آیا واتساپ به میکروفون گوشی دسترسی دارد؟

آیا واتساپ به میکروفون گوشی دسترسی دارد؟

یک مهندس ایرانی مدعی دسترسی واتساپ به میکروفون گوشی شده و ایلان ماسک در واکنش گفته است که نمی‌توان به واتساپ اعتماد کرد.

واتس‌اپ ظاهراً به میکروفون در 7Google Pixel ، Galexy S23 و سایر تلفن‌ها حتی در صورت عدم استفاده هم دسترسی دارد

واتس اپ در حال حاضر محبوب ترین اپلیکیشن پیام رسان در جهان است. در زمانی که پیام‌های متنی هنوز نسبتاً گران بودند، توانست از بدو تولد با اجازه دادن به پیام‌های نامحدود رایگان تسلط خود را تثبیت کند. چند سالی است که واتس اپ بخشی از شرکت بزرگ فناوری متا (فیس بوک) است. این موضوع نگرانی هایی را در رابطه با حریم خصوصی داده های کاربر به دلیل سابقه شرکت زاکربرگ ایجاد کرده است.

در حال حاضر، کاربران واتس اپ ادعا می کنند که این برنامه حتی زمانی که از میکروفون تلفن هوشمند آنها استفاده نمی کند، به آن دسترسی دارد.

ظاهراً واتس اپ حتی زمانی که از آن استفاده نمی کند به میکروفون دسترسی دارد این موضوع دقیقاً جدید نیست، زیرا چندین هفته است که گزارش های مشابهی وجود دارد. مردم به لطف ویژگی «شاخص‌های حریم خصوصی» (که از اندروید 12 وجود دارد) متوجه استفاده از میکروفون شده‌اند. هنگامی که برخی از مجوزهای حساس (دسترسی به میکروفون یا دوربین) استفاده می شود، «نماگرهای حریم خصوصی» اساساً یک اعلان سبز رنگ در لبه سمت راست بالای صفحه اضافه می کند.با این حال، چندین کاربر واتس اپ متوجه شده اند که نقطه سبز کوچک با میکروفون حتی پس از خروج یا بستن برنامه همچنان فعال است.

یک ماه پس از انتشار گزارش‌هایی جنجالی مبنی‌بر دسترسی واتساپ به میکروفون گوشی‌های اندرویدی، گوگل سرانجام واکنش نشان داد و تأیید کرد که عامل اصلی، یک باگ نرم‌افزاری در سیستم‌عامل اندروید بوده است. حساب کاربری رسمی توسعه‌دهندگان اندروید که توسط گوگل مدیریت می‌شود، در توییتی جدید نوشته است: «باگ جدیدی در اندروید که تعداد محدودی از کاربران واتساپ را تحت تأثیر قرار داد، نشانگرها و نوتیفیکیشن‌های حریم خصوصی را به اشتباه در داشبورد حریم خصوصی اندروید به‌نمایش گذاشت

 

در واقع باگ اندروید به اشتباه نشان می‌داد که واتساپ به‌طور مداوم مشغول استفاده از میکروفون گوشی‌ است. در همان زمان مدیران واتساپ گفتند که این موضوع به باگی در اندروید مرتبط است. گوگل می‌گوید با به‌روزرسانی واتساپ به جدیدترین نسخه، مشکل رفع می‌شود.