار می‌دهد. ماژول iLO در حالت استاندارد، بدون هزینه اضافی و بی نیاز از نصب برخی قابلیت‌های اصلی مرتبط با مدیریت سرور را در اختیار کارشناسان قرار می‌دهد، اما برای دستیابی به قابلیت‌های پیشرفته‌تر باید لایسنس‌های حرفه‌ای‌تر را خریداری کنید. جدول زیر، نسخه‌های مختلف ارائه شده از این ماژول به همراه پلتفرم‌های هدف را نشان می‌دهد.

جدول نسخه‌های ILO براساس نسل سرور

نسل ILO سرور hp

نسخه iLO

نسل

1

HPE Proliant G2, G3, G4 ,G6

ILO

2

HPE Proliant G5 , G6

iLO 2

3

HPE Proliant G7

iLO 3

4

HPE Proliant G8 , G9

iLO 4

5

HPE Proliant G10 , G10 Plus

iLO 5

6

HPE Proliant G11

iLO 6

 

چرا یک سازمان به iLO نیاز دارد؟

در محیط غنی از داده و محاسبات امروزی، سازمان‌های سازمانی برای حفظ عملکرد و خدمات دیجیتال حیاتی به آپتایم ۲۴×۷ متکی هستند. اگر شبکه از کار بیفتد، یا اگر دستگاهی خاموش باشد، در حالت خواب، خواب زمستانی یا غیرقابل دسترس باشد، iLO گزینه ای برای راه اندازی مجدد از راه دور دارایی های حیاتی IT مانند روترها، فایروال ها، سرورها، سوئیچرها، ذخیره سازی، برق و سخت افزار مخابراتی ارائه می کند. برای بازگرداندن شبکه به صورت آنلاین

اگر مدیر فناوری اطلاعات یک سازمان نیاز به دسترسی به این دستگاه ها داشته باشد، به طور سنتی از یک شبکه اترنت استفاده می کند، اما این نقطه دسترسی می تواند در زمان بحران دیجیتال کافی نباشد. اگر دارایی های IT خارج از سایت باشند، در اتاق سرور قفل شده باشند، یا از متخصصان فناوری اطلاعات مورد نیاز برای اصلاح وضعیت جدا شوند، این لحظات بحران بیشتر تشدید می شود.

برای مدیران شبکه، اتصال 24×7 آپتایم حیاتی است. این اتصال می‌تواند توسط هر تعداد چیز مانند خطاهای پیکربندی، خطاهای انسانی، رویدادهای آب‌وهوا یا حمله انکار سرویس توزیع‌شده قطع شود. iLO یک ضرورت در جعبه ابزار یک سازمان برای جلوگیری از توقف پرهزینه است که می تواند تجارت را متوقف کند.

چگونه HPE iLO منحصر به فرد است؟

قابلیت‌های کلیدی HPE Integrated Lights-Out (iLO) در همه سرورهای ProLiant Gen8 و Gen9، پیشنهادات مجوز مقیاس‌پذیر راه‌حل، و ویژگی‌های برنامه تلفن همراه که از کارکنان فناوری اطلاعات پشتیبانی می‌کنند، در هر کجا و در هر زمان تعبیه شده است. HPE iLO راه‌اندازی سرور را ساده می‌کند، دسترسی به انبوهی از اطلاعات سلامت سرور را فراهم می‌کند، مدیریت در مقیاس را امکان‌پذیر می‌کند و قدرت سرور و کنترل حرارتی را بهبود می‌بخشد و همچنین مدیریت اولیه از راه دور را ارائه می‌دهد.

برای کمک به مدیریت آسان‌تر سرورهای خود، این فرآیند مدیریت تعبیه‌شده روی یک تراشه ریزپردازنده جداگانه اجرا می‌شود (به همین دلیل به آن "مدیریت خارج از باند" می‌گویند). به این ترتیب، HPE iLO در دسترس باقی می ماند، حتی زمانی که سرور دچار مشکل می شود. می‌توانید از iLO برای تعیین دقیق مشکل استفاده کنید و سپس آن را سریع و کارآمد برطرف کنید، حتی اگر قادر به روشن کردن سرور خود نباشید. مدیریت HPE iLO مجموعه ای غنی از قابلیت ها را ارائه می دهد که تهیه سیستم، عیب یابی و به روز رسانی سیستم عامل را خودکار و ساده می کند.

با HPE Intelligent Provisioning، می توانید سرورها را سریعتر مستقر کنید تا بر پیچیدگی نگهداری و استقرار سرور غلبه کنید:

 

• ارائه گام به گام کمک به استقرار سرور HPE ProLiant به روشی ساده و سازگار.

• ساده‌سازی پیکربندی سیستم با رویکردهای هدایت‌شده، مبتنی بر پروفایل یا اسکریپت برای یکپارچه‌سازی یکپارچه با فرآیندهای استاندارد فناوری اطلاعات.

• تشخیص خودکار قدیمی بودن نرم افزار سیستم و دانلود آخرین به روز رسانی.

چرا شبکه رسام دوراندیش ؟

اگر در سازمان خود به ساخت یک سیستم کامل از شبکه نیاز دارید و یا اینکه قصد دارید فقط یکی از محصولات خاص را به شبکه خود اضافه کنید، متخصصان IT ما می توانند به شما کمک کنند. علاوه بر صرفه جویی در وقت و هزینه به شما خدمات مشاوره جهت خرید بهترین و کارآمدترین سخت افزار ارائه می گردد ، ما همچنین انواع کاملی از خدمات مدیریت زیرساخت شبکه را ارائه می دهیم که می تواند به شما در نصب ، پیاده سازی و نظارت بر اجزا یا کل شبکه سازمان یا ارگان شما کمک کند. خدمات خرید سخت افزار ما شامل سرورها ، تجهیزات ذخیره سازی ، تجهیزات اکتیو و پسیو شبکه ، تجهیزات امنیتی و آنتی ویروس ، دوربین مداربسته و موارد دیگر است.

اگر می خواهید در موردخدمات تهیه سخت افزار و تجهیزات تحت شبکه اطلاعات بیشتری کسب کنید و از چگونگی کمک این سرویس به تجارت شما مطلع شوید ، با شرکت شبکه رسام دوراندیش  تماس بگیرید .