سلام به آینده: فایروال های نسل بعدی

سلام به آینده: فایروال های نسل بعدی

برای همه باید روشن باشد که امنیت سایبری به طور فزاینده ای اهمیت پیدا می کند و بودجه های امنیتی فناوری اطلاعات در حال رشد هستند. بنابراین ، بیایید نگاهی به برخی از جزئیات مرتبط با این موضوع بیندازیم.

فایروال های نسل بعدی: آنها چه هستند؟
دنیای فناوری به سرعت در حال تغییر است و همراه با آن ، تهدیدهای امنیتی در حال پیشرفت هستند. هکرها همیشه به دنبال فرصت های جدید برای حمله به اطلاعات و ساختار شبکه شما هستند. این بدان معناست که ابزارهای استانداردی که شرکت ها سالهاست از آنها استفاده می کنند دیگر کافی نیستند. فقط فایروال نسل بعدی می تواند از حفاظت کافی اطمینان حاصل کند.
به گفته گارتنر (Gartner) ، فایروال نسل بعدی " فایروال بازرسی بسته های عمیق است که فراتر از بازرسی و مسدود کردن پورت / پروتکل برای افزودن بازرسی در سطح برنامه ، جلوگیری از نفوذ و آوردن اطلاعات از خارج فایروال". این اشکال حفاظتی بخشی از نسل سوم فناوری فایروال است.
فایروال های نسل بعدی تمام مزایای فایروال های سنتی را ارائه می دهند ، اما پیشرفته تر هستند. بنابراین ، به عنوان مثال ، هم از VPN پشتیبانی می کنند و هم از فیلتر بسته ایستا و دینامیک برای اطمینان از ایمن و معتبر بودن تمام اتصالات بین شبکه ، اینترنت و فایروال استفاده می کنند و می توانند آدرس های شبکه و پورت را برای نقشه برداری از IP ها ترجمه کنند.
چه چیزی فایروال نسل بعدی را بهتر می کند؟
تفاوت اساسی این است که فایروال های نسل بعدی می توانند بسته ها را براساس برنامه ها فیلتر کنند. آنها همچنین می توانند از یک برنامه کاربردی که از تجزیه و تحلیل و تطبیق مجوزها برای شناسایی استفاده می کند ، دید گسترده و کنترل داشته باشند. فایروال های نسل بعدی می توانند با استفاده از IP های مبتنی بر مجوز یا لیست های سفید ، برنامه های ایمن را از برنامه های ناخواسته تشخیص دهند و با استفاده از رمزگشایی SSL آنها را شناسایی کنند. بر خلاف فایروال های سنتی ، فایروال های نسل بعدی شامل مسیری هستند که از طریق آن به روزرسانی های بعدی نصب می شود.
چرا باید از فایروال های نسل بعدی استفاده کرد؟
مزایایی وجود دارد که فایروال های سنتی آن را به راحتی ارائه نمی دهند. به عنوان مثال ، فایروال های نسل بعدی می توانند از ورود بدافزار به شبکه جلوگیری کنند. آنها همچنین می توانند تهدیدهای مداوم پیشرفته (APT) را برطرف کنند. فایروال های نسل جدید مزایا و عملکردهای نرم افزار آنتی ویروس ، فایروال ها و سایر ابزارها را در یک راه حل ترکیب می کنند ، بنابراین می توانند برای شرکت هایی که نیاز به بهبود امنیت دارند اما بودجه و مهارت لازم برای اجرای یک مجموعه پیچیده را ندارند ، گزینه ای بهینه از نظر هزینه باشند.
به نوعی فایروال برای هر مشاغل ضروری است. با این وجود ، در دنیای امروز ، انتخاب فایروال نسل بعدی گزینه بهتری است زیرا تهدیدهای امنیتی سایبری شرکت ها و شخصی به سرعت تغییر می کند. به لطف انعطاف پذیری و عملکردهای جامع ، فایروال های نسل بعدی می توانند کاربران را از طیف گسترده ای از نفوذ محافظت کنند. مانند اکثر ابزارها ، فایروال ها شاید برای هر شغلی مناسب نباشد ، اما قطعا قابل تأمل به جهت حفظ اطلاعات و امنیت ساختار شبکه شما میباشد.