مدیاتک تراشه  Dimensity 9200  خود را در ماه نوامبر برای مقابله با اسنپدراگون 8 نسل 2 عرضه می کند.

مدیاتک تراشه Dimensity 9200 خود را در ماه نوامبر برای مقابله با اسنپدراگون 8 نسل 2 عرضه می کند.

تراشه Dimensity9200 مدیاتک ماه نوامبر برای رقابت با Snapdragon 8 Gen 2 معرفی می‌شود

سامسونگ هنوز تراشه‌ی جدیدی برای رقابت با  Snapdragon 8 Gen 2 تدارک ندیده، اما مدیاتک با Dimensity9000  و Dimensity9000 plus تلاش های قابل توجهی برای ورود به بازار چیپ‌های پرچم‌دار انجام داده است. این تراشه‌ساز تایوانی واقعاً عملکرد خوبی از خود نشان داده است و حالا تصمیم دارد با معرفی Dimensity9200  طی ماه‌های آینده، یک‌بار دیگر به رقیبی سرسخت برای کوالکام تبدیل شود.

طبق گزارش ها، اسنپدراگون 8 نسل 2 و دیمنسیتی 9200 با استفاده از معماری 4 نانومتری TSMC تولید انبوه شده اند.

Sravan Kundojjala در توییتر درآمدهای مالی و سایر داده‌های شرکت‌های فناوری مختلف، از جمله شرکت‌های متعلق به صنعت نیمه‌رسانا را پوشش می‌دهد. در حین بحث در مورد درآمد مدیاتک، در مورد راه اندازی بالقوه SoC پرچمدار نسل بعدی این شرکت صحبت کرد که ادعا می کند در ماه نوامبر معرفی خواهد شد. متأسفانه او هیچ تاریخ دقیقی را ذکر نکرد، اما ممکن است Dimensity9200 تقریباً همزمان با اسنپدراگون 8 نسل 2 رونمایی شود

کوالکام قبلاً تاریخ برگزاری رویداد Snapdragon Summit خود را در 15 نوامبر اعلام کرده است. اما انتظار می رود کهDimensity9200  تقریباً در همان زمان عرضه شود. گفته می شود که هر دو چیپست بر روی فرآیند 4 نانومتری TSMC ساخته می شوند، به این معنی که ما باید سطح عملکرد و کارایی یکسانی را انتظار داشته باشیم. به طور خلاصه، شاهد یک درگیری بین دو قول خواهیم بود.

به‌نوشته‌ی WccfTech، طبق نتایجی که از بنچمارک آنتوتو به‌دست آمده است، Dimensity9200  ازنظر امتیاز کلی، تراشه‌ی M1اپل را شکست داده است و به‌همین دلیل گفته می‌شود هسته‌های Cortex X3 و پردازنده‌ی گرافیکی بهبودیافته‌ی Immortalis G715 به کسب این جایگاه کمک کرده‌اند. علاوه‌براین طبق گزارش‌های اخیر Snapdragon8  Gen 2    حدود ۲۰ درصد نسبت به نسل قبلی این تراشه بهتر عمل خواهد کرد و بنابراین انتظار داریم پس از معرفی این سیستم-روی-چیپ‌های جدید، شاهد رقابتی جذاب میان گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار ۲۰۲۳ باشیم.

مدیاتک به خاطر چیپست های گوشی های هوشمند رده بالای خود شناخته شده نبود زیرا آن را بازار هدف قرار نمی داد. اکنون استراتژی آن تفاوت کرده است و قصد دارد سهمی از بازار پردازنده‌های پرچم‌دار را به‌خود اختصاص دهد..