تلاش گوگل برای لغو جریمه 7 میلیارد دلاری اتحادیه اروپا

تلاش گوگل برای لغو جریمه 7 میلیارد دلاری اتحادیه اروپا

گوگل می خواهد جریمه لغو شود یا کاهش یابد

گوگل Alphabet روز پنجشنبه اعلام کرد که جریمه 4.34 میلیارد یورویی (6.95 دلار استرالیا) بر اساس محاسبات نادرست است و از دادگاه عالی اروپا خواست تا جریمه را لغو یا کاهش دهد.
  
گوگل به دلیل استفاده از سیستم عامل تلفن همراه اندروید خود برای خنثی سازی رقبا ، تقویت تسلط و انحصار درجست و جوی عمومی اینترنت از سال 2011، جریمه و این بزرگترین پرونده و جریمه ای است که برای هر شرکتی به دلیل نقض قوانین اتحادیه اروپا میتواند تشکیل شود.
 
ژنورا فوروود ، وکیل گوگل در چهارمین روز جلسه یک هفته ای که بعد از سه سال برگزار می شود ، در جمع پنج قاضی دادگاه عمومی گفت: "جریمه ای که تحمیل شد ، 4.34 میلیارد یورو ، عادلانه نیست." کمیسیون اروپا این شرکت را تحریم کرد.  
او گفت: "مشکل جریمه اصلی به خودی خود نیست. مشکل این است که کمیسیون چگونه به این رقم رسید."
 
فوروود گفت که هیچ گونه هدف ضد رقابتی در اقدامات گوگل وجود ندارد و نمیتوان گفت که رفتار آن سوء استفاده و نقض قوانین اتحادیه اروپا است و هیچ سابقه ای برای این اتهام وجود ندارد.
 
فروود می گوید: " کمیسیون نباید جریمه ای را وضع میکرد ، چه برسد به اینکه رقمی به این بزرگی را برای جریمه حکم کند ".
او همچنین از مجری رقابت اتحادیه اروپا برای افزایش 11 درصدی مبلغ فاکتور به جریمه در مقایسه با جریمه 5 درصدی برای اینتل در سال 2009 به صورت جداگانه انتقاد کرد.
 
صرف نظر از حکم این دادگاه، شرکت های آمریکایی اپل ، گوگل ، آمازون و فیسبوک باید روش تجارت خود را برای سال های آینده تغییر دهند تا با رعایت قوانین جدید ضد اتحصاری وضع شده توسط مارگرته وستاگر، ناظر رقابت اتحادیه اروپا ، از شرایط رقابتی برابری برخوردار شوند.
 
با این حال ، آنتونی داوز ، وکیل کمیسیون اروپا گفت: "گوگل به سادگی نمی تواند از رفتارهای ضد رقابتی عملکردهای خود بی خبر باشد".
داوس گفت: "تخلفاتی که از روی سهل انگاری مرتکب شده اند کمتر از مواردی است که عمداً مرتکب شده اند." این جریمه تنها 4.5 درصد از درآمد گوگل در سال 2017 بود در حالی که سقف 10 درصدی طبق قوانین اتحادیه اروپا برای چنین مجازاتی وضع شده است.
به احتمال زیاد سال آینده حکمی برای این پرونده صادر می شود.