آیا زمان آن فرا رسیده است که تجارت شما سرور مخصوص به خود را داشته باشد؟

آیا زمان آن فرا رسیده است که تجارت شما سرور مخصوص به خود را داشته باشد؟

اگر خرید سرور در برنامه شما است و اگر نیاز دارید نظر متخصصان حوزه فناوری اطلاعات را در این خصوص بدانید در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

اکثر مشاغل و کسب و کارها که بیش از یک رایانه دارند از داشتن سرور سود خواهند برد. برای مشاغل با چندین کارمند ، سرورها امکان اشتراک گذاری آسان فایل ، دسترسی از راه دور ، ذخیره سازی ایمن تر و امنیت بسیار بیشتر را فراهم می کنند. با سرور ، داده ها و منابع را می توان به راحتی بین همکاران به اشتراک گذاشت.
 
اگر خرید سرور در برنامه شما است و اگر نیاز دارید نظر متخصصان حوزه فناوری اطلاعات را در این خصوص بدانید در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

چند نکته برای خرید سرور برای کنترل داده های خود؟

آیا زمان آن فرا رسیده است که تجارت شما سرور مخصوص به خود را داشته باشد؟ با توجه به هزینه حتی ابتدایی ترین سرور ، که می تواند به چندین میلیون برسد ، قبل از خرید عاقلانه است که در نظر بگیرید که آیا می توانید بدون سرور تجارت خود را ادامه دهید. به عنوان مثال ، ممکن است پیکربندی رایانه موجود به گونه ای باشد که به عنوان سرور قابل استفاده باشد و مشاغل کوچک اغلب از خدمات ابری استفاده می کنند ، که از نظر سفارشی سازی بیشتر انعطاف پذیر هستند و نیازی به خرید تجهیزات ندارند. خدماتی نظیر Dropbox و Google Docs همچنین می توانند به کارمندان اجازه دهند فایل ها را به صورت رایگان در یک شبکه امن به اشتراک بگذارند.

با این حال ، داشتن سرور داخلی مطمئناً مزایایی دارد. امنیت آن می تواند برای شبکه شما به همراه قابلیت کنترل همه داده های شما در هر زمان معین وجود داشته باشد. اگر میزبان سرور خود را انتخاب می کنید ، دفتر شما نیز باید آماده باشد که از نظر فیزیکی مکانی امن برای آنها فراهم کند و از آنها در برابر آسیب احتمالی ناشی از گرمای بیش از حد یا سرقت فیزیکی محافظت کند. علاوه بر این ، شما باید کارکنان را برای مدیریت مجوزهای سرور تعیین کنید. یعنی شخص یا افرادی که برای تنظیم طرفین تعیین شده اند که می توانند به اطلاعات سرور نیز دسترسی داشته باشند. در حالی که این امر معمولاً در قالب یک بخش فناوری اطلاعات در سازمانهای بزرگتر ارائه می شود ، این شغل را می توان در یک سازمان کوچکتر توسط فردی با دانش فنی پیشرفته (مانند تکنسین فنی) انجام داد.
به یاد داشته باشید که سرورهای شما چشم و گوش سیستم شبکه شما هستند و در صورت تخطی اطلاعات حساس در خطر است. گزینه های خود را ، از جمله گزینه های جایگزین مانند ذخیره سازی ابری ، خوب مطالعه کنید و روشی را انتخاب کنید که به بهترین وجه مناسب نیازها و بودجه کسب و کار شما باشد. اگر با توجه به در نظر گرفتن تمام نکات ذکر شده در بالا اکنون زمان خرید سرور فرا رسیده است ، بهتر است نکات زیر را از متخصصان حوزه سرور و شبکه شنونده باشید .
 

1. یک سرور مناسب پیدا کنید

انواع مختلفی از سرورها برای مجموعه ای از نیازها وجود دارد ، بنابراین نیازهای کسب و کار خود را بر این اساس ارزیابی کنید. می خواهید سرور شما چه کار کند؟ اگر فقط به اشتراک گذاری فایل های اساسی نیاز دارید ، می توانید یک هارد بی سیم را برای اشتراک گذاری فایل ها بین کارمندان یک دفتر کوچک پیکربندی کنید. اکثر مشاغل کوچک فقط به سرور در قالب یک واحد ذخیره سازی متصل به شبکه استفاده میکنند که به اترنت متصل می شود . پیشنهاد میشود در این موارد ازتجهیزات ذخیره سازتحت شبکه استفاده کنید.
 

2. الزامات امنیتی را در نظر بگیرید

متخصصان می گویند: به طور کلی ، اکثر مردم در جهت دور شدن از خرید سرورهای فیزیکی و حرکت به سمت ابر می باشند. اما اگر شما یک الزام امنیتی بسیار خاص دارید ، شاید برخی از اطلاعات و دستورات یک سازمان دولتی را داشته باشید و این داده ها نباید از دفتر کار شما خارج شوند ، این می تواند دلیلی برای داشتن یک سرور باشد
 

3. پیش بینی رشد در آینده را داشته باشید

به طور کلی ، درک فرآیند خرید سرور فایل با حافظه رم و هارد دیسک کافی شبیه فرایند خرید رایانه شخصی معمولی است. با این حال ، باید تعداد افرادی را که به شبکه شما دسترسی پیدا می کنند در نظر بگیرید. "اگر یک یا چند نفر باشد ، می توانید با یک سرور بسیار کوچک کنار بیایید. اگر ده یا صد یا هر عددی باشد ، باید در مورد سروری با قدرت پردازش ،کمی بیشتر فکر کنید. کارشناسان حوزه فناوری می گویند : حافظه بیشتر و شاید حتی ظرفیت شبکه بیشتر برای مدیریت ترافیک را در نظر داشته باشید. علاوه بر این ، هنگام محاسبه تعداد کاربران شبکه ، فضای هارد دیسک را نیز در نظر بگیرید. "درک فضای هارد دیسک معمولاً برای بسیاری از افراد بسیار ساده است ، اما فقط می توانید ایده بگیرید که چقدر از فضای امروزی استفاده می کنید ، این اطلاعات در چه سرعتی افزایش می یابد ، اینها نکات مهمی هستند که باید به آن توجه کنید. قطعا شما سروری نمی خواهید که فقط نیازهای امروز شما را پاسخگو باشد، شما می خواهید سروری داشته باشید که منابع سخت افزاری آن تاچند سال دیگر هم ، نیاز شما را برآورده کند.
 

4. مطمئن شوید که سرور شما می تواند حرارت را تحمل کند

همه ما از صداهای بلندی که یک کامپیوتر معمولی می تواند هنگام فعال شدن فن داخلی برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد ایجاد کند ، آگاه هستیم. این امر اغلب در سرورهای کوچکتر اتفاق می افتد ، به ویژه هنگامی که یک اتاق اختصاصی با تهویه مطبوع در داخل تجارت برای جلوگیری از این تأثیر وجود ندارد. کارشناسان حوزه فناوری پیشنهاد می دهند که سروری با مجموعه ای از ویژگی های پیشرفته قادر خواهد بود هنگام گرم شدن بیش از حد این حرارت را حس می کند و برای جلوگیری از آسیب ، سرور اتوماتیک خاموش می شود .
 

5. نوع سروری را انتخاب کنید که برای مشاغل کوچک و بزرگ تنوع سخت افزاری زیادی دارد

Dell و Hewlett-Packardو IBMتنوع سخت افزاری زیادی را برای سرورها ارائه می دهند. بنابراین سخت افزار خود را از یک شرکت مشهور که متخصص پشتیبانی مشاغل کوچک و بزرگ است ، خریداری کنید. با این حال می توانید از سرورهایی که مارک و برند بسیار مطرحی هم ندارند و کمی هم ارزان تر هم هستند نیز استفاده کنید و این به بودجه و عملکرد سازمانی شما بستگی دارد.
 
 
اگر در سازمان خود به ساخت یک سیستم کامل از شبکه نیاز دارید و یا اینکه قصد دارید فقط یکی از محصولات خاص را به شبکه خود اضافه کنید، متخصصان IT ما می توانند به شما کمک کنند. علاوه بر صرفه جویی در وقت و هزینه به شما خدمات مشاوره جهت خرید بهترین و کارآمدترین سخت افزار ارائه می گردد ، ما همچنین انواع کاملی از خدمات مدیریت زیرساخت را ارائه می دهیم که می تواند به شما در نصب ، پیاده سازی و نظارت بر اجزا یا کل شبکه سازمان یا ارگان شما کمک کند. خدمات خرید سخت افزار ما شامل سرورها ، تجهیزات ذخیره سازی ، تجهیزات اکتیو و پسیو شبکه ، تجهیزات امنیتی و آنتی ویروس ، دوربین مداربسته و موارد دیگر است.
اگر می خواهید در موردخدمات تهیه سخت افزار و تجهیزات تحت شبکه اطلاعات بیشتری کسب کنید و از چگونگی کمک این سرویس به تجارت شما مطلع شوید ، با شرکت شبکه رسام دوراندیش   تماس بگیرید .