زارع پور فعال شدن اینترنت ماهواره‌ای در کشور را تایید کرد

زارع پور فعال شدن اینترنت ماهواره‌ای در کشور را تایید کرد

وزیر ارتباطات با تایید فعال شدن اینترنت ماهواره‌ای در کشور گفت از تعداد آن خبر ندارد.

عیسی زارع‌پور در گفت‌وگو با مهر درباره‌ی فعال شدن حدود هزار اینترنت ماهواره‌ای در کشور گفت: «اینترنت ماهواره‌ای فعال شده اما در جریان اینکه چه تعداد فعال شده؛ نیستم. صاحب و دارنده این شرکت که این خدمات را ارائه می‌کند می‌تواند آمار صحیح را بدهد

 

موضوع اینترنت ماهواره‌ای که پس از شدت گرفتن محدودیت‌های اینترنت در کشور و با وعده‌ی ارائه اینترنت استارلینک از سوی ایلان ماسک مطرح شد، بارها واکنش وزارت ارتباطات را به دنبال داشته است. زارع‌پور در همه این اظهارنظرها گفته که به شرط رعایت مقررات سرزمینی از این اینترنت استقبال می‌کند. ماسک حدودا ده روز پیش خبر از فعال شدن ۱۰۰ ترمینال استارلینک در ایران را داده بود.

 

زارع‌پور در این گفت‌وگو هم تأکید کرده که مقررات سرزمینی یا «لندینگ رایت» تهیه، مصوب و به اپراتورهای منظومه‌های ماهواره‌ای ابلاغ شده و در صورتی که می‌خواهند در ایران فعالیت قانونی داشته باشند، ملزم به رعایت قواعد سرزمینی جمهوری اسلامی ایران هستند.

وزیر ارتباطات در ادامه باز هم گفته از فعال شدن اینترنت ماهواره‌ای استقبال می‌شود مشروط به اینکه قواعد سرزمینی کشور را رعایت کنند: «محترم شمردن قواعد سرزمینی کشورها، یک قاعده بین المللی از سازمان بین المللی ITU است

او همچنین درباره خطر ورشکستگی اپراتورها در راستای فعال شدن اینترنت ماهواره‌ای گفته تعداد مشترکان و کاربران اینترنت ماهواره‌ای در تمام دنیا، یک درصد کل کاربران اینترنت هم نمی‌شود و این اینترنت برای شرایط ویژه و خاص است.

باز نشر از وب سایت zoomit