ذخیره ساز تحت شبکه سینولوژی چیست و چه کاربردی دارد ؟

ذخیره ساز تحت شبکه سینولوژی چیست و چه کاربردی دارد ؟

به زبان ساده، Synology NAS رایانه‌ای است که برای ذخیره‌سازی داده‌ها بهینه شده است، اما قابلیت‌های اضافی در زمینه مدیریت داده‌ها در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

ذخیر ساز تحت شبکه  NAS (Network Attached Storage) : 

ذخیر ساز تحت شبکه  NAS (Network Attached Storage) یک دستگاه ذخیره سازی هوشمند است که به شبکه خانه یا محل کار شما متصل می شود . خرید استوریج ایده‌ ی عالی برای حفظ و نگهداری بهتر اطلاعات شبکه است. ذخیره سازهای تحت شبکه سینولوژی از دسته استوریج‌هایی هستند که قابلیت‌ها و ارزش خرید بالایی دارند.

با NAS چه کاری می توانید انجام دهید؟ با Synology شروع کنید

در این مقاله، بینش‌هایی را ارائه می‌کنیم تا به شما در درک آنچه که Synology NAS ارائه می‌دهد کمک کنیم تا بهترین را برای کسب و کار خود تهیه کنید .در سال ۲۰۱۸، سینولوژی به عنوان یک رهبر قدیمی در عرصه NAS برای مشاغل کوچک و خانگی توصیف و معرفی شد. سینولوژی (Synology Inc) شرکتی است که در زمینه ساخت تجهیزات ذخیره‌ساز متصل به شبکه (NAS) فعال است. در این مطلب قصد داریم ذخیره ساز تحت شبکه سینولوژی را معرفی کرده و کاربردهای آن را بررسی می‌کنیم.

امروزه ، NAS همچنان یک راه حل محبوب ذخیره سازی داده در کسب و کارها است. علاوه بر این، آنها به طور فزاینده ای برای افراد مهم هستند: کنترل مطلق داده های خود را حفظ کنید و در عین حال هزینه ها را منطقی کنید.

سینولوژی چیست؟

شرکت سینولوژی (synology) یک شرکت تایوانی‌ست که در سال ۲۰۰۰ تاسیس شده و محصولاتی در زمینه تجهیزات ذخیره‌ سازی متصل به شبکه (nas)، راه‌حل‌های نظارت مبتنی بر IP و تجهیزات شبکه تولید می‌کند. تجهیزاتی که نحوه مدیریت داده، انجام نظارت و مدیریت شبکه توسط کاربران در عصر تکنولوژی ابری (cloud) را تغییر می‌دهند. معمولا محصولات سینولوژی قیمت مناسبی نسبت به محصولات سایر شرکت‌ها دارند و بـرای سازمانها و کاربـران خانگـی راهکار مناسبی جهت متمرکـز کـردن، بکاپ گیـری(Backup)، اشـتراک گـذاری و همـگام سـازی فایلهـا روی سیستم عاملهای مختلـف و دستیابی سـریع بـه آنها را فراهـم مـی‌کنند

NAS چیست؟

کامپیوتر؟ سرور؟ دیسک سخت خارجی؟ NAS همه اینها و خیلی بیشتر از اینها است. پشت این مخفف مرموز، که مخفف Network Attached Storage است، دستگاه قدرتمندی نهفته است که امکانات آن تقریباً بی پایان است. NAS یک سرور ذخیره سازی داده هوشمند است که به یک شبکه متصل است. متشکل از یک جعبه، یک یا چند پردازنده، رم و چندین هارد دیسک با ظرفیت بالا، داده ها را متمرکز می کند تا آنها را در هر کجا که هستند به شیوه ای امن در اختیار کاربران قرار دهد. Synology NAS که به طور گسترده در مشاغل مورد استفاده قرار می گیرد، به دلیل قیمت مناسب و عملکرد گسترده ای که ارائه می دهد، بسیار محبوب است. NAS همچنین به طور گسترده توسط افرادی که پرونده های بزرگتر (عکس، فیلم ، سریال و غیره) دارند، بسیار پرکاربرد و محبوب می باشد.

ذخیره ساز تحت شبکه سینولوژی چیست؟

تخصص اصلی شرکت سینولوژی در زمینه ساخت دستگاه‌های ذخیره‌ساز تحت شبکه (NAS) است. اما به زبان ساده، nas رایانه‌ای است که برای ذخیره‌سازی داده‌ها بهینه شده است، اما قابلیت‌های اضافی در زمینه مدیریت داده‌ها در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در بین محصولات سینولوژی، DiskStation برای کاربران خانگی و دفاتر کوچک و RackStation برای محیط‌های تجاری بزرگ در نظر گرفته شده است. مدل‌های DiskStation قیمت نسبتا کمی دارند و برای نگه‌داری و آرشیو اطلاعات قابلیت‌های خوبی ارائه می‌کنند. مدل‌های بزرگ‌تر که قابلیت پشتیبانی از ۱۲ درایو را دارند از افزونگی دیسک‌ها پشتیبانی کرده و به‌راحتی گسترش‌پذیر هستند.

مدل‌های DiskStation مبتنی بر یک سیستم‌عامل لینوکس‌محور به‌نام DiskStation Manager هستند. DiskStation Manager دارای یک رابط وب‌محور ساده است؛ به‌طوری که کاربران هنگام کار با آن تصور می‌کنند در حال استفاده از یک رایانه رومیزی هستند. طراحی آیکون‌ها ساده بوده و به‌راحتی قابل شناسایی هستند، چینش منوها به‌درستی انجام شده و مولفه‌های کاربردی مختلفی در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

علاوه بر ویژگی‌های اصلی ذخیره ساز تحت شبکه سینولوژی مانند مدیریت فایل، می‌توانید مجموعه بزرگی از پلاگین‌های سفارشی را اضافه کنید تا کارهایی مانند سازمان‌دهی عکس‌های خانوادگی، تورنت کردن فایل‌ها و همه چیز به‌سادگی در اختیارتان قرار گیرد. ترکیب این قابلیت‌ها با یکدیگر باعث شده تا ذخیره ساز تحت شبکه سینولوژی به یک دستگاه چند منظوره کارآمد تبدیل شود که عملکردی شبیه به یک کامپیوتر داشته باشد، اما با صرف انرژی کمتری به نیازهای کاری مصرف‌کنندگان پاسخ دهد.

کاربرد ذخیره‌ساز تحت شبکه سینولوژی  :

درست مانند اکثر سرورها، یک ذخیره ساز تحت شبکه می‌تواند خدمات زیادی مانند ارائه محتوا به استریمرها، میزبانی فضای ذخیره‌سازی ابری شخصی یا یک مقصد پشتیبان، کار به عنوان یک سرور پست الکترونیکی، اجرای ماشین‌های مجازی و بسیاری موارد دیگر را به طور همزمان ارائه دهد. 

1.ذخیره و اشتراک‌گذاری فایل‌ها از طریق اینترنت

2.بررسی تنظیمات با مولفه Security Advisor

3.مدیریت فایل‌ها با File Station مبتنی بر وب

4.انتقال فایل‌ها از طریق پروتکل FTP

5.همگام‌سازی فایل‌ها با استفاده از Cloud Station

6.اشتراک‌گذاری ظرفیت ذخیره‌سازی با استفاده از iSCSI LUN

7.پشتیبان‌گیری از فایل‌های کامپیوتر و سرور

8.انتقال فایل‌های چندرسانه‌ای با کمترین زحمت به سرور

9.سازمان‌دهی فیلم‌ها با Video Station

10.مدیریت عکس‌های شخصی

11.سازمان‌دهی عکس‌های حرفه‌ای با Photo Station

12.اشتراک‌گذاری فایل‌های صوتی و موسیقی با ابزارهای قدرتمند ارائه شده توسط این شرکت

13.میزبانی وب‌سایت‌ها با ارائه قابلیت‌های مدیریتی خوب

14.پشتیبانی از دوربین‌های تحت شبکه (IP)

15.توانایی مدیریت چند دستگاه ذخیره ساز تحت شبکه سینولوژی

16.دسترسی به برنامه‌های بیشتر از طریق Package Center

17.راه‌اندازی سرور چاپ به ساده‌ترین شکل

سیستم عامل ذخیره ساز تحت شبکه سینولوژی :

Synology DiskStation Manager (DSM) سیستم عامل بصری است که هر NAS Synology را نیرو می دهد. داده های شما را سازماندهی و محافظت می کند و به شما کمک می کند تا بتوانید روی کاری که انجام می دهید تمرکز کنید.

سینولوژی با عرضه نگارش هفتم سیستم عامل خود به‌نام DSM که طیف گسترده‌ای از قابلیت‌ها را ارائه کرده و برخی از عملکردها را بهبود می‌بخشد به مصرف‌کنندگان اجازه داده است به بهترین شکل به مدیریت ذخیره‌ساز خود بپردازند.

شرکت شبکه رسام دوراندیش روش های ذخیره سازی اطلاعات ، انعطاف پذیر و ایمنی را ارائه می دهد. به ما کمک کنید تا نیازهای ذخیره سازی تحت شبکه شما را ارزیابی کنیم و با رعایت تعادل در هزینه ، ظرفیت ، عملکرد و راحتی بهترین روش ذخیره سازی اطلاعات را به شما پیشنهاد بدهیم .