کوکی های گوگل

کوکی های گوگل

گوگل حذف کوکی های شخص ثالث را 2 سال به عقب انداخت

گوگل نزدیک به دو سال مرحله حذف فناوری مرورگر وب Chrome را که کاربران را برای اهداف تبلیغی ردیابی می کند به تأخیر می اندازد و می گوید برای توسعه سیستم جایگزین به زمان بیشتری نیاز است.

غول فناوری مهلت خود را برای حذف کوکی های شخص ثالث (third-party cookies) به اواخر سال 2023 به جای ژانویه 2022 که در ابتدا برنامه ریزی خود اعلام شده بود ، منتقل کرد.
 
Vinay Goel، مدیر مهندسی حریم خصوصی کروم، در یک پست وبلاگ گفت :
کوکی های شخص ثالث قطعه کدی است که اطلاعات کاربر را ثبت می کند و توسط تبلیغ کنندگان برای هدفمند کردن فعالیت های خود استفاده می شود ، در نتیجه به منابع مالی آنلاین رایگان مانند روزنامه ها و وبلاگ ها کمک می کند. با این حال ، کوکی ها همچنین منبع مناسبی برای نقض حریم خصوصی هستند زیرا می توانند برای ردیابی کاربران از طریق اینترنت استفاده شوند.
 
گوگل در حال بازنشسته کردن کوکی های شخص ثالث است که Chrome را برای تقویت حریم خصوصی اصلاح می کند ، اما این اقدام صنعت تبلیغات آنلاین را متزلزل کرده و گوگل در پی جایگزینی مناسب برای حفظ حریم خصوصی و آسیب ندیدن تبلیغات آنلاین میباشد.
Goel گفت که قصد دارد فناوری جدیدی را تا پایان سال 2022 برای توسعه دهندگان عرضه نماید که این اقدام تا اواخر سال 2023 به تعویق انداخت و این جدول زمانی با تعهداتی که Google در قبال ناظر حریم خصوصی و امنیت بین المللی متعهد شده است مطابقت دارد.
یکی از ایده های اصلی برای جایگزینی کوکی های شخص ثالث ، تکنیکی است که کاربران را در گروه های آنلاین بزرگ و بر اساس علایق خود مخفی می کند ، ضمن اینکه برای حفظ حریم خصوصی ، تاریخچه مرور وب را در دستگاه ها نگه می دارد.