مفهوم اکتیو و پسیو شبکه چیست ؟

مفهوم اکتیو و پسیو شبکه چیست ؟

امروز ما بیش از هر زمان دیگری به اطلاعات دسترسی داریم. ما در یک دنیای دیجیتال زندگی می کنیم . انواع مختلفی از شبکه ها وجود دارد که اطلاعات را حمل می کنند.

زیرساخت شبکه به تمام منابع یک شبکه گفته می شود که اتصال ، مدیریت ، عملیات تجاری و ارتباطات شبکه یا اینترنت را امکان پذیر می کند. . زیرساخت شبکه امکان برقراری ارتباط و خدمات موثر بین کاربران ، برنامه ها ، سرویس ها ، دستگاه ها و موارد دیگر را فراهم می کند
امروز ما بیش از هر زمان دیگری به اطلاعات دسترسی داریم. ما در یک دنیای دیجیتال زندگی می کنیم . انواع مختلفی از شبکه ها وجود دارد که اطلاعات را حمل می کنند. با این حال ، همه این شبکه ها نیاز به خدماتی در حوزه Passive و Active دارند. یک شبکه Passive از تجهیزات یا اجزای الکتریکی استفاده نمی شود. درواقع این شبکه Active است از تجهیزات یا اجزای الکتریکی استفاده می کند تا سیگنال را از یک مکان به مکان دیگر هدایت کنند.
 
 
خدمات Active شبکه :
 
خدمات Active شبکه شامل تنظیمات و پیکربندی دستگاههای ارتباطی شبکه و مدیریت در یک مجموعه است. این تنظیم باعث عملکرد صحیح یک شبکه می شود. هر شبکه بر اساس برنامه ها و نوع عملکرد آن به تجهیزات و تنظیمات جداگانه ایی نیاز دارد تا بتواند بهترین کارایی را ارایه دهد.
 
خدمات Active شبکه شامل :
. تنظیمات و پیکربندی سرورهای لینوکس و ویندوز از جمله : Domain Controller، File Server، Backup Server، Web Server، Application Server، Mail Server، Print Server
. پیکربندی نرم افزار پیکربندی و تنظیم خدمات لینوکس و سرور ویندوز از جمله :  Active Directory، DNS، DHCP، NAT، PROXY، IIS، RAS، Security
. مدیریت و نظارت بر اجرای سیستم
. نظارت بر شبکه
. پیکربندی روترها و سوئیچ های مدیریتی
. پیکربندی و تنظیم فایروال ها
. نصب و پیکربندی بی سیم
. نصب و پیکربندی آنتی ویروس ها بر روی سرورها و کلاینت ها
. در حال اجرا و طراحی سناریوی پشتیبان گیری خودکار برای سرورها
. پهنای باند و مدیریت دسترسی به اینترنت و کنترل ترافیک
. پیاده سازی سیستم IP تلفن
. راه اندازی دوربین امنیتی و سیستم نظارتی
 
 
خدمات Passive شبکه :
 
خدمات Passiveشبکه ممکن است ساده به نظر برسد اما در غیاب استاندارد و فقدان تجربه کافی کاربران را با مشکلاتی روبرو می کند که رفع آنها بعضی اوقات بیشتر از هزینه های جاری است.
نویز و اختلات ، قطعی و شروع توقف در شبکه ، عدم امکان گسترش شبکه ، عیب یابی و حل یک مشکل دشوار از جمله مشکلاتی است که کاربران با آن روبرو می شوند.
 
خدمات Passive شبکه شامل :
. ترانکینگ و نصب کانال به زیباترین شکل و رعایت استانداردهای لازم
. کابل کشی شامل Cat5 ، Cat6 ، Cat7، UTP ، FTP ، STP ، SFTP ، فیبر نوری ، تلفن ، برق و UPS
. نصب کلید شبکه و تلفن
. خدمات فیبر نوری مانند کابل کشی ، فیوژن ، پچ پنل و نصب لوازم جانبی
. نصب پانل شبکه و تلفن
. نصب سرورها ، روترها ، سوئیچ ها و لوازم جانبی در Rack
. نصب برق و پلاگین UPS با محاسبه مصرف برق
. نصب جعبه برق با استفاده از استانداردها و تهیه نقشه ها
نصب UPS و باتری کابینت با محاسبه مصرف
. نصب دوربین مداربسته و سیستم کنترل و دزدگیر
. نصب و راه اندازی دکل برای استفاده از شبکه بی سیم یا دوربین
. مرکز داده و نصب قسمت Passiveاتاق سرور
. تست Fluke برای گره های فیبر نوری و مس
. تهیه نقشه و مستندات کارهای انجام شده
 
شرکت شبکه رسام دوراندیش با چندین سال سابقه در زمینه نصب صحیح و استاندارد سازی پیوندهای شبکه و تجهیزات اکتیو ، پسیو شبکه و با رزومه بسیار خوب و قوی آماده خدمت به شرکتها، نهادهای عمومی ، خصوصی و دولتی است. تصمیم گیری در مورد انجام خدمات اکتیو و پسیو در یک شبکه باسیم یا بی سیم مستلزم توجه وبرنامه ریزی است ، اما به طور کلی ترکیب این دو نوع شبکه بستر خوبی را برای کاربران ایجاد می کند.
 

خدمات شرکت شبکه رسام دوراندیش:  

هر شبکه رایانه ای باید با توجه به شرایط و سیاست های هر سازمان طراحی و اجرا شود. این شبکه های رایانه ای زیرساخت های لازم را برای استفاده از منابع فیزیکی و منطقی در یک سازمان فراهم می کنند. اگر ساخت موارد فوق به درستی طراحی نشود ، هنگام استفاده از شبکه با مشکلات مختلفی روبرو خواهد شد و برای نگهداری شبکه و تطبیق آن با الزامات مورد نظر ، هزینه زیادی باید پرداخت شود. ارائه کلیه خدمات Passiveشبکه ، از جمله: طراحی انواع شبکه با استفاده از نرم افزار شبیه سازی ، نصب دکل و رادیو ، کابل کشی ، نصب رک ، نصب پچ پنل ، آرایش رک ، پچ کورد ، فیوژن ، تست فیبر نوری ، نصب keystone ، برچسب ، داکتینگ و ... در واقع ستون فقرات یک شبکه برای ارتباطات است. بنابراین ، داشتن یک شبکه پرسرعت به یک زیرساخت با کیفیت نیاز دارد. کابل کشی ساخت یافته نه تنها منوط به تهیه کالاهای با کیفیت است ، بلکه اجرای صحیح تمام استانداردهای موجود در این زمینه ، زیرساخت قابل اطمینان شبکه را فراهم می کند.
 

7 دلیل اصلی که تیم فنی شرکت شبکه رسام دور اندیش را در زمینه خدمات زیر ساخت شبکه ، خدمات اکتیو و پسیو از سایر رقبا متمایز می کند ، عبارتند از:

1. کارشناسی و مشاوره رایگان.
2. استفاده از بهترین تجهیزات اکتیو و پسیو شبکه در پروژه ها.
3. تضمین کیفیت پروژه ها و ارایه خدمات پس از فروش حرفه ای.
4. اجرای پروژه ها با مناسب ترین هزینه و پشتیبانی و نگهداری از آن.
5. ارایه بهترین راه حل برای نیازهای فعلی و آینده شبکه.
6. ارایه کلیه مستندات در انتهای پروژه مانند لیست پچ پانل ها ، نقشه کابل کشی ، محل گره ها و شماره گذاری آنها ، نتایج آزمون و ... برای ایجاد تغییرات احتمالی در آینده.
7. داشتن تیم اجرایی با تجربه که دقت بالایی در ارائه بهترین کیفیت دارند و زمان اجرای پروژه را به حداقل می رسانند.

شرکت شبکه رسام دوراندیش با پشتیبانی قوی و با تکیه بر دانش متخصصان خود ، در بخشهای زیر ساخت شبکه و خدمات اکتیو و پسیو شبکه آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد.