کاخ سفید در نظر دارد 30 کشور را ملاقات کند

کاخ سفید در نظر دارد 30 کشور را ملاقات کند

برای مقابله با تهدیدات جرایم سایبری و باج افزارها

جو بایدن ، رئیس جمهور آمریکا گفت ، مشاوران ارشد امنیت ملی ایالات متحده این ماه مقامات 30 کشور جهان را برای برنامه های مبارزه با تهدید فزاینده باج افزارها و سایر جنایات سایبری گردهم خواهند آورد.
 
بایدن در بیانیه ای گفت که جلسه آنلاین به میزبانی شورای امنیت ملی کاخ سفید با هدف "بهبود همکاری در اجرای قانون" در موضوعاتی مانند "استفاده غیرقانونی از ارزهای رمزنگاری شده" انجام می شود.
 
دولت بایدن در پی حملاتی که امسال توسط هکرها انجام و دچار بی ثباتی در منابع انرژی و مواد غذایی ایالات متحده شده بود، امنیت سایبری را به پیگیری در اولین فرصت و کمترین زمان موظف کرد و سطح اهمیت این مورد را افزایش داد.
 
تولیدکننده گوشت JBS SA، یازده میلیون دلار آمریکا (15 میلیون دلار استرالیا) برای پایان حمله به سیستم های خود که تولیداتش را متوقف کرده بود هزینه کرد و تصور می شد از یک گروه جنایتکار در ارتباط با کشورهای روسی سرچشمه گرفته است.
 
حمله به خط لوله Colonial توسط گروهی از هکرها که تصور می شد در اروپای شرقی مستقر هستند مورد حمله قرار گرفته بود که این شرکت تقریباً 5 میلیون دلار آمریکا (6.8 میلیون دلار استرالیا) پرداخت کرده است تا بتوانند حملات هکرها را خنثی و دسترسی خود را دوباره به دست آورند ، که بعداً برخی از آنها توسط نیروی انتظامی ایالت متحده دستگیر و مورد بازرسی قرار گرفتند.
 
هردوی این شرکت ها باج درخواستی هکرها را توسط بیت کوین پرداخت کردند.
 
دولت بایدن امیدوار است که گروه غیررسمی جدید آنها ، که آنها آن را طرح مقابله با باج افزار می نامند ، فشار دیپلماتیک خود را افزایش دهد که شامل مذاکرات مستقیم با روسیه ، ناتو و گروه هفت کشور ثروتمند (G7) است.
دولت به طور فزاینده ای بر مسدود کردن آنچه "فعالیت سایبری مخرب چین" می نامد تمرکز کرده است ، اتهامی که پکن آن را رد کرده است.
هنوز مشخص نشده است که کدام کشورها در این نشست شرکت خواهند کرد و زمان دقیق آن اعلام نشده است.
 
یکی از مقامات کاخ سفید گفت که آنها مصرانه به سوء استفاده از ارزهای مجازی برای پولشویی و باجگیری پرداخته اند و قصد دارند حملات باج افزار را مورد تحقیق و تعقیب قرار دهند ، البته هنوز بسیاری از این گروه ها ناشناس هستند و به موسسات مختلف سایر کشورها حمله می کنند.