مرورگر Opera One با هوش مصنوعی بومی، طراحی مدولار، Tab Islands و موارد دیگر راه اندازی می شود

مرورگر Opera One با هوش مصنوعی بومی، طراحی مدولار، Tab Islands و موارد دیگر راه اندازی می شود

Opera One، نسخه جدید مرورگر اپرا، امروز به طور رسمی منتشر شد و دارای یکپارچگی هوش مصنوعی بومی به عنوان ویژگی برجسته در میان رقبای خود است.

به گفته توسعه دهندگان، Opera One قابلیت آریا را معرفی می کند، "اولین هوش مصنوعی مرورگر واقعی". آریا را می توان از طریق خط فرمان و همچنین از نوار کناری مرورگر فراخوانی کرد و از فناوری GPT OpenAI برای بهینه سازی جستجوی وب استفاده کرد.

آریا هم یک متخصص وب و مرورگر است که به کاربران امکان می‌دهد در حین جستجوی اطلاعات در وب، تولید متن یا کد یا دریافت پاسخ سؤالات محصول خود، با هوش مصنوعی همکاری کنند. وقتی صحبت از پشتیبانی مشتری به میان می‌آید، آریا درباره کل پایگاه داده اسناد پشتیبانی اپرا آگاه است و از دانش فعلی محصول شرکت برای پاسخ به سؤالات کاربران استفاده می‌کند.

کاربران Opera One در مک می‌توانند از میانبر Command-/ Keyboard برای نمایش همپوشانی و تعامل با Aria استفاده کنند. هر زمان که سؤالی به ذهن می‌رسد، می‌توانند از خط فرمان برای پرسیدن سؤالی از آریا استفاده کنند و یا بلافاصله در نوار کناری با پاسخ هوش مصنوعی مرورگر تعامل کنند یا به مرور برگردند. Opera One همچنین شامل دسترسی به ChatGPT در نوار کناری مرورگر است.

در جای دیگر، در صدمین نسخه اپرا، ویژگی جدید Tab Islands با هدف تغییر نحوه ارتباط کاربران با برگه های مرورگر است. Tab Islands برگه‌های مرتبط را بر اساس زمینه کنار هم نگه می‌دارد، و کاربران می‌توانند برگه‌ها را جابه‌جا کنند، جزایر را کوچک کنند و بعداً به آن‌ها برگردند، یا آنها را در نشانک‌ها یا پینبردها ذخیره کنند.

 

علاوه بر این، Opera One همچنین دارای یک طراحی ماژولار جدید است که به گفته توسعه‌دهندگان «آماده برای آینده مبتنی بر هوش مصنوعی» است و به مرورگر اجازه می‌دهد تا به صورت پویا با نیازهای کاربران سازگار شود و تنها ویژگی‌های کلیدی را در پیش‌زمینه قرار دهد. همچنین یک کامپوزیتور چند رشته ای جدید در زیر هود وجود دارد که هدف آن ارائه یک لایه رابط کاربری سریعتر و روانتر است.

 

Opera One امروز به صورت رایگان از وب سایت این شرکت در دسترس است که شامل لینک های دانلود نسخه های macOS، Windows و Linux است.