گوگل 23 ساله شد!

گوگل 23 ساله شد!

گوگل 23 ساله شد! غول موتورهای جستجو که همه ما امروز می شناسیم در 4 سپتامبر 1998 توسط دو دانشجوی دکتری به نامهای سرگئی برین و لری پیج تأسیس شد.

گوگل 23 ساله شد! غول موتورهای جستجو که همه ما امروز می شناسیم در 4 سپتامبر 1998 توسط دو دانشجوی دکتری به نامهای سرگئی برین و لری پیج تأسیس شد. گوگل از بدو تأسیس بسیار تغییر کرده است ، از موتور جستجوگر گرفته تا ایجاد سیستم عامل و اتومبیل های اتوماتیک ، پیشرفت های گوگل بسیار زیاد و شگرف است. در بیست و سومین سالگرد تاسیس گوگل، بیایید نگاهی به تاریخچه گوگل بیاندازیم ، برخی از حقایق مربوط به گوگل که ممکن است ندانید ، و آنچه این شرکت اخیراً انجام داده است.
گوگل به عنوان یک پروژه تحقیقاتی توسط دو ذهن درخشان آغاز به کار کرد. آنها به همراه سومین بنیانگذار که در سال 1998 شرکت را ترک کرد ، اسکات حسن ، یک الگوریتم PageRank ایجاد کردند که مغز گوگل امروزی است.
 
گوگل در ابتدا توسط چهار سرمایه گذار اصلی تأمین  شد Google.com در 15 سپتامبر 1997 ثبت شد و سرانجام این شرکت در 4 سپتامبر 1998 تأسیس شد. از آن زمان تا کنون راه زیادی طی شده است ، اما قبل از اینکه نگاهی بیندازیم که گوگل این روزها چه می کند ، اجازه دهید نگاهی به برخی حقایق جالب در مورد گوگل که ممکن است ندانید بیندازیم.
 
برخی حقایق جالب  
نام "Google" یک غلط املایی بود

آره! پیج و برین به Googol به عنوان نام غول موتور جستجوی خود توافق کردند. گوگول اصطلاحی است برای تعداد بسیار زیاد (ده عدد به توان صد افزایش یافته است). پیج و برین شیفته این نام بودند ، اما وقتی در سال 1998 وب سایت خود را ثبت کردند ، متوجه شدند که Googol.com در دسترس نیست. در عوض ، آنها وب سایت خود را به عنوان Google.com ثبت کرده بودند .
گوگل در ابتدا با عنوان "Project BackRub" شناخته می شد

همه ما می دانیم که Google یک "خزنده وب" است که همه وب سایت ها را برای فهرست بندی محتوا اسکن می کند. هنگامی که پیج و برین اولین برنامه خزنده وب خود را می نوشتند ، آن را "Project BackRub" نامیدند. برخی گمان می کنند که نامگذاری موتورهای جستجوی اولیه نشانه ای برای بازیابی بک لینک بود.
Gmail در روز احمق آوریل معرفی شد
سرویس رایانامه ای که همه می شناسیم در 1 آوریل 2004 معرفی شد. مردم ابتدا باور نمی کردند. در یک گزارش CNN در سال 2004 ادعا کرد که گوگل 1 گیگابایت برای خدمات ایمیل خود اختصاص می دهد و این خبر مردم را مشکوک تر کرد. اما پس از آن همه می دانیم که این کار برای غول Mountain View چگونه بوده است.

گوگل می خواست موتور جستجوی خود را در سال 1997 به یاهو بفروشد

پیج و برین ، قبل از اینکه موتور جستجوی خود را در سال 1998 به طور رسمی راه اندازی کنند ، به یاهو مراجعه کردند. بر اساس کتابی که توسط جان باتل نوشته شده است ، برین و پیج می خواستند فناوری ثبت شده PageRank را با قیمت 1 میلیون دلار بفروشند. اما ، یاهو در آن زمان علاقه ای نداشت. سپس ، در سال 2002 که ارزش گوگل افزایش یافت ، یاهو پیشنهاد خرید گوگل را به قیمت 3 میلیارد دلار ارائه داد ، اما این دو نفر آن را رد کردند.
اولین سرور گوگل از لگوهای انباشته ساخته شد
 اولین سیستم ذخیره سازی که توسط گوگل استفاده شد ، در واقع از Legos ساخته شده بود. لری پیج و سرگئی برین ، بنیانگذاران آن ، خود آن را ساخته بودند . بسیار جالب است که ببینیم سرور از همه رنگ های Google قرمز ، زرد ، آبی و سبز استفاده کرده است. در آن زمان هارد دیسک ها حداکثر 4 گیگابایت بودند. در سال 1999 ، برین و پیج آن را به دانشگاه استنفورد اهدا کردند.

در حال حاضر در گوگل چه خبر است؟

گوگل از بدو تأسیس تا کنون در بسیاری از موضوعات فناوری اطلاعات تلاش کرده است. این شرکت در زمینه پخش ویدئو ، ساخت تلفن های هوشمند ، پرکاربردترین سیستم عامل جهان ، دارای پرکاربردترین نرم افزار ناوبری ، محاسبه توانمند و غیره است. در سال 2015 ، گوگل برنامه های خود را برای سازماندهی مجدد منافع مختلف خود به عنوان گروهی به نام Alphabet Inc اعلام کرد. Google در حال حاضر زیرمجموعه Alphabet است ، Sundar Pichai مدیر عامل آن است و Larry Page عضو هیئت مدیره Alphabet ، کارمند و سهامدار کنترل کننده است. اخیراً ، این شرکت کنفرانس ورودی/خروجی خود را در مه 2021 برگزار کرد ، جایی که پیشرفت های اندروید 12 و AI مانند LaMDA ، MUM و موارد دیگر را اعلام کرد.
این شرکت که به عنوان یک پروژه تحقیقاتی شروع به کار کرد ، راه زیادی را طی کرده است و من نمی توانم منتظر بمانم تا ببینم به کجا می رود.