زیر پوسته ویندوز 11 چه اتفاقی افتاده است

زیر پوسته ویندوز 11 چه اتفاقی افتاده است

CPU ها در ویندوز 11 به بهره وری بالاتری میرسند

حتی اگر ویندوز 11 از بسیاری جهات شباهت زیادی به ویندوز 10 داشته باشد ، ولی تغیرات بسیاری در زیر پوسته آن به وجود آمده است. همانطور که Hot Hardware نشان می دهد ، پردازنده های ترکیبی مانند Lakefield اینتل (پردازنده های تست) سرعت بالاتری را نسبت به قبل نشان میدهد ، که این به دلیل زمانبندی بهبود یافته ای است که در پوسته این سیستم عامل به وجود آمده است.

Lakefield اولین طراحی ترکیبی اینتل با هسته های پردازنده سریع (بزرگ) و اقتصادی (کوچک) است. اندازه گیری ها در جولای سال 2020 نشان داد که ویندوز 10 اساساً مطابق میل دلخواه خود کار می کند و زمانبندی دقیقی برای انجام کارها نداشته است.
هسته SNC وظایف تعاملی و پاسخگو را محاسبه می کند ، به عنوان مثال هنگام باز کردن یک برنامه یا بارگیری یک برگه در مرورگر وب. هنگامی که بار پیش زمینه کم است و رشته های پس زمینه پیچیده هستند ، چهار هسته TNT وارد می شوند ، به عنوان مثال در هنگام رندر.
عملکرد بیشتر در سناریوهای مختلف
براساس گزارش های Hot Hardware نشان می دهد که ویندوز 11 ، بار را بهتر بر روی هسته ها توزیع می کند .در بخش بهره وری PCMark10 عملکرد خوبی را نشان میدهد و در آزمون های روزمره تقریبا 4 درصد عملکرد بهتری داشته است.که این تست شامل کارهایی مانند شروع برنامه ها ، مرور وب و Office میباشد.
برنامه های سنگین GPU مانند 3 DMark Night Raid بهبودی در ویندوز 11 نخواهند یافت ، که جای تعجب ندارد ، زیرا برای انجام چنین پردازش هایی یک بار کاری ثابت روی واحد گرافیکی اجرا می شود و هسته های پردازنده به ندرت مورد استفاده قرار میگیرند.
به نظر می رسد مایکروسافت در کد نویسی ویندوز 11 پیشرفت و اصلاحات بسیاری داشته است ، حداقل نتایج Lakefield به شدت این را نشان می دهد. البته انتظار می رفت که این تغییرات انجام شود ، زیرا Alder Lake ، CPU ترکیبی بعدی اینتل ، در پاییز 2021 منتشر خواهد شد . در حالی که Lakefield بیشتر یک طرح آزمایشی بود که فقط در تعداد کمی از دستگاه ها مورد استفاده قرار میگرفت.
همچنین تراشه های اسنپدراگون فعلی کوالکام نیز می توانند از زمانبندی اصلاح شده ویندوز 11 بهره مند شوند ، زیرا از طرح های بزرگ / کوچک نیز در این سی پی یو استفاده شده است. جانشین Snapdragon 8cx هنوز اعلام نشده است ، با این وجود Snapdragon SC8280XP ، یک SoC با هسته های کاملا بزرگ عرضه شده است.