WhatsApp پشتیبانی رسمی پروکسی را برای کاربران در سراسر جهان راه اندازی کرد

WhatsApp پشتیبانی رسمی پروکسی را برای کاربران در سراسر جهان راه اندازی کرد

این شرکت به طور رسمی اعلام کرد واتس اپ در حال راه اندازی پشتیبانی از پروکسی برای کاربران خود در سراسر جهان است. این پشتیبانی به کاربران این امکان را می دهد که در صورت مسدود شدن یا قطع شدن اتصال به واتس اپ، دسترسی خود را حفظ کنند.

انتخاب یک پروکسی به کاربران امکان می‌دهد از طریق سرورهایی که توسط داوطلبان و سازمان‌هایی در سراسر جهان راه‌اندازی شده‌اند، به واتس‌اپ متصل شوند که به افراد برای برقراری ارتباط آزادانه کمک می‌کنند. واتس‌اپ می‌گوید اتصال از طریق پروکسی همان سطح از حریم خصوصی و امنیتی را که برنامه ارائه می‌کند حفظ می‌کند و پیام‌های شخصی همچنان با رمزگذاری محافظت می‌شوند. این شرکت می‌گوید پیام‌ها برای هیچ‌کس نه سرورهای پروکسی، واتس‌اپ یا متا در این بین قابل مشاهده نخواهد بود.

 

اکنون، زمانی که اتصال مستقیم به واتس اپ امکان پذیر نیست، می توانید از طریق سروری که توسط داوطلبان و سازمان ها برای کمک به دیگران برای برقراری ارتباط آزادانه راه اندازی شده است، در سراسر جهان در ارتباط باشید.

واتس اپ در یک پست وبلاگی نوشت: «آرزوی ما برای سال 2023 این است که این خاموشی های اینترنت هرگز رخ ندهد. اختلال‌هایی که ماه‌ها متوالی در ایران دیده‌ایم، حقوق بشر  را نادیده می‌گیرد و مردم را از دریافت کمک‌های فوری محروم می‌کند. اگرچه در صورت ادامه این خاموشی ها، امیدواریم این راه حل به مردم در هر کجا که نیاز به ارتباط امن و قابل اعتماد وجود دارد کمک کند.

گزینه جدید در منوی تنظیمات برای همه کاربرانی که آخرین نسخه برنامه را اجرا می کنند در دسترس است. واتس‌اپ می‌گوید اگر به اینترنت دسترسی دارید، می‌توانید از طریق رسانه‌های اجتماعی یا موتورهای جستجو برای منابع قابل اعتمادی که یک پروکسی ایجاد کرده‌اند جستجو کنید. برای اتصال به یک پروکسی، باید به تنظیمات WhatsApp خود بروید و روی «Storage and Data» ضربه بزنید و «Proxy» را انتخاب کنید. سپس باید روی “Use Proxy” ضربه بزنید و آدرس پروکسی را وارد کنید و برای اتصال روی “Save” ضربه بزنید.

 

در صورت موفقیت آمیز بودن اتصال، علامت چک را مشاهده خواهید کرد. اگر هنوز نمی توانید پیام های واتس اپ را با استفاده از پروکسی ارسال یا دریافت کنید، ممکن است آن پروکسی مسدود شده باشد. در این صورت، می توانید با استفاده از یک آدرس پروکسی دیگر دوباره امتحان کنید. WhatsApp خاطرنشان می کند که استفاده از یک پروکسی شخص ثالث آدرس IP شما را با ارائه دهنده پروکسی به اشتراک می گذارد.