خداحافظ اینترنت اکسپلورر: مایکروسافت مرورگر اینترنت اکسپلورر را پس از 27 سال بازنشسته کرد.

خداحافظ اینترنت اکسپلورر: مایکروسافت مرورگر اینترنت اکسپلورر را پس از 27 سال بازنشسته کرد.

Microsoft ، این غول فناوری در ماه مه اعلام کرد که از تاریخ 15 ژوئن 2022 این مرورگر را متوقف می کند و کاربران را تشویق کرد که از Microsoft Edgeبه جای Internet Explorer استفاده کنند.

مایکروسافت پس از بیش از 27 سال با مرورگر خود یعنی اینترنت اکسپلورر خداحافظی می کند.

Microsoft ، این غول فناوری در ماه می اعلام کرد که از تاریخ 15 ژوئن 2022 این مرورگر را متوقف می کند و کاربران را تشویق کرد که از Microsoft Edgeبه جای Internet Explorer استفاده کنند.

 

این شرکت گفت: «مایکروسافت اج نه تنها یک تجربه مرور سریع‌تر، ایمن‌تر و مدرن‌تر از اینترنت اکسپلورر دارد، بلکه می‌تواند یک نگرانی کلیدی را نیز برطرف کند: سازگاری با وب‌سایت‌ها و برنامه‌های قدیمی‌تر.

 

طبق گزارش The Verge، مایکروسافت در سال 2015 زمانی که مدیر بازاریابی این شرکت، کریس کاپوسلا بود ، اعلام کرد که شرکت در حال کار بر روی نام تجاری و نام جدیدی است که بعداً به Microsoft Edge تبدیل خواهد شد، از همان زمان شروع به حذف تدریجی اینترنت اکسپلورر کرده بود.

 

از سال 1995 تا کنون

بیل گیتس و پل آلن مایکروسافت را در سال 1975 در آلبوکرکی، نیومکزیکو تأسیس کردند. از آنجا، این جفت به ایالت واشنگتن نقل مکان کردند و در سال 1986، مایکروسافت به سهامی عام تبدیل شد و به قیمت حدود 21 دلار به فروش رسید. این قیمت به سرعت به 35.50 دلار در هر سهم افزایش یافت و در پایان روز، حدود 2.5 میلیون سهم فروخته شد.گیتس که در آن زمان 30 سال داشت، "1.6 میلیون دلار سهام فروخت و 45 درصد از سهام خود را به ارزش 350 میلیون دلار حفظ کرد. طبق گفته مایکروسافت، سهام مایکروسافت بین سال های 1986 و 1996 بیش از صد برابر شد.

 

و تنها یک سال پس از عرضه عمومی، گیتس در سال 1987 به جوانترین میلیاردر تبدیل شد.در سال 1995، این شرکت اولین ویندوز 95 را معرفی کرد که شامل نوآوری هایی مانند منوی استارت و اولین مرورگر وب مایکروسافت، Internet Explorerبا نام  بود.

 

به گزارش بی بی سی، در اوج خود در اوایل دهه 2000، اینترنت اکسپلورر 95 درصد از بازار وبگردی را کنترل می کرد.

 

اما اینترنت اکسپلورر پس از شکست از رقبای خود مانند گوگل کروم که اکنون 64 درصد بازار مرورگرهای جهانی را در اختیار دارد، به "مرورگری که دوست دارید از آن متنفر باشید" تبدیل شد.

 

مرورگر Internet Explorer مایکروسافت به سایر خدمات بازنشسته مانند Hotmail این شرکت و  Clippy می پیوندد.