ظاهراً اپل قصد دارد در حوزه موتور جست‌وجوگر با گوگل وارد رقابت شود

ظاهراً اپل قصد دارد در حوزه موتور جست‌وجوگر با گوگل وارد رقابت شود

به گزارش The Information، اپل به دنبال بهبود جستجوی Spotlight است، اما هنوز سال ها تا راه اندازی یک موتور جستجو برای رقابت با گوگل فاصله دارد.

به‌نظر می‌رسد اپل قصد دارد رقیبی برای موتور جست‌وجوی گوگل طراحی و راه‌اندازی کند؛ هرچند برای دستیابی به این هدف، راه‌ درازی در پیش دارد.

 

گزارش paywalled توضیح می‌دهد که فناوری جستجوی اپل با از دست دادن مهندسان گوگل با شکست مواجه شده است. در سال 2018، اپل با خرید استارت‌آپ Laserlike که توسط سه مهندس جستجوی سابق گوگل تأسیس شده بود، به دنبال تقویت توسعه یک موتور جستجوی وب بود. فناوری این شرکت وب‌سایت‌هایی را بر اساس علایق و تاریخچه مرور کاربر توصیه می‌کند. اکنون بنیانگذاران Laserlike به گوگل بازگشته اند.

 

اعتقاد بر این است که تیم جستجوی اپل شامل حداقل 200 کارمند است و قدرت فناوری پشت Spotlight، پیشنهادات سیری و پاسخ های ارائه شده توسط سیری را فراهم می کند. به گفته یکی از اعضای تیم که با The Information صحبت می کند، این شرکت هنوز حداقل چهار سال تا راه اندازی جایگزینی برای جستجوی گوگل فاصله دارد. در حالی که گوگل سالانه حدود 15 میلیارد دلار به اپل پرداخت می کند تا به عنوان موتور جستجوی پیش فرض دستگاه های اپل باقی بماند، اپل در حال توسعه یک رقیب داخلی برای جستجوی گوگل می تواند اهرم خود را در طول مذاکرات دوره ای خود با گوگل بر سر معامله افزایش دهد.

در همین حال، ظاهراً اپل در مورد استفاده از این فناوری برای تقویت جستجو برای Apple Music و App Store بحث کرده است. اپل در حال حاضر از فناوری جستجو برای تولید داده‌ها برای تیم‌های اپل در حال توسعه برنامه‌هایی استفاده می‌کند که از پردازش زبان طبیعی استفاده می‌کنند، مانند برنامه Translate، و برای استفاده از توییت‌ها برای تعیین رویدادهای خبری که باید در نتایج نشان داده شوند و مقالات Apple News را توصیه می‌کنند. گفته می‌شود یکی از اولویت‌های فوری تیم، بهبود Spotlight است تا بتواند «100 برابر بیشتر» درخواست‌ها را نسبت به امروز پاسخ دهد.