انویدیا با افتخار به درایورهای ویندوز 11 و 10 خود در برابر AMD و اینتل می بالد

انویدیا با افتخار به درایورهای ویندوز 11 و 10 خود در برابر AMD و اینتل می بالد

انویدیا می‌گوید در انتشار درایور‌های گرافیکی برای ویندوز ۱۰ و ۱۱ بهتر از اینتل و AMD عمل کرده است

وقتی صحبت از کارت‌های گرافیکی به میان می‌آید، گرافیک‌ها برای تکمیل عملکرد خود علاوه‌بر مشخصات سخت‌افزاری باید نرم‌افزار خوش‌ساختی داشته باشند. درایورها به فعال کردن ویژگی‌های مختلف در داخل خود سخت‌افزار، کاهش هزینه‌های اضافی و سایر موارد کمک می‌کنند. در اینجا یک مثال واضح از آن وجود دارد که در آن آخرین درایور Arc اینتل عملکرد بازی‌ها را در APIهای قدیمی‌تر نزدیک به 80% افزایش می‌دهد. بازی‌های جدیدی مانند NFS Unbound نیز عملکردی دو برابری دارند. در اینجا چند نمونه دیگر وجود دارد، این بار از AMD که در آن عملکرد قابل توجهی در DirectX 11 و OpenGL افزایش یافته است.

شان پلتیه، مدیر ارشد انویدیا اخیراً آمار بسیار جالبی را درمورد درایورهای جدید این شرکت به‌اشتراک گذاشته است. او نشان داد که شرکت متبوعش ازنظر انتشار درایورها با گواهی WHQL چقدر از اینتل و AMD جلوتر است. Neowin می‌نویسد، این اعداد مربوط به سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ بوده و به گفته‌ی انویدیا میزان انتشار درایورهای WHQL آن در سال گذشته، تا پنج‌برابر بیشتر از AMD بوده است. البته طبق آمار منتشر شده، میزان انتشار این درایورها ازطرف انویدیا در سال جاری نسبت به AMD فقط سه‌برابر بیشتر بوده است.گواهی WHQL یا Windows Hardware Quality Labs توسط مایکروسافت راهی برای اطمینان از سازگاری این بسته های درایور با ویندوز است و می تواند از طریق به روز رسانی ویندوز توزیع شود.

 

جدا از امضای WHQL، نمودار همچنین حاوی ارقام مربوط به تعداد بازی های بهینه شده است. در این زمینه نیز، انویدیا ادعا می کند که توانسته درایورهای آماده بازی را برای حدود دو برابر بیشتر از AMD Radeon منتشر کند. در همین حال، به نظر می‌رسد که اینتل امسال کار بسیار بهتری انجام می‌دهد و منطقی است که Team Blue در حال تلاش برای تبدیل شدن به یک رقیب جدی در بازار پردازنده‌های گرافیکی مجزا باشد.