اینتل کامپیوتر سبز را منتشر کرد: مجهز به هسته نسل دوازدهم، اجزای کاملا ساده، 90٪ قابل بازیافت

اینتل کامپیوتر سبز را منتشر کرد: مجهز به هسته نسل دوازدهم، اجزای کاملا ساده، 90٪ قابل بازیافت

اینتل کامپیوتر جدیدی به‌نمایش گذاشته است که می‌توان ۹۰ درصد قطعات آن را بازیافت کرد. در داخل کیس این کامپیوتر تنها دو کابل دیده می‌شود.

اینتل ۹۰ درصد قطعه قابل‌ بازیافت دارد

بر اساس اخبار رسمی اینتل، اینتل کنفرانس محصول جدیدی را با موضوع "دست در دست هم دهید تا با شرکای زیست محیطی برای به اشتراک گذاشتن مفهوم جدید کم کربن با انرژی بالا و ساخت مشترک رایانه های تجاری سبز" برگزار شود.

شرکای صنعت اینتل و رایانه شخصی، از جمله Tsinghua Tongfang و Acer، به طور مشترک محصولات کامپیوتری تجاری سبز را راه اندازی کردند، با ادعای ادغام مفهوم جدید انرژی بالا و کربن کم در چهار جنبه کلیدی کل چرخه زندگی، از طراحی تعریف رایانه شخصی تا بازیافت، که 14 مورد را به ارمغان می آورد. پیشرفت ها و نوآوری ها

جدیدترین محصول این شرکت، "کامپیوتر تجاری سبز"، به گونه ای طراحی شده است که یک محصول کم کربن و پرانرژی است که چهار جنبه کلیدی طراحی و بازیافت رایانه شخصی را ادغام می کند.

رایانه شخصی Green Business به پردازنده‌های نسل دوازدهم Core اینتل مجهز شده است و به طرق مختلف بهبود یافته است.

 

در مادربرد، تعداد دستگاه‌های مادربرد معمولی رومیزی حدود 1800 دستگاه است، در حالی که رایانه سبز به حدود 1400 دستگاه کاهش یافته است و صدها دستگاه الکترونیکی غیر ضروری ساده‌سازی شده‌اند که در حدود 22 درصد از مواد صرفه‌جویی می‌شود.

در طراحی منبع تغذیه، تنظیم کننده ولتاژ روی مادربرد کارآمدتر است و 6 درصد بیشتر از طراحی معمولی است، و منبع تغذیه تک خروجی 12 ولت بدون فن کوچک استفاده شده، استاندارد 80Plus Platinum با راندمان بیش از 92 درصد را برآورده می کند. و اگر از منبع تغذیه نیترید گالیوم استفاده شود، استاندارد 80Plus Titanium با راندمان بالای 96% را برآورده می کند.

با توجه به یکپارچگی بالای مادربرد، مساحت PCB کوچک شده در مقایسه با یک مادربرد معمولی ATX 36 درصد کاهش می یابد و دیگر از جداسازی برد IO استفاده نمی شود و در نتیجه استفاده از کابل ها کاهش می یابد.

 

توانایی برآوردن نیازهای عملکرد و گسترش IO در اکثر برنامه های دسکتاپ در یک شاسی فشرده 7 لیتری بسیار یکپارچه، با استفاده از مواد کمتر نسبت به شاسی برجی 15 لیتری سنتی و تنها به چهار پیچ برای محکم کردن مادربرد، در مقایسه با پیچ های بیشتر مورد نیاز برای یک دسکتاپ معمولی. ، فرآیند تولید را به حداکثر می رساند.

رایانه های شخصی سبز همچنین دارای مواد سبز با مواد کم خطر و قابل بازیافت، خنک کننده های تک فن، جعبه های مونتاژ جمع و جور، منابع تغذیه بدون فن کارآمد، پسوندهای صرفه جویی در کابل، و پانل های قابل بازیافت هستند.

اینتل اعلام کرد که بر چرخه عمر کامل محصول رایانه‌های سبز و کم کربن «از پایه تا پایه» تمرکز دارد و 14 پیشرفت و نوآوری را از طریق کنترل سبز در چهار زمینه کلیدی: تعریف و طراحی، ساخت و تحویل، استفاده و نگهداری، و بازیابی به ارمغان می‌آورد. و بازیافت از جمله.

انتخاب مواد مادربرد سبز و ساده سازی دستگاه، بهینه سازی فن خنک کننده، طراحی ساختار مدولار، طراحی مونتاژ شاسی بدون ابزار، منبع تغذیه با استفاده از فناوری نیترید گالیوم با نرخ تبدیل بالا و تولید حرارت کم، دستگاه های قابل بازیافت سبز، SMT (فناوری کوه سطحی) پیوند سبز بهینه سازی اتوماسیون مونتاژ برای کاهش مصرف نیروی کار و منابع، بسته بندی سبز و صرفه جویی در کربن، حس فیزیکی مصرف هوشمند کم مصرف، حالت کم کربن برای بهینه سازی بهره وری انرژی، آموزش مدیریت داده برای الگوهای استفاده بهتر از کربن پایین، نرم افزار برای دستیابی به کم مصرف تجربه کربن در سناریوهای متعدد و نرخ بازیافت بالای PCB سبز و قابل تجزیه (Printed Circuit Board).

علاوه بر این، محصولات Green PC با یک راه حل نرم افزاری کم کربن، Intel Green PC Software Control Center، سفارشی می شوند، جایی که کاربران می توانند رایانه های شخصی خود را روی حالت های کارکرد کم کربن تنظیم کنند و دیدی در زمان واقعی از مصرف انرژی رایانه شخصی داشته باشند. همچنین داده ها را می توان برای تسهیل استقرار یکپارچه و مدیریت بهره وری انرژی توسط واحدهای مدیریتی جمع آوری و تجمیع کرد. این نرم افزار همچنین رایانه را قادر می سازد تا وضعیت کاربر را حس کند و بازده انرژی را در حین استفاده بهبود بخشد، و هنگامی که کاربر خارج می شود، رایانه شخصی می تواند به سرعت وارد حالت کم مصرف برای صرفه جویی در انرژی و کاهش کربن شود.

شرکای صنعتی اینتل گرین پی سی می توانند به نرخ بازیافت 95 درصد فلز و فایبرگلاس و نرخ بازیافت ارگانیک 90 درصد دست یابند که آلودگی و ضایعات را تا حد زیادی کاهش می دهد.