محققان ژاپنی اینترنت را 100 هزار برابر سریع‌تر از اینترنت فعلی در دسترس دارند

محققان ژاپنی اینترنت را 100 هزار برابر سریع‌تر از اینترنت فعلی در دسترس دارند

طبق گزارش خبرگزاری روسی RT، دانشمندان موسسه ملی فناوری اطلاعات و ارتباطات ژاپن (NICT) اولین انتقال داده در جهان را با سرعت 1.02 پتابیت بر ثانیه در فیبر نوری چند هسته ای انجام دادند.

محققان ژاپنی به رکورد انتقال داده با سرعت ۱۲۷۵۰۰ گیگابایت‌برثانیه دست یافتند.

تکنیک انتقال داده‌ی جدید ما را یک گام دیگر به پخش آنلاین محتوای8K نزدیک می‌کند و مهم‌تر اینکه با فناوری‌های فیبر نوری موجود سازگار است.

طبق گزارش خبرگزاری روسی، دانشمندان موسسه ملی فناوری اطلاعات و ارتباطات ژاپن (NICT) اولین انتقال داده در جهان را با سرعت 1.02 پتابیت بر ثانیه در فیبر نوری چند هسته ای انجام دادند.

بر اساس اطلاعات، این دستاورد جدید 100000 برابر سریع‌تر از سریع‌ترین سرویس‌های موجود در بازار است و می‌تواند آغازی بر سرعت جدیدی برای اتصال به اینترنت در خانه باشد.

با قدرت 1 پتابیت در ثانیه، می توان تا 10 میلیون کانال ویدئویی در ثانیه با وضوح 8k ارسال کرد. این امر پوشش زنده یکپارچه را از هر نقطه در جهان امکان پذیر می کند و همچنین 127500 گیگابایت داده در ثانیه ارسال می کند.

اگرچه درحال‌حاضر فناوری‌های بی‌سیم پرسرعت مثل وای‌فای 6E و 5G، سرفصل‌های مهم بیشتر خبرها هستند، اما کابل‌های آنالوگ و نوری همچنان به‌عنوان ستون اصلی اینترنت شناخته می‌شوند و دلیل بسیار خوبی هم برای این مورد وجود دارد. محققان ژاپنی به‌تازگی رکورد جدیدی در انتقال داده‌ها بر بستر فیبر نوری ثبت کرده‌اند که با زیرساخت‌های کابلی موجود نیز سازگار است. این یعنی پیاده‌سازی تکنیک مورد اشاره در دنیای وقعی کاملاً امکان‌پذیر است و فقط به مقیاس آزمایشگاهی محدود نمی‌شود.

محققان اظهار داشتند که این آزمایش با کابل‌های فیبر نوری که از نظر فنی با زیرساخت‌های فعلی سازگار هستند، انجام شده است، که به این معنی است که این فناوری می‌تواند در کوتاه‌مدت در دسترس باشد.

از سوی دیگر، رکورد پهنای باند انتقال شکسته شد و به لطف فناوری مالتی پلکسی تقسیم طول موج، به 20 هرتز رسید.

NICT با ساخت سیستم‌های انتقال مختلف با استفاده از فیبرهای نوری جدید به چندین رکورد جهانی دست یافته است و در دسامبر 2020 اولین نمایش انتقال 1 پتابیت در ثانیه را انجام داد.