همه چیز درباره یک کارشناس پشتیبانی شبکه

همه چیز درباره یک کارشناس پشتیبانی شبکه

متخصصان پشتیبانی شبکه ، شبکه های رایانه ای را برای سازمان خود کارآمد نگه می دارند. آنها در بخش فناوری اطلاعات برای آزمایش سیستم ها ، انجام تعمیر و نگهداری و عیب یابی شبکه های محلی و گسترده و سیستم های اینترنتی کار می کنند.



کارشناس پشتیبانی شبکه چه میکند ؟

در زمانه ای که فناوری اطلاعات و ارتباطات دنیا را در اختیار گرفته است ، یک کارشناس ماهر پشتیبانی شبکه بیشترین جستجوگران حرفه ای امور فنی و رایانه ای هستند . شبکه ها مهره هایی هستند که همه چیز را به هم متصل می کنند. کارشناس پشتیبانی شبکه تمام مشکلات شبکه را برای افزایش بهره وری و کاهش زمان خرابی حل می کند. بازتاب کار سخت انجام شده توسط کارشناس پشتیبانی شبکه این است که شبکه بدون وقفه کار می کند. یک ادمین پشتیبانی شبکه یک متخصص فناوری اطلاعات است که به نگهداری و عیب یابی سخت افزار شبکه کامپیوتر کمک می کند. آنها در زمینه هایی مانند سیستم های اطلاعاتی ، بازیابی اطلاعات ، مدیریت شبکه یا مدیریت سیستم تخصص دارند. کار این تکنسین از شبکه های محلی کوچک تا شبکه های خیلی بزرگ و گسترده و شبکه های ارائه دهنده خدمات اینترنت (ISP) است. آنها همچنین ممکن است سخت افزار شبکه از جمله فیبر نوری ، روترها ، سوئیچ ها و شبکه های بی سیم را مدیریت کنند.
 
تکنسین شبکه باید زیرساخت شبکه را نصب و نظارت کند. به طور حرفه ای مسئول اتصال زیرساخت های شبکه است. آنها باید درک خوبی برای اتصال فیبر و پچ پانل های مس داشته باشند. وصله مس و فیبر به سوئیچ ها و روترها به عهده کارشناس پشتیبانی شبکه است .

حوزه کاری کارشناس پشتیبانی شبکه  

کار تکنسین شبکه بررسی پیکربندی شبکه است. متخصصان باید سرورها ، تجهیزات ذخیره سازی  و مولفه های زیرساخت را کنترل و مدیریت کنند. آنها باید در همکاری نزدیک با تیم های داخلی و خارجی برای مدیریت پروژه های فنی کار کنند. کارشناسان باید اطمینان حاصل کنند که همه شبکه ها طبق معماری شرکت هستند. این کارشناس پشتیبانی شبکه است که سیستم های شبکه را برای دستیابی به استانداردهای در حال تغییر ایجاد و ارائه می کند.
متخصصان باید مکانیزم کنترلی برای حل همه تغییرات شبکه را داشته باشند. تکنسین های پشتیبانی شبکه باید خود را با مستندات فنی که شامل توپولوژی / نمودارهای شبکه ، پشتیبان گیری و روش های بازیابی ، روش های امنیتی است ، را به روز کنند. این تکنسین نیاز به مدیریت و نظارت بر تغییرات تأثیرگذار بر هر شبکه یا سیستم دارد. به غیر از این ، سایر مسئولیت های کارشناسان پشتیبانی شبکه شامل موارد زیر است:
 

همه چیز در مورد شبکه های رایانه ای از جمله

نصب و نگهداری از سخت افزار شبکه وظیفه اصلی یک تکنسین پشتیبانی شبکه است. این کار شامل وظایفی مانند بررسی اتصالات شبکه ، کابل کشی و آزمایش دستگاه های شبکه مانند روتر ، سوئیچ ها ، سرورها و فرایندهای امنیتی شبکه است. همه این وظایف اطمینان حاصل می کنند که عملیات روزانه بدون وقفه یا خرابی غیر ضروری انجام می شود.
 

رفع خرابی های سیستم

متأسفانه ، علیرغم تلاش بیشتر و توجه بیشتر به جزئیات شبکه ، خرابی سیستم رخ می دهد. کارشناس شبکه مشکلات سخت افزاری و مشکلات نرم افزار سرور را که به دلیل مشکلات هارد دیسک ، خرابی مادربرد ، تراشه Bad Ram ، مشکلات اتصال ISP یا مشکلات پیکربندی ایجاد می شود ، عیب یابی می کند. یک تکنسین شبکه همچنین گلوگاه ها را شناسایی می کند: استفاده از شبکه و بارگذاری ، دامنه شبکه و تداخل شبکه بی سیم که می تواند باعث کند شدن شبکه شود.

برنامه ها را به روز کنید

کارشناسان پشتیبانی شبکه رایانه ای باید سیستم جلوگیری و هرگونه اختلال در گردش کار را سازماندهی و برنامه ریزی کنند. ارزیابی عملکرد شبکه به طور منظم داده هایی را برای تجزیه و تحلیل زمان و نحوه به روزرسانی شبکه برای افزایش بهره وری فراهم می کند.


مهارت ها یک کارشناس پشتیبانی شبکه

دانش کامپیوتر

آشنا بودن با عملکردهای نرم افزاری و سخت افزاری ،کارشناس پشتیبانی شبکه را با دانش لازم برای ارزیابی آخرین روند رایانه و پیشرفت تکنولوژی آماده می کند. تجزیه و تحلیل آنها از آخرین تحولات در تعیین اینکه آیا فناوری های جدید به نفع عملکرد شرکت آنها هستند یا نه بسیار سودمند خواهد بود.

تفکر تحلیلی

مهارت های تشخیصی و تحلیلی قوی برای کارشناس کامپیوتر مفید است. آنها به شناسایی منبع خطاهای سیستم و مواردی که ممکن است فوراً آشکار نشوند کمک خواهند کرد.

مهارت حل مسئله

توانایی های قوی حل مسئله و عیب یابی برای کارشناس پشتیبانی شبکه ضروری است. دلیل ارزشمند بودن این قابلیت ها این است که کارشناسان توانایی شناسایی مشکلات و همکاری با مهندسین شبکه / معماران برای حل مشکلات را در اختیار شرکت قرار می دهند.

صلاحیت های آموزشی

کارفرمایان معمولاً داوطلبانی را که دارای مدرک لیسانس علوم کامپیوتر ، فناوری اطلاعات یا هر زمینه مرتبط هستند ترجیح می دهند. داشتن برخی از تجربه های کاری مرتبط یک مزیت قطعی است.

گواهینامه ها

کارشناس پشتیبانی شبکه نقش مهمی در سازمان خواهد داشت. داوطلبان برای بدست آوردن شغل نیاز به داشتن گواهینامه های خاص دارند. این گواهینامه ها درک و تخصص عمیقی در مورد موضوعات مهم به فرد ارائه می دهند. بنابراین ، در اینجا برخی از گواهینامه ها وجود دارد که می تواند مفید باشد.

. Network+
. مایکروسافت یا لینوکس Microsoft or Linux(هرکدام از این دوره ها دارای زیر مجموعه های متعددی هستند)
. سیسکو یا میکروتیک Cisco or MikroTik(هرکدام از این دوره ها دارای زیر مجموعه های متعددی هستند)
. مجازی سازی و سرور Vmware and HP (هرکدام از این دوره ها دارای زیر مجموعه های متعددی هستند)

    کلام آخر
    در هر شرکتی که کامپیوترها باهم ارتباط داشته و شبکه‌ای را، حتی کوچک ایجاد نموده‌اند، برای نگهداری و رفع اشکالات این شبکه به یک تکنسین یا کارشناس شبکه نیاز است.
    دسته دیگر، شرکت‌هایی هستند که خدمات پشتیبانی شبکه ارائه می‌کنند. این شرکت‌ها کارشناسان شبکه را استخدام کرده و از خدمات آن‌ها برای ارائه سرویس به مشتریان خود استفاده می‌کنند.
    شرکت شبکه رسام دوراندیش با داشتن بیش از 20 سال تجربه و همکاری با متخصصان ، کارشناسان حرفه ای و کاربلد در خصوص مشاوره ، طراحی ، نصب و راه اندازی و درنهایت پشتیبانی ، نگهداری و توسعه شبکه های کامپیوتری آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد . با ما در تماس باشید.