مایکروسافت همزمان با تعدیل نیرو، از تغییر در برنامه‌های تولید محصول خبر می‌دهد

مایکروسافت همزمان با تعدیل نیرو، از تغییر در برنامه‌های تولید محصول خبر می‌دهد

مایکروسافت دیروز اعلام کرد که 10000 نفر را برای مدیریت هزینه ها اخراج می کند. در یادداشتی که مدیرعامل این شرکت برای کارکنان ارسال کرده، به تغییر لاین آپ محصولات سخت افزاری مایکروسافت اشاره شده است.

 

مایکروسافت اعلام کرد که درآمد سه ماهه دوم سال مالی 2023 را 1.2 میلیارد دلار کاهش خواهد داد که دلیل آن پرداخت های بیکاری، هزینه های اجاره دفتر و "تغییرات در سبد سخت افزاری" است.

 

مدیر عامل شرکت ساتیا نادلا در نامه ای خطاب به کارمندان می گوید که این شرکت همچنان به استخدام کارمندان جدید در حوزه های استراتژیک ادامه می دهد. او دقیقاً نگفت که مایکروسافت چه تغییراتی را در واحدهای سخت افزاری خود اعمال خواهد کرد. ردموندی در حال حاضر طیف گسترده ای از محصولات را ارائه می دهد، از کنسول های بازی سری Xbox گرفته تا لوازم جانبی کامپیوتر، لپ تاپ های سری Surface و هدست های سری HoloLens.

 

به نوشته‌ی ورج، همزمان با افزایش محبوبیت کامپیوترهای شخصی و سرمایه‌گذاری سنگین مایکروسافت روی ویندوز ۱۱ در دوران همه‌گیری کرونا، ساتیا نادلا به دنبال راهکارهای جدیدی برای افزایش درآمد شرکتش بود. او بارها به‌صراحت گفته که سرویس‌های ابری و نه کامپیوترهای ویندوزی، بزرگ‌ترین کسب‌و‌کار سخت‌افزاری مایکروسافت را تشکیل می‌دهند.

پس از کاهش فروش لپ‌تاپ، مایکروسافت اکنون سعی می‌کند بیشتر روی حوزه‌هایی غیر از ویندوز تمرکز کند. سال گذشته، مایکروسافت درآمد حاصل از واحدهای جانبی هولولنز، سرفیس و رایانه شخصی خود را در «کسب و کار دستگاه» خود ادغام کرد و گفت که درآمد بخش 2 درصد رشد کرده است. در همان زمان، اعلام شد که درآمد دستگاه های مایکروسافت در گزارش مالی بعدی (سه شنبه آینده منتشر می شود) حدود 30 درصد کاهش خواهد یافت.

 

همراه با کاهش درآمد دستگاه‌ها، مایکروسافت پیش‌بینی کرد که درآمد حاصل از فروش لایسنس‌های ویندوز نیز در سه ماهه دوم سال مالی 2023 نزدیک به 40 درصد کاهش خواهد یافت. در سال گذشته، مایکروسافت با کسب‌وکار هولولنز نیز مشکلاتی داشته است. . الکس کیپمن رئیس سابق برند هولولنز به دلیل سوء رفتار جنسی مجبور به ترک مایکروسافت شد. گزارش‌های تایید نشده حاکی از آن است که هولولنز 3 متوقف شده است، اگرچه مایکروسافت می‌گوید به‌زودی «به‌روزرسانی قابل توجهی» را برای خانواده هولولنز ارائه خواهد کرد.

با رد درخواست 6900 عینک رزمی مبتنی بر هولولنز توسط ارتش ایالات متحده، هدست‌های این خانواده احتمالاً بخشی از «تغییرات سبد سخت‌افزاری» مایکروسافت خواهند بود. بلومبرگ در گزارشی اختصاصی می‌گوید اخراج 10000 کارگر مایکروسافت بر کسب‌وکار هولولنز تأثیر گذاشته است.

 

در کنار هولولنز، مایکروسافت ممکن است تغییراتی در محصولات خانواده سرفیس نیز ایجاد کند. Surface Hub 2 برای "دفتر آینده" تا زمان شیوع ویروس کرونا طراحی شده بود. در پاسخ به همه‌گیری، مایکروسافت Surface Hub 2X و همچنین دستگاه‌هایی مانند Surface Neo را که مبتنی بر ویندوز 10X بودند، لغو کرد.