انویدیا قصد دارد از آواتارهای دیجیتالی به‌جای سخنران‌های انسانی استفاده کند

انویدیا قصد دارد از آواتارهای دیجیتالی به‌جای سخنران‌های انسانی استفاده کند

در مراسم Siggraph این هفته، انویدیا یک ارائه چندرسانه ای نمایش داد که فناوری این شرکت را به نمایش گذاشت و نشان داد که آواتارها به راحتی می توانند جایگزین افراد واقعی روی صحنه شوند.

انویدیا: آواتارها می توانند جایگزین بلندگوهای انسانی شوند.

انویدیا این هفته دیدگاه خود را از آینده متاورس در سیگراف ارائه کرد. انویدیا آینده‌ای را که برای متاورس متصور می‌شود را به نمایش گذاشت. همان‌طورکه می‌شد انتظار داشت، انویدیا در کنفرانس خود توجه زیادی به جلوه‌های بصری کرد و نکات مختلفی را که در سخنان افراد حاضر بر صحنه وجود داشت ازطریق نمایشگرهایی بزرگ در مرکز توجه قرار داد.

بیشتر کنفرانس انویدیا روی آواتار و چگونگی پیشرفته‌تر کردن آن‌ها ازطریق ابزارهای تیم سبز متمرکز بود. انویدیا می‌گوید با ابزارهایش عضلات صورت را در آواتارها شبیه‌سازی می‌کند تا درک احساسات موجود در چهره‌ی آن‌ها برای ما ساده‌تر باشد. نتیجه‌ی نهایی بسیار واقع‌گرایانه و در نوع خود جالب بود.

نویسنده‌ی این رسانه می‌گوید تضاد بین آواتارهای جذاب و بلندگوهای انسانی خسته کننده، من را به این فکر واداشت که چرا ما دیگر برای ارائه به افراد نیاز داریم - به خصوص که بسیاری از این ارائه ها اکنون مجازی هستند. گاهی اوقات حتی در مراسم‌های بزرگ به دلیل عدم تمرین کافی، سخنران‌ها عملکرد خوبی از خود نشان نمی‌دهند و با در نظر گرفتن آنچه در مراسم انویدیا به نمایش درآمد، باید از خود بپرسیم که آیا واقعا به سخنران‌های انسانی نیاز داریم؟ امروزه اکثر رویدادها مجازی شده‌اند و مشکلی برای استفاده از آواتارهای غیر واقعی برای اجرای آن‌ها وجود ندارد.

در Siggraph، انویدیا نشان داد که می‌تواند یک آواتار واقع‌گرایانه بگیرد و به طور خودکار احساسات را بیان کند و آهنگ گفتار را تغییر دهد تا یک اسکریپت را به چیزی که به نظر می‌رسد ارائه زنده است تبدیل کند. این شرکت به جای استفاده از یک شخص، از آواتاری استفاده کرد که واقعی به نظر می رسید اما در واقع یک ساختار دیجیتالی بود. مسائلی مانند تغییرات لحظه آخری اسکریپت به مراتب مشکل کمتری خواهند داشت. تنها کاری که باید انجام دهید این است که تغییرات را وارد کنید، پارامترهای احساسی را برای مطابقت با کلمات تنظیم کنید، و ناگهان یک نمایش ویدیویی خواهید داشت که به نظر می رسد گوینده ماه ها تمرین کرده است.

 

انویدیا ادعا کرد که می‌توانید از این آواتارها با قابلیت‌های هوش مصنوعی نسخه پشتیبان تهیه کنید که به آن‌ها اجازه می‌دهد محتوای گفتار را در لحظه تغییر دهند، به سؤالات پاسخ دهند یا حتی از هکرها در بین مخاطبان جلوگیری کنند. تصور کنید که چگونه این می‌تواند برای آماده‌سازی مناظره سیاسی مفید باشد، جایی که آواتار می‌تواند با صحبت‌های مخالفان و حملات شخصی گذشته آموزش داده شود و با استفاده از چهره حریف، حریفی واقع‌بینانه‌تر از یک کارمندی که برای انجام کار وارد می‌شود، ایجاد کند.

اغلب، شرکت‌ها کارمندان را به دلایل اشتباه روی صحنه می‌آورند که معمولاً حول محور دید و چهره می‌چرخد. هدف از ارائه، انتقال دانش است، نه افزایش دید یک کارمند خاص. با تمرکز بر روی هدف اشتباه، ما اغلب با ارائه های خسته کننده از افرادی مواجه می شویم که از ارائه به عنوان بخشی از کار عادی خود خوششان نمی آید.

آواتارها نه تنها استرس افرادی را که از سخنرانی در جمع دوست ندارند کاهش می دهند، بلکه می توانند کیفیت ارائه را بهبود بخشند زیرا می توانند برای مخاطبان بهینه شوند. آواتارهای دیجیتالی نه‌تنها فشار ناشی از سخنرانی عمومی را از روی دوش افراد برمی‌دارند، بلکه می‌توانند کیفیت نهایی کنفرانس را نیز بالاتر ببرند چون می‌توان آواتارها را با شرایط مختلف تطبیق داد. تغییر یک‌سری تنظیمات می‌تواند به ایجاد آواتاری با لهجه‌ و لباس متفاوت منتهی شود.

 

انتظار می رود که در نهایت شاهد باشیم که آواتارها جای مجریان زنده را بگیرند زیرا می توانند به طور مداوم از همتایان انسانی خود بهتر عمل کنند. و در برخی مواقع، وقتی هولوگرام‌ها را واقعی‌تر عمل می‌کنیم، ممکن است ببینیم که آواتارها جای افراد واقعی را در رویدادهای فیزیکی می‌گیرند. در Siggraph این هفته، انویدیا نشان داد که عصر سخنرانان انسانی ممکن است به پایان برسد و شاید این اتفاق برای بازیگران انسانی نیز بیافتد.