ممنوعیت استفاده از تجهیزات هواوی و ZTE در زیر ساخت آمریکا

ممنوعیت استفاده از تجهیزات هواوی و ZTE در زیر ساخت آمریکا

کمیسیون FCC به اتفاق آرا ممنوعیت استفاده از تجهیزات هواوی و ZTE رای داد.

کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده (FCC) به اتفاق آرا به پیشبرد ممنوعیت پیشنهادی مصوبات، استفاده از تجهیزات هواوی و ZTE در زیرساخت های مخابراتی آمریکا رأی داده است.

فروشندگان چینی به دلیل نگرانی های مداوم در مورد امنیت سیستم هایشان ، تا حد زیادی از بازار ایالات متحده خارج شده اند ، شرکت های بزرگ حمل و نقل ترجیح می دهند از تجهیزات رادیویی اریکسون ، نوکیا و دیگر شرکت ها استفاده کنند.
با این حال ، تعدادی از کمپانی های کوچکتر از کیت Huawei و ZTE استفاده می کنند زیرا نسبت به دیگر رقبا ارزان تر است. انجمن بی سیم روستایی ، نمایندگی اپراتورهایی با کمتر از 100000 مشتری ، تخمین می زند که یک چهارم اعضای شبکه های خود کیت ساخت چین دارند.  

Huawei FCC

دولت آمریكا و FCC هر دو اقداماتی را برای محدود كردن فعالیت هر دو شركت در این كشور انجام داده اند. آژانسهای فدرال مدتهاست که استفاده از تجهیزات Huawei و ZTE را ممنوع کرده اند ، در حالی که نوامبر گذشته این دو شرکت به عنوان خطر برای امنیت ملی اعلام شدند.
اپراتورهای آمریکایی که مشتری هر یک از این دو شرکت هستند ، اکنون مجبورند تجهیزات آنها را در شبکه های خود حذف و جایگزین کنند ، یک صندوق جبران خسارت چند میلیارد دلاری برای جبران هزینه اپراتورها نیز تأسیس شده است.
آخرین محکم کردن پیچ ، FCC را در حدی که فکر می کند یک روزنه است ، اجازه می دهد تا در صورت تأیید اپراتورها ، از تجهیزات Huawei استفاده شود. FCC می گوید از سال 2018 3000 درخواست تأیید از Huawei دریافت کرده است و طبق شرایط این طرح ، ممکن است مصوبات گذشته لغو شود.
این اقدام توسط دولت چین که این اقدام را با انگیزه سیاسی می داند ، مورد انتقاد قرار گرفته است ، در حالی که هواوی هرگونه ادعای تخلف را رد می کند. واشنگتن همچنین هنوز هیچ مدرکی برای اثبات ادعاهای خود ارائه نداده است.
Huawei همچنین ارتباط با تأمین کنندگان آمریکایی بدون مجوز را ممنوع کرده است ، و هوآوی دسترسی به فناوری های کلیدی مانند تراشه ها و سیستم عامل Android به شدت محدود شده است. اخیراً اقداماتی برای محدودتر کردن دسترسی های این شرکت انجام شده است.