چگونه بهترین راه حل ذخیره سازی داده را برای تجارت در سال 2021 انتخاب کنیم؟

چگونه بهترین راه حل ذخیره سازی داده را برای تجارت در سال 2021 انتخاب کنیم؟

کسب و کار خود را برای رشد به این راه حل های ذخیره سازی اطلاعات مجهز کنید

برای هر کسب و کاری بسیار مهم است که بتواند داده ها را به راحتی ذخیره کند و بتواند آنها را به همان راحتی و درست در صورت نیاز ، بازیابی کند. هر شرکتی بدون دسترسی درست به داده هایش ، نمیتواند سطح مطلوبی از خدمات را به مشتریان خود ارائه دهد. در صورت عدم دسترسی به اطلاعات ، خدمات ضعیف به مشتری ارائه می شود و این می تواند منجر به از دست دادن مشتری و کاهش فروش شود. کمبود اطلاعات همچنین می تواند مشکلاتی در همکاری تیمی نیز بوجود آورد.
امروزه ، سازمان ها و کاربران برای تأمین نیازهای سطح بالای محاسباتی مانند پروژه های داده بزرگ ، هوش مصنوعی ، یادگیری ماشین و اینترنت اشیا به ذخیره داده نیاز دارند. و طرف دیگر نیاز به ذخیره ساز اطلاعات ، برای محافظت در برابر از دست رفتن داده ها و خرابی است. بنابراین ، برای جلوگیری از از دست دادن داده ها ، سازمان ها می توانند از روشهای ذخیره سازی اطلاعات به عنوان راه حل های پشتیبان استفاده کنند.
 

چگونه بهترین راه حل ذخیره سازی داده را برای تجارت در سال 2021 انتخاب کنیم؟

هر ساله نیاز دسترسی مشاغل به انواع تجهیزات ذخیره سازی اطلاعات مطمئن و مقرون به صرفه افزایش می یابد. این می تواند به دلیل افزایش نیازهای نظارتی برای ذخیره سازی تحت شبکه داده های مشتری برای مدت زمان طولانی تر ، اهمیت افزونگی داده ها به دلیل تهدیدات سایبری یا صرفاً به این دلیل باشد که همه مقدار داده های ما ذخیره شود.اما یک چیز واضح است ، جستجوی تعداد بیشماری از گزینه های آفلاین و ذخیره سازی ابری موجود ممکن است بسیار دشوار باشد.
 
در این مقاله ، ما نحوه انتخاب صحیح راه حل ذخیره سازی داده های کسب و کار ، نیازهای سخت افزاری مورد نظر را شرح خواهیم داد و برترین گزینه های تجهیزات ذخیره ساز اطلاعات را با شما در میان خواهیم گذاشت .
 
با توجه به شرایط فعلی خود انتخاب نوع درست تجهیزات ذخیره سازی مناسب با شماست .

چه گزینه هایی برای انواع ذخیره سازی اطلاعات موجود است؟

به منظور انتخاب تجهیزات ذخیره سازی مناسب برای کسب و کار خود ، ابتدا باید گزینه های موجود را برای خود مرور کنید. ما این گزینه ها را به سه دسته اصلی تقسیم کرده و در زیر توضیح داده ایم:
 
Direct Attached Storage :DAS یک استوریج دیجیتالی است که مستقیم به Storage Controller کامپیوتر یا سرور متصل می‌شود یعنی کنترل سخت‌افزاری آن استوریج با سرور است و بخشی از شبکه ذخیره سازی نیست.
این تکنولوژی زمانی مورد نیاز است که حجم دیتای مورد نیاز شما بیشتر از شیارهای هارد روی سرور باشد لذا با افزودن DAS، تعداد هاردهای تحت مدیریت سرور خود را افزایش می‌دهید. بدیهی است که ارتباط استوریج شما با سایر تجهیزات موجود در شبکه از طریق سرور خواهد بود. کارهایی مانند فرمت و خواندن و نوشتن اطلاعات را خود سرور انجام می‌دهد و در واقع سطح دسترسی آن Block Level است.
 
معروف‌ترین نمونه DAS، هارددرایوهای لپ تاپ و PC است. DAS می‌تواند شامل یک هارد یا گروهی از هاردهای متصل به هم باشد. دستگاه‌های DAS می‌تواند هم درون سرور یا Pc مانند هاردهای داخلی و هم بیرون آن (مانند هاردهای خارجی یا دیگر انواع تجهیزات ذخیره سازی) قرار گیرد. سیستم‌های چندگانه می‌توانند از یک دستگاه DAS استفاده کنند ولی باید هر کدام از سرورها یا PCها اتصال جداگانه‌ای به آن داشته باشد.
مزایا :
مقرون به صرفه
راه اندازی و حفظ دسترسی فیزیکی آسان
معایب :
برای ذخیره سازی حجم زیاد اطلاعات ایده آل نیست
امکان افزایش ظرفیت ذخیره سازی وجود ندارد
امنیت فیزیکی محدود
Storage Area Network: یک راه حل ذخیره سازی تحت شبکه و متمرکز داده در محل که منابع بسیاری از سرورها را برای ذخیره سازی با کارایی بالا و قابل ارتقا جمع می کندSAN یک شبکه با سرعت بالا می باشد که از تجهیزات ذخیره سازی اطلاعات که آنها نیز به نوبه خود به سرورهای سخت افزاری یا مجازی متصل شده اند تشکیل شده است. ساختار ذخیره سازی اطلاعات در این نوع شبکه ها به صورت Block Level می باشد که همین موضوع باعث می شود که نرم افزارهای کاربردی که بر روی سرورهای شبکه وجود دارند براحتی بتوانند از طریق شبکه به اطلاعات موجود در SAN دسترسی پیدا کنند. دستگاه های ذخیره سازی اطلاعات SAN می توانند شامل Tape Library هم باشند اما در بیشتر موارد از هارد دیسک های سخت افزاری تشکیل شده اند که در کنار هم قرار گرفته اند و در قالب RAID در SAN کار می کنند.
مزایا :
انتقال سریع پرونده به عنوان داده
امکان افزایش ظرفیت ذخیره سازی با افزودن منابع جدید
معایب :
نصب و نگهداری گران
 
Cloud Data Storage : سرور یا خوشه ای از سرورها که از راه دور در یک مرکز داده امن میزبانی می شود. کاربران می توانند سرورهای اضافی را برای ذخیره سازی ابری بدون خرید سخت افزارهای گران قیمت خریداری کنند.
بدون هزینه سخت افزاری بالا
نصب و نگهداری آسان است
هزینه کم برای مدیریت سرور بدون استخدام پرسنل IT
معایب :
هزینه اجاره ماهانه سرور
سرعت پایین در بارگیری و بارگذاری داده ها
 

انتخاب بهترین نوع ذخیره ساز تحت شبکه برای مجموعه شما

اکنون که با سه نوع راه حل اصلی ذخیره سازی آشنا شدید ، باید تعیین کنید که کدام یک برای کسب و کار شما بهترین است.
برای کمک به تصمیم گیری شما ، نیازهای افراد زیر را در نظر بگیرید:
Direct Attached Storage
ملزومات ذخیره‌سازی داده کسب‌وکار من نسبتا کم بوده و نیازی به ذخیره همه ی داده ها را ندارم.
من یک روش ذخیره سازی اطلاعات می خواهم که در برابر خرابی سخت افزار تحمل بالایی داشته باشد ، اما نیازی به محافظت فیزیکی در برابر مزاحمان یا تهدیدهای زیست محیطی ندارم.
از آنجا که نیاز فضای ذخیره سازی من اندک است ، من یک راه حل ساده مانند NAS یا هارد اکسترنال می خواهم که فقط بتوانم اطلاعات شرکتم را در آن نگهداری کنم .
Storage Area Network
الزامات ذخیره داده در کسب‌وکار من پیچیده بوده و به طور مرتب و به سرعت گسترش می‌یابند.
من بیشتر از پرداخت هزینه ماهانه منظم به پرداخت یکباره یک سخت افزار علاقه مندم
من برای نگهداری و نظارت بر سرورها کارمندی در محل دارم
دفتر من در برابر تهدیدات فیزیکی و محیطی امن است و شبکه ی ایمن و قدرتمندی دارم دارم.
Cloud / Remote Storage
من یک راه حل ذخیره سازی می خواهم که بتواند با کار و تجارت من بدون هزینه سخت افزاری رشد کند
من باید داده های مهم تجاری خود را در محلی که از دسترسی فیزیکی و سیل ، آتش سوزی یا سایر آسیب های محیطی محافظت می شود ذخیره کنم
من می خواهم با دسترسی به تیم پشتیبانی و مدیریت سرور برای کمک به من در ذخیره سازی Cloud خود ، نیاز به کارمندان اضافی را کاهش دهم.
 
با توجه به کیسهای معرفی شده در فوق اکنون زمان انتخاب شما است که سیاست و بسترهای ذخیره سازی اطلاعات مجموعه خود را چگونه بچینید.

انواع تجهیزات ذخیره ساز ؟

ذخیره ساز NAS
در روش ذخیره سازی NAS یا Network Attached Storage هارد دیسک‌ها بر روی یک تجهیز قرار دارند. به آن تجهیز NAS Storage گفته می‌شود. NAS هاردها را در شبکه برای دستگاه‌های دیگر به اشتراک می‌گذارد. نحوه اتصال از طریق پروتکل TCP/IP می باشد. این استوریج‌ ها فضایی مرکزی، محلی و بسیار در دسترس را برای ذخیره سازی فایل‌ ها و فولدرهای حیاتی برای هر سازمانی فراهم می‌ کنند. با قیمتی مناسب (نسبت به SAN) ارائه میشوند. کارکرد این محصول با SAN متفاوت است. اما بعضا به صورت Shared Storage و یا به عنوان فایل سرور یا پشتیبان گیری برای سازمان های کوچک یا پروژه هایی که در آن محدودیت بودجه نقش موثری دارد استفاده میشوند.
ذخیره ساز SAN
در روش ذخیره سازی SAN یا Storage Area Network یک شبکه انتقال داده با سرعت بالا ایجاد می شود. در این روش SAN Storage ذخیره سازی سطح بلوک تلفیقی را فراهم می کند. یک شبکه SAN ذخیره سازی داده برای سرورهای متعدد را فراهم می سازد. دستگاه های SAN به عنوان درایوهای متصل به سرور ها ظاهر می شوند. در حال حاضر استفاده از SAN رایج ترین شیوه ذخیره سازی داده های سازمانی است.
 
 
Disk BackUp
شیوه ای نوین و کارآمد برای نگهداری داده به صورت online و حتی Offline است. در این روش میتوان با پروتکلهای خاص داده را به شدت فشرده سازی نمود. به این ترتیب میتوان استفاده از هارد دیسک را برای بک آپ مقرون به صرفه ساخت. محصول متمایز این شیوه که پیشگام تولید آن شرکت DataDomain است.
 
Tape Library
شیوه ای برای نگهداری داده با ماندگاری طولانی است که در آن داده ها به صورت Offline پشتیبان گیری (بک آپ) می شوند. این روش البته روشی قدیمی و به نوعی منسوخ شده است، اما همچنان طرفدارن خود را دارد که بنا بر نیاز خود بدان رجوع می کنند.
شرکت شبکه رسام دوراندیش روش های ذخیره سازی اطلاعات ، انعطاف پذیر و ایمنی را ارائه می دهد. به ما کمک کنید تا نیازهای ذخیره سازی تحت شبکه شما را ارزیابی کنیم و با رعایت تعادل در هزینه ، ظرفیت ، عملکرد و راحتی بهترین روش ذخیره سازی اطلاعات را به شما پیشنهاد بدهیم .