محافظت از پوشه‌های مهم از شر باج‌افزارها در ویندوز 10

محافظت از پوشه‌های مهم از شر باج‌افزارها در ویندوز 10

راهکاری ساده و کاربردی برای خلاص شدن از شر باج افزار ها...

حملات باج‌افزاری روزبه‌روز در حال افزایش هستند و هر شخصی ممکن است قربانی این حملات باشد؛ ولی مایکروسافت راهکاری ساده و کاربردی در ویندوز ۱۰ قرار داده است.
حملات باج‌افزاری با نرخی تهدید‌‌آمیز روبه‌افزایش هستند. به‌نقل از گزارش نیم‌ساله Bitdefender در سال ۲۰۲۰، تعداد گزارش‌های باج‌افزاری در سراسر جهان ۷۱۵ درصد افزایش یافته است. دراین‌بین، ایالات متحده آمریکا ازنظر تعداد حملات در رتبه اول و بریتانیا در رتبه دوم قرار دارند.
حمله باج‌افزاری باعث رمزنگاری فایل‌ها و داده‌ها به‌گونه‌ای می‌شود که دیگر نتوانید با آن‌ها کار کنید. برای بازگشت سیستم به حالت عملیاتی عادی، باید کامپیوتر و سیستمتان را کاملا پاک‌سازی و با نسخه پشتیبان آن را بازیابی کنید یا از کلید رمزگشایی برای بازکردن قفل فایل‌ها و داده‌هایتان بهره ببرید. برای دریافت کلید رمزگشایی باید باج بدهید. باج‌افزار آثار مخربی بر عملکرد کسب‌و‌کار می‌گذارد و حتی می‌تواند به ازبین‌رفتن دائمی داده‌ها منجر شود.
برای فعال‌کردن ویژگی محافظت از پوشه‌ها در ویندوز ۱۰ از شر باج‌افزارها وارد برنامه Windows Security شوید. سپس، از بخش سمت راست گزینه Virus & threat protection را انتخاب کنید و درنهایت، از پایین صفحه وارد بخش ransomware protection شوید.
 
 
در صفحه بازشده بعدی، Controlled folder access را روشن کنید (تصویر پایین).
 
 
سپس گزینه‌های زیر فعال می‌شوند. از گزینه اول (Protected folder) پوشه‌ها را وارد کنید تا محافظت از فایل‌ها شروع شود. توجه کنید بعد از اضافه‌کردن پوشه به بخش محافظت، هر نرم‌افزاری که بخواهد کوچک‌ترین تغییری در پوشه مدنظر ایجاد کند، به‌سرعت بلاک می‌شود و به شما اطلاع می‌دهد.
 
 
درنهایت، اگر نیاز دارید برنامه خاصی به پوشه محافظت‌شده دسترسی داشته باشد، می‌تونید از بخش Allow an app through Controlled folder access اجازه دسترسی برنامه‌های مدنظر را صادر کنید.
منبع: zoomit