فایرفاکس ۱۰۸ با رفع مشکلات امنیتی و پشتیبانی از حالت کارآمد ویندوز ۱۱ منتشر شد

فایرفاکس ۱۰۸ با رفع مشکلات امنیتی و پشتیبانی از حالت کارآمد ویندوز ۱۱ منتشر شد

موزیلا به تازگی آخرین نسخه فایرفاکس خود را منتشر کرده است که عمدتاً یک به روز رسانی امنیتی با چند ویژگی بهبود جزئی است. علاوه بر این، مرورگر منبع باز اکنون می تواند از طریق پشتیبانی Web MIDI API با ابزارهای موسیقی تعامل داشته باشد.

آخرین به روز رسانی فایرفاکس در سال 2022 به فناوری صوتی 40 ساله نگاه می کند

Mozilla Firefox 108 آخرین نسخه مرورگر وب فایرفاکس است. این مرورگر امروز در کنار فایرفاکس 102.6 ESR، نسخه پشتیبانی گسترده منتشر خواهد شد.

 

فایرفاکس 108 یک به روز رسانی امنیتی است، اما تغییرات و بهبودهایی را در مرورگر ایجاد می کند که مربوط به امنیت نیست. کاربران ویندوز 11 از حالت کارایی پشتیبانی می‌کنند، که برای کاهش استفاده از منابع برگه‌های پس‌زمینه طراحی شده است و همه کاربران ممکن است از Shift-Esc برای باز کردن Process Manager مرورگر استفاده کنند.

 

همه کانال‌های توسعه فایرفاکس، فایرفاکس بتا، برنامه‌نویس و نایتلی، تقریباً همزمان نسخه‌های جدیدی را دریافت می‌کنند. فایرفاکس بتا و توسعه دهنده به نسخه 109 و فایرفاکس نایتلی به نسخه 110 منتقل می شوند. فایرفاکس برای اندروید از نسخه کانال پایدار پیروی می کند، به این معنی که به نسخه 108 نیز به روز شده است.

 

فایرفاکس 108 یک به روز رسانی امنیتی است. این اپدیت 8 مشکل امنیتی منحصر به فرد در مرورگر را برطرف می کند.

این نسخه از فایرفاکس آخرین نسخه اصلی سال 2022 است. نسخه بعدی، فایرفاکس 109، در ژانویه 2022 منتشر خواهد شد.

فایرفاکس 108 را دانلود و به روز کنید

 

فایرفاکس 108 دارای رفع اشکال و همچنین پشتیبانی از حالت کارآمدی ویندوز 11 و WebMIDI است.

به طور خلاصه: موزیلا به تازگی آخرین نسخه فایرفاکس خود را منتشر کرده است که عمدتاً یک به روز رسانی امنیتی با چند ویژگی بهبود جزئی است. علاوه بر این، مرورگر منبع باز اکنون می تواند از طریق پشتیبانی Web MIDI API با ابزارهای موسیقی تعامل داشته باشد.

همانطور که موزیلا به دنبال جریان های درآمدی جدید است، توسعه فایرفاکس در تلاش برای تبدیل مرورگر متن باز به یک جایگزین قوی برای گوگل کروم و موتور طرح بندی کرومیوم در همه جا ادامه دارد.

 

فایرفاکس 108 لیست کوچکی از ویژگی های جدید را به ارمغان می آورد. نقشه‌های وارداتی، که به صفحات وب اجازه می‌دهند رفتار واردات جاوا اسکریپت را کنترل کنند، اکنون به صورت پیش‌فرض فعال هستند. این به روز رسانی همچنین پشتیبانی از حالت کارایی را در ویندوز 11 معرفی می کند تا فرآیندهای برگه های پس زمینه از منابع و انرژی کمتری استفاده کنند که می تواند برای لپ تاپ مفید باشد.

 

همچنین یک میانبر صفحه کلید جدید (Shift+Esc) برای راه اندازی ویژگی Process Manager مرورگر وجود دارد که راهی برای شناسایی سریع فرآیندهایی که از منابع سیستمی بیش از حد استفاده می کنند ارائه می دهد. زمان‌بندی فریم تحت بارگذاری نیز بهبود یافته است، که باید عملکرد را افزایش دهد و به فایرفاکس کمک کند تا امتیاز بهتری در معیار گرافیکی MotionMark کسب کند.

در جاهای دیگر، پشتیبانی بهبود یافته از Web MIDI وجود دارد، یک API مبتنی بر جاوا اسکریپت که برای ایجاد پلی بین استاندارد چند دهه قدیمی MIDI، سازهای موسیقی MIDI سازگار و وب طراحی شده است. تصور می شد که Web MIDI تا حد امکان کارآمد باشد، حتی اگر موزیلا همچنین نیاز به پیاده سازی مکانیزم آزمایشی برای جلوگیری از مسائل امنیتی در حین دسترسی به قابلیت های سخت افزاری سطح پایین داشت.

 

فایرفاکس جدید همچنین پشتیبانی از تصحیح رنگ مناسب در تصاویر برچسب گذاری شده با نمایه ICCv4 و پشتیبانی از کاراکترهای غیرانگلیسی هنگام ذخیره و چاپ فرم های PDF و همچنین رفع هشت نقص امنیتی از «متوسط» تا «بالا» را ارائه می کند.

 

موزیلا مجبور شد برای حل یک مشکل لحظه آخری پس از پخش زنده 108 یک به‌روزرسانی کوچک منتشر کند. فایرفاکس 108.0.1 بازنشانی موتور جستجوی پیش‌فرض هنگام ارتقا را برای پروفایل‌هایی که قبلاً از مکان دیگری کپی شده‌اند، برطرف می‌کند.

 

طبق معمول، آخرین دانلود دسکتاپ مرورگر متن باز برای ویندوز، لینوکس و macOS از طریق سرورهای رسمی موزیلا در دسترس است.