مدیر عامل اینتل: هوش مصنوعی را به هر پلتفرم و پردازنده ایی که می سازیم اضافه خواهیم کرد

مدیر عامل اینتل: هوش مصنوعی را به هر پلتفرم و پردازنده ایی که می سازیم اضافه خواهیم کرد

بر اساس گفته‌ی مدیرعامل اینتل، این شرکت قصد دارد هوش مصنوعی را وارد تمامی محصولاتش کند.

اینتل در آستانه راه اندازی Meteor Lake، اولین تراشه خود با پردازنده عصبی داخلی است.

مدیر عامل اینتل، پت گلسینگر، در جریان تماس با درآمد سه ماهه دوم سال 2023 شرکت، نسبت به هوش مصنوعی بسیار خوشبین بود و به سرمایه گذاران گفت که اینتل قصد دارد "هوش مصنوعی را در هر محصولی که می سازیم بسازد."

 

اواخر امسال، اینتل Meteor Lake، اولین تراشه مصرف‌کننده خود را با یک پردازنده عصبی داخلی برای وظایف یادگیری ماشین عرضه خواهد کرد. (AMD اخیراً به دنبال اپل و کوالکام همین کار را انجام داد.)

اما در حالی که اینتل قبلاً به ما پیشنهاد کرده بود که فقط تراشه‌های Ultra جدید پریمیوم آن ممکن است این پردازنده‌های هوش مصنوعی را داشته باشند، به نظر می‌رسد که گلسینگر انتظار دارد هوش مصنوعی در نهایت در هر چیزی که اینتل می‌فروشد باشد.

گلسینگر اغلب دوست دارد درباره «چهار ابرقدرت» یا «پنج ابرقدرت» شرکت‌های فناوری صحبت کند، که در ابتدا هم هوش مصنوعی و هم ابر را شامل می‌شد، اما امروز، او پیشنهاد می‌کند که هوش مصنوعی و ابر لزوماً دست به دست هم نمی‌دهند.

ورج می‌گوید اشاره به اهمیت هوش مصنوعی توسط پت گلسینگر اتفاق عجیبی نیست؛ چون هوش مصنوعی داغ‌ترین ترند دنیای فناوری محسوب می‌شود و شرکت‌هایی مثل انویدیا ازطریق فروش پردازنده‌ی گرافیکی توانسته‌اند درآمد عجیبی از هوش مصنوعی به جیب بزنند. اینتل با علم‌ به‌ این موضوع قصد دارد خودش را در بازار هوش مصنوعی جا کند.