سامسونگ در حال کار بر روی اولین نمایشگر بازی فوق عریض 8K در جهان است

سامسونگ در حال کار بر روی اولین نمایشگر بازی فوق عریض 8K در جهان است

نسل بعدی Samsung Odyssey Neo G9 اولین مانیتور گیمینگ فوق عریض 8K جهان خواهد بود.

سامسونگ بارها ثابت کرده که در صنعت تلویزیون و مانیتور حرف های زیادی برای گفتن دارد. این شرکت مدتی پیش با مانیتورهای جذاب 49 اینچی 9Odyssey G و Neo G9 توجه ها را به خود جلب کرد و آنطور که Verge می نویسد به زودی مدل 8K مانیتور منحنی بزرگ خود را معرفی می کند. مانیتور 8K سامسونگ از استاندارد 2.1DisplayPort  پشتیبانی می کند.

سامسونگ تعدادی از بهترین مانیتورهای گیمینگ جهان را تولید می کند Odyssey Neo g9 و8 Odyssey OLED همه را در سراسر جهان تحت تأثیر قرار داده اند. اکنون، این شرکت قصد دارد یک مانیتور گیمینگ حتی بزرگتر و با وضوح بالاتر با وضوح 8k راه اندازی کند.

در جریان رویداد معرفی AMD’s Radeon RX 7900 XTX and RX 7900 XT ، این شرکت فاش کرد که سامسونگ به زودی نسل بعدی مانیتور گیمینگ Odyssey Neo G9 را عرضه خواهد کرد. این اولین مانیتور بازی فوق عریض 8K جهان خواهد بود که برای نمایش عملکرد جدیدترین پردازنده گرافیکی پرچمدار AMD عالی است. مانیتور آینده می تواند درست قبل از رویداد CES 2023 رونمایی شود. با توجه به نامش، این مانیتور یک مانیتور با نور پس‌زمینه Mini-LED با پنل نمایشگر QLED، مشابه مدل قبلی خود خواهد بود. برای پشتیبانی از بازی های با نرخ تازه سازی بالا با وضوح 8K، دارای AMD FreeSync و پورت DisplayPort 2.1 با مشخصات UHBR 20 است. همچنین به نظر می رسد که دارای نورپردازی RGB در پشت است.

 

در مراسم شب گذشته، AMD به مانیتور جدید 8k سامسونگ با تمرکز بر معماری گرافیکی RDNA 3 اشاره کرد. در حال حاضر جزئیات خاصی در مورد این محصول نمی دانیم. AMD می گوید که در جریان نمایشگاه CES 2023 در ژانویه امسال اطلاعات بیشتری در این زمینه خواهیم شنید

نسبت تصویر 32:9 نشان می دهد که مانیتور جدید سامسونگ وضوح 8kواقعی ندارد. مانیتور 9Odyssey G که سامسونگ آن را 5K می نامد دارای رزولوشن 5120 در 1440 پیکسل است. به احتمال زیاد، پیکسل های عمودی بیشتری را در مانیتور جدید8k خواهیم دید.

مانیتورهای 16:9 مبتنی بر رزولوشن واقعی 4k دارای وضوح عمودی 2160 پیکسل هستند، با این حال یک مانیتور K8با نسبت تصویر 32:9 احتمالاً پیکسل بیشتری خواهد داشت. با 8000 پیکسل افقی و نسبت تصویر 32:9، ما انتظار رزولوشن عمودی 2250 پیکسل را داریم.

برای اظهار نظر در مورد مانیتورK 8 سامسونگ باید منتظر اطلاعات رسمی باشیم. مانیتور Neo G9 در حال حاضر 2500 دلار قیمت دارد و ما شکی نداریم که مانیتور8k سامسونگ با قیمت بسیار بالاتری در دسترس خواهد بود.