مدیرعامل سابق گوگل: توقف ۶ ماهه هوش مصنوعی را  پشتیبانی نمی کند. زیرا این توقف به سادگی به نفع چین خواهد بود.

مدیرعامل سابق گوگل: توقف ۶ ماهه هوش مصنوعی را پشتیبانی نمی کند. زیرا این توقف به سادگی به نفع چین خواهد بود.

مدیرعامل سابق گوگل ضمن مخالفت با توقف ۶ ماهه‌ی توسعه‌ی هوش مصنوعی، می‌گوید فعالان این حوزه باید فوراً تدابیر امنیتی اتخاذ کنند.

رشد سریع هوش مصنوعی پیشرفته، که تا حدی توسط ربات چت OpenAI، ChatGPT تحریک شد، برخی از رهبران صنعت فناوری را در هفته گذشته وادار کرد تا خواستار ممنوعیت شش ماهه توسعه بیشتر این فناوری شوند. استیو وزنیاک، بنیانگذار اپل و ایلان ماسک، رئیس تسلا، از جمله کسانی بودند که نامه حمایت از تعلیق موقت را امضا کردند.

 

اما اریک اشمیت، مدیر عامل سابق گوگل، که قبلا در مورد خطرات استفاده از هوش مصنوعی هشدار داده بود، گفت که از توقف توسعه آن پشتیبانی نمی کند. دلیلش؟ یک مکث به سایر کشورها کمک می کند که برتری پیدا کنند.

 

اشمیت روز پنجشنبه به نشریه استرالیایی فایننشال ریویو گفت: «من طرفدار توقف شش ماهه نیستم، زیرا به سادگی به نفع چین خواهد بود. "چیزی که من طرفدار آن هستم این است که همه در اسرع وقت دور هم جمع شوند تا در مورد نرده های محافظ مناسب بحث کنند."

توقف پیشنهادی از شرکت ها می خواهد که توسعه هوش مصنوعی پیچیده را متوقف کنند. سیستم هایی به مدت شش ماه برای رسیدگی به نگرانی ها در مورد سوء استفاده و "خطرات عمیق برای جامعه و بشریت". برخی از رهبران، مانند ساندار پیچای، مدیر عامل آلفابت، گفته اند که از فراخوان مکث تبعیت نمی کنند و بیان کرده اند که او به جای وقفه، از مقررات حمایت می کند.

 

به گفته اشمیت، ما ممکن است نتوانیم تهدیدات A.I را درک کنیم. هنوز که می تواند به خودی خود چالشی ایجاد کند.

 

"من فکر می کنم نگرانی ها را می توان دست کم گرفت. من فکر می کنم ... چیزها می تواند بدتر از آن چیزی باشد که مردم می گویند. شما در اینجا سناریویی دارید که در آن شما این مدل‌های زبانی بزرگ را دارید که با بزرگ‌تر شدن، رفتارهای نوظهوری دارند که ما آن را درک نمی‌کنیم.» پیشرفت ها

 

اظهارات اشمیت در زمانی بیان می شود که ابزارهایی مانند ChatGPT و Midjourney، یک A.I. تولید کننده تصویر، یک A.I راه اندازی کرده اند. انقلاب در سراسر جهان شرکت‌هایی مانند گوگل، متا و مایکروسافت در تلاش بوده‌اند تا اطلاعات بعدی در A.I را به دست آورند. مرزی، مانند شرکت های چینی مانند بایدو. Ernie Bot، یک ربات چت مشابه ChatGPT، هنگامی که در ماه مارس راه اندازی شد برای سرمایه گذاران چینی ناامیدکننده بود و منجر به از دست دادن 3 میلیارد دلار ارزش بازار بایدو شد. اما این باعث نشد که این شرکت متعاقباً قابلیت‌های چت بات خود را بهبود بخشد.