بزرگترین پروژه خورشیدی روی پشت بام کارخانه در جهان

بزرگترین پروژه خورشیدی روی پشت بام کارخانه در جهان

تایلند مدعی بزرگترین پروژه خورشیدی روی پشت بام کارخانه در جهان است.

تایلند مدعی بزرگترین پروژه خورشیدی روی پشت بام کارخانه در جهان است.

 دومین تامین کننده بزرگ برق ژاپن  شرکت کانسای الکتریک پاور، در حال ایجاد چیزی است که ادعا می کند بزرگترین نصب پانل خورشیدی روی پشت بام جهان در کارخانه ای در کریدور اقتصادی شرقی تایلند با فناوری پیشرفته است.

پنل های خورشیدی در کارخانه، که تایرهای فالکن را برای بازار اروپا تولید می کند، طبق گزارش ها از نظر اندازه معادل بیش از 18 زمین فوتبال است. این شهر در پارک صنعتی Amata City Rayong در 135 کیلومتری جنوب غربی بانکوک واقع شده است.

 

به گزارش کانسای، تایلند در حال مناقصه برای تبدیل شدن به رهبر انرژی پاک در جنوب شرقی آسیا است و پس از تکمیل، این پروژه یک نقطه عطف بزرگ را رقم خواهد زد.

سقف بام با مساحت 100000 متر مربع با 40000 پانل، مجموع خروجی 22 مگاوات و کاهش انتشار دی‌اکسید کربن را به میزان 38000 تن تا سال 2025 دارد.

 در نهایت هدف از طراحی این پروژه این است که تا مالک کارخانه، Sumitomo Rubber Industries، بتواند به طور کامل بر روی انرژی های تجدید پذیر کار کند.

 

دولت تایلند به عنوان بخشی از یک استراتژی پایدار ملی فراگیر که به عنوان اقتصاد سبز دایره‌ای زیستی شناخته می‌شود، مجموعه‌ای از یارانه‌ها، معافیت‌های مالیاتی و سایر مشوق‌ها را با موفقیت بسته‌بندی کرده است تا سرمایه‌گذاران را برای تامین مالی و ساخت پروژه‌های مرتبط با انرژی‌های تجدید پذیر جذب کند.

 

کاتسوهیسا یاماموتو، مدیر عامل واحد تایلندی کانسای گفت: از نظر نیروی تبلیغاتی کشور، ما فکر می‌کنیم تایلند پیشرفته‌ترین منطقه در منطقه آسه‌آهن است. "این برای کسب و کار ما بسیار مهم است، به ویژه در مزایای مالیاتی."

 

در شش ماه اول سال 2023، 186 مورد از 195 درخواست به هیئت سرمایه گذاری تایلند (BOI) برای پروژه های تولید برق مربوط به انرژی های تجدید پذیر بود.