نسخه جدید فایرفاکس در اندروید به طور خودکار وب سایت ها را به حالت HTTPS تغییر می دهد.

نسخه جدید فایرفاکس در اندروید به طور خودکار وب سایت ها را به حالت HTTPS تغییر می دهد.

موزیلا می‌گوید نسخه‌ی جدید فایرفاکس اندروید به هنگام بازدید از وب‌سایت‌ها به‌صورت خودکار سراغ استفاده از پروتکل امن HTTPS می‌رود.

موزیلا از انتشار صدمین نسخه فایرفاکس خبر داد

 آخرین نسخه با تعداد زیادی پیشرفت ظاهری و عملکردهای جدید برای نسخه های موبایل و دسکتاپ همراه است.

نسخه جدید فایرفاکس در اندروید از اتصالات فقط HTTPS برای همه وب سایت هایی که بازدید می کنید پشتیبانی می کند، با فرض اینکه این نوع اتصال در دسترس باشد. موزیلا می‌گوید نسخه‌ی جدید فایرفاکس اندروید به هنگام بازدید از وب‌سایت‌ها به‌صورت خودکار سراغ استفاده از پروتکل امن HTTPS می‌رود.

موزیلا با اقدامات امنیتی و حریم خصوصی خود کمی تهاجمی تر می شود. فایرفاکس در اندروید اکنون دارای یک حالت فقط HTTPS است که با بازدید از هر وب سایتی که از HTTPS پشتیبانی می کند، به طور خودکار یک اتصال رمزگذاری شده برقرار می کند.

تلاش‌های موزیلا برای افزایش امنیت کاربران با پروتکل HTTPS با نسخه‌ی ۹۱ فایرفاکس که سال گذشته دردسترس قرار گرفت آغاز شد. موزیلا در آن زمان گفت هنگامی که کاربر مشغول استفاده از حالت وب‌گردی خصوصی باشد، فایرفاکس به‌صورت خودکار سراغ ارتباطات ایمن وب می‌رود

نسخه‌ی جدید مرورگر فایرفاکس همچنین میزبان قابلیت جدیدی برای سامان‌دهی تاریخچه‌ی وب‌گردی در اندروید و iOS است. یکی از راهکارهای موزیلا، دسته‌بندی تاریخچه‌ی جست‌و‌جو براساس آیتم اصلی است؛ برای نمونه اگر به‌دنبال کفش بگردید و چند مدل کفش مشاهده کنید، امکان دسته‌بندی آن‌ها به‌عنوان زیرمجموعه‌ی جست‌و‌جوی اصلی وجود خواهد داشت.

موزیلا همچنین اسامی سایت‌های تکراری را حذف می‌کند تا صفحه‌ی تاریخچه‌ی وب‌گردی نظم بیشتری داشته باشد.

در رایانه‌های رومیزی، فایرفاکس زیرنویس‌ را به تصویر اضافه می‌کند. این به ویژه برای کاربرانی که دارای اختلالات شنوایی هستند مفید است. این ویژگی در ابتدا با یوتیوب، آمازون پرایم ویدیو، نتفلیکس و سایر وب سایت هایی که از فرمت WebVTT پشتیبانی می کنند، کار می کند.

مرورگر فایرفاکس همچنین اکنون از اولویت زبان دستگاه شما تبعیت می کند و از شما می پرسد که آیا می خواهید به زبان دلخواه خود تغییر دهید یا خیر. این مرورگر در حال حاضر از بیش از 100 زبان پشتیبانی می کند.

ویژگی جدید متمرکز بر امنیت بخشی از صدمین نسخه فایرفاکس است که اکنون بر روی بهترین گوشی های اندرویدی موجود است. موزیلا می‌گوید که ویژگی جدید جلسه مرور شما را در اندروید به یک اتصال امن از طریق HTTPS ارتقا می‌دهد. با این حال، برای وب سایت هایی که هنوز از HTTP استفاده می کنند، فایرفاکس به طور پیش فرض از اتصال ناامن استفاده می کند.