اپدیت امنیتی گوگل کروم

اپدیت امنیتی گوگل کروم

نقص امنیتی Google Chrome شما را ملزم می کند اکنون مرورگرخود را به روز کنید.

گوگل به روزرسانی در مرورگر کروم خود را برای کاربران ویندوز و مک منتشر کرد و غول اینترنت اکیداً توصیه می کند کاربران هرچه سریعتر این به روزرسانی را اعمال کنند. این به روزرسانی شامل 14 اصلاحیه امنیتی - از جمله نقص امنیتی صفر روزه - است که در صورت عدم کنترل ، سیستم را در برابر حملات آسیب پذیر می کند. Google این اصلاحات را به اهمیت بالا و متوسط طبقه بندی کرده است.
 
کاربران ویندوز و مک که با مرورگر Chrome در اینترنت نیز گشت و گذار می کنند ، می خواهند مطمئن شوند که در نسخه 91.0.4472.101 هستند. برای اطمینان از اینکه از جدیدترین نسخه ساخت Chrome استفاده کرده اید ، مرورگر خود را راه اندازی کرده و سپس روی سه نقطه روی هم چیده شده در سمت راست بالا کلیک کنید. به Settings بروید و سپس About Chrome کلیک کنید . از آنجا ، می توانید شماره نسخه Chrome را مشاهده کنید ، و اگر مرورگر به طور خودکار بروزرسانی نشده باشد میتوانید آن را بروز رسانی کنید.
این شرکت در وبلاگ خود اعلام کرده است که اگر بروزرسانی برای شما ارایه نشده است، در روزها و یا هفته های آینده برای همه ی کاربران ارایه خواهد شد.
یکی از نقاط ضعف امنیتی ذکر شده - CVE-2021-30551 - مربوط به نقصی در ویندوز 10 است که مایکروسافت اخیراً با جدیدترین به روزرسانی سیستم عامل خود اصلاح کرده است.
گوگل اظهار داشت ، این آسیب پذیری در ابتدا در تاریخ 4 ژوئن کشف شد و خاطرنشان کرد که این شرکت "آگاه است که بهره برداری از CVE-2021-30551 در طبیعت وجود دارد." برای مرورگر خود به موتور رندر V8 مبتنی بر JavaScript متکی است و همچنین این رندر برای مرورگرهای رقیب مبتنی بر پروژه Chromium از جملهMicrosoft’s Edge رایج است.
 
حتی اگر از Google Chrome استفاده نمیکنید ، باید اطمینان حاصل کنید که آخرین نسخه از مرورگر مورد نظر خود را اجرا می کنید. اکثر مرورگرهایی که از Chromium برای رندر استفاده می کنند شماره نسخه Chromium را نیز لیست می کنند و کاربران باید با دقت تمام بررسی کنند که آیا پچ برای مرورگر مورد نظرشان در دسترس است یا خیر. برای مثال اگر از Microsoft Edge استفاده میکنید ، می خواهید مرورگر خود را راه اندازی کنید و به صفحه About بروید . در آنجا ، اگر جدیدترین نسخه را ندارید ، در اولین فرصت برای بروزبرسانی اقدام کنید.
 
به گفته Bleeping Computer ، این ششمین بهره برداری روز صفر برای Chrome در سال 2021 است.