جدیدترین هارد دیسکهای وسترن دیجیتال هیولای  22 و 26 ترابایتی هستند که به بازار عرضه شدند !

جدیدترین هارد دیسکهای وسترن دیجیتال هیولای 22 و 26 ترابایتی هستند که به بازار عرضه شدند !

وسترن دیجیتال دستگاه های ذخیره سازی ابری خود را با دو هارد دیسک جدید گسترش داد این هاردها که جزو دسته هارد دیسک‌های با ظرفیت بالا محسوب می‌شوند، براساس فناوری‌های CMR و SMR طراحی و ساخته شده‌اند

وسترن دیجیتال هارد دیسک های 22 ترابایتی Ultrastar DC HC570 و 26 ترابایتی Ultrastar DC HC670 UltraSMR را معرفی کرده است که در نوع خود اولین هستند. اما در عصر SSDهای فوق سریع، ممکن است تعجب کنید که عرضه اینگونه هارد دیسک‌ چه فایده‌ای دارد؟!

 

HDD ها ممکن است به سرعت SSD های امروزی نباشند اما ظرفیت آنها هنوز کیلومترها جلوتر است. و با پیشروی جنبش وسترن دیجیتال، این اعداد اکنون به ارتفاعات بی‌سابقه‌ای رسیده‌اند. ظرف یک دهه ما به احتمال زیاد شاهد ورود ظرفیت های 30 ترابایتی و حتی 40 ترابایتی به سرورها خواهیم بود.

 

اشلی گوراخپوروالا از WD توضیح می دهد: "به عنوان یک شریک قدیمی از ارائه دهندگان ابر پیشرو در صنعت، ما نیازهای منحصر به فرد آنها را در ایجاد زیرساخت ابری نسل بعدی درک می کنیم.

هارد دیسک ۲۲ ترابایتی یکی از جدیدترین محصولات وسترن دیجیتال است که در ساخت آن از فناوری جدیدی با عنوان ePMR استفاده شده است. ePMR به‌معنی استفاده از فناوری ضبط داده تحت میدان مغناطیسی عمودی است که ازنظر مصرف انرژی، درمقایسه‌با فناوری‌های قدیمی‌تر مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

 

به‌عبارت‌دیگر با کمک این فناوری حجم بیشتری از داده‌ها با صرف انرژی کمتر روی دیسک‌های مغناطیسی هارد ثبت می‌شوند؛ بنابراین، چگالی ثبت داده در این روش بیشتر خواهد بود. علاوه‌براین، تکنولوژی OptiNAND نیز در این هارد دیسک‌های جدید شرکت وسترن دیجیتال استفاده شده است. به‌کمک این فناوری، امکان ثبت داده‌ها در سطح سکتور روی هارد فراهم شده است. این یعنی احتمال ازدست‌رفتن داده‌ها به حداقل می‌رسد؛ زیرا داده‌ها روی تراشه‌های حافظه NAND ذخیره‌سازی می‌شوند.

وسترن دیجیتال امروز در رویداد وسترن دیجیتال خود نمونه برداری از هارد دیسک های 22 ترابایتی CMR و 26 ترابایتی SMR خود را اعلام کرد. طبق معمول، مشتریان ابر مقیاس ابر در این درایوها اولین اطلاعات را دریافت می کنند. نکته کلیدی ارائه امروز این است که وسترن دیجیتال هنوز نیازی به استفاده از ضبط مغناطیسی با کمک گرما (HAMR) در تصویر احساس نمی کند. در واقع، WD در حال دو برابر کردن فناوری PMR با کمک انرژی (ePMR) و OptiNAND (برای اولین بار در درایوهای CMR 20 ترابایتی معرفی شد) است. WD همچنین به استفاده از محرک سه مرحله ای که در نیمه اول سال 2020 شروع به ارسال آن در درایوهای جدید کرد، ادامه می دهد. ناگفته نماند که درایوهای جدید با ظرفیت بالا پر از هلیوم هستند (تکنولوژی HelioSeal). تغییر اصلی مشترک در هر دو درایو تغییر به طراحی 10 پشته ای است.

درایوهای SMR به لطف فناوری جدید UltraSMR WD، ظرفیت بیشتری را دریافت می کنند. این شامل پذیرش یک الگوریتم پیشرفته تصحیح خطا برای همراهی با رمزگذاری بلوک های بزرگتر است. این امکان بهبود متریک آهنگ در هر اینچ (TPI) را فراهم می‌کند که در نتیجه 2.6 ترابایت در هر بشقاب است. Ultrastar DC HC670 جدید از ده پلاتر برای ارائه 26 ترابایت فضای ذخیره سازی SMR با مدیریت میزبان برای ارائه دهندگان خدمات ابری استفاده می کند.

هارد دیسک‌های ظرفیت بالای وسترن به‌صورت خاص برای کاربردهای تجهیزات نظارتی با عملکرد ۲۴/۷، ذخیره‌سازی تحت‌شبکه و کاربردهای سازمانی ارائه شده است. اخیراً هارد دیسک ۲۲ ترابایتی CMR از سری محصولات WD Purple Pro برای استفاده در تجهیزات نظارتی ، دوربین مداربسته و دستگاه‌های DVR توسعه یافته عرضه شده است.