بهترین نرم افزار ماشین مجازی در سال 2023

بهترین نرم افزار ماشین مجازی در سال 2023

آیا می‌خواهید بدون دردسر انواع سیستم‌‌عامل‌ها را روی کامپیوتر خود استفاده کنید؟ یکی از راه‌های آسان‌ برای این کار استفاده از ماشین مجازی است.

سیستم عامل های مختلف را روی رایانه شخصی خود اجرا کنید

بهترین نرم افزار ماشین مجازی اجرای سیستم عامل های مختلف را بر روی کامپیوتر دسکتاپ یا لپ تاپ شما ساده و آسان می کند.

ماشین‌های مجازی به بخش مهمی از محاسبات تبدیل شده‌اند، مخصوصاً برای تجارت و به ویژه برای رایانش ابری. با این حال، مجازی سازی چیزی است که برای کاربران خانگی نیز در دسترس است.برای استفاده شخصی، مجازی سازی کاربران را قادر می سازد تا سیستم عامل های مختلفی را بر روی رایانه شخصی خود اجرا کنند، مانند اجرای ویندوز در مک، یا اجرای لینوکس بر روی رایانه شخصی ویندوز - و بالعکس.

یک مزیت کلیدی اجرای ماشین مجازی این است که به شما امکان می دهد برنامه هایی را اجرا کنید که در غیر این صورت به دلیل داشتن سیستم مورد نیاز بسیار متفاوت در دسترس نبودند، که یکی از دلایل خاصی است که مجازی سازی در تجارت بسیار مهم شده است.مورد دیگر، به طرز شگفت انگیزی، نگرانی های امنیتی است، زیرا بدافزار نمی تواند به درستی در یک محیط مجازی اجرا شود و اگر تشخیص دهد در یک محیط مجازی است، اغلب خاموش می شود.

به طور کلی، مجازی سازی به ابزاری قدرتمند در محاسبات و فناوری اطلاعات تبدیل شده است و در ادامه بهترین نرم افزارهای ماشین مجازی را معرفی خواهیم کرد.

1. VMware Workstation Player

VMware مجموعه بسیار جامعی از محصولات مجازی سازی را با Fusion برای مک اپل و Workstation Player برای رایانه شخصی ارائه می دهد. علیرغم تفاوت نام، این دو محصول به طور موثر راه حل یکسانی را ارائه می دهند، اگرچه برای هر سیستم عامل میزبان طراحی شده است.

برای Mac که شامل یک "Unity Mode" است که سیستم عامل Mac را قادر می‌سازد برنامه‌های ویندوز را از Dock راه‌اندازی کند و به نظر برسد که بخشی از سیستم عامل میزبان هستند.

همانطور که شماره‌گذاری نسخه نشان می‌دهد، Workstation محصولی بالغ‌تر است و یکی از پیچیده‌ترین پیاده‌سازی‌های VM را ارائه می‌کند که تاکنون دیده شده است.به عنوان یکی از معدود هاست هایی که از DirectX 10 و OpenGL 3.3 پشتیبانی می کند، به CAD و سایر برنامه های شتاب دهنده GPU اجازه می دهد تا تحت مجازی سازی کار کنند.

Workstation Player برای ویندوز یا لینوکس برای استفاده شخصی رایگان است، اگرچه Pro برای کاربران تجاری و کسانی که مایل به اجرای VMهای محدود شده با استفاده از Pro یا Fusion Pro هستند مورد نیاز است.

2. VirtualBox

مطمئن نیستید که احتمالاً از چه سیستم عاملی استفاده می کنید؟ سپس VirtualBox انتخاب خوبی است زیرا از مجموعه ای شگفت انگیز از ترکیب میزبان و مشتری پشتیبانی می کند.ویندوز از XP به بعد، هر لینوکس سطح 2.4 یا بهتر، ویندوز NT، سرور 2003، سولاریس، OpenSolaris و حتی OpenBSD Unix. حتی افرادی هستند که با نوستالژیک ویندوز 3.x یا حتی IBM OS/2 را بر روی سیستم های مدرن خود اجرا می کنند.

همچنین روی Apple Mac اجرا می‌شود و برای کاربران اپل، می‌تواند یک جلسه کلاینت Mac VM میزبانی کند. 

اوراکل به اندازه کافی مهربان بوده است که از VirtualBox پشتیبانی کرده و مجموعه وسیعی از ماشین های مجازی توسعه دهنده از پیش ساخته شده را برای دانلود و استفاده بدون هزینه ارائه کرده است.

 

3. Parallels Desktop

Boot Camp ابزار رایگان اپل برای اجرای یک جلسه مجازی تحت macOS است، اما کسانی که باید این کار را به طور منظم انجام دهند از Parallels Desktop استفاده می کنند که اکنون متعلق به غول نرم افزاری Corel است.

این به کاربران امکان می‌دهد تا به‌طور یکپارچه ویندوز را در کنار macOS اجرا کنند، برای آن لحظات ناخوشایند که نیاز به نرم‌افزاری دارند که فقط روی آن پلتفرم کار می‌کند.برخی از کارهای ظریفی که Parallels می تواند انجام دهد این است که هشدارهای ویندوز در مرکز اعلان مک ظاهر شود و یک کلیپ بورد یکپارچه را اجرا کند.

اکثر کاربران مک، Parallels را به‌عنوان ابزاری منحصراً برای استفاده از ویندوز تصور می‌کنند، اما می‌توان از آن برای میزبانی طیف گسترده‌ای از توزیع‌های لینوکس، سیستم‌عامل کروم (که بهترین کروم‌بوک‌ها اجرا می‌کنند) و حتی نسخه‌های دیگر (و قدیمی‌تر) سیستم‌عامل مک استفاده کرد.

پایین ترین پله، نسخه پایه است. در بالا یک نسخه حرفه ای وجود دارد که می تواند حافظه بیشتری را مورد بررسی قرار دهد و از محیط های توسعه مانند Microsoft Visual Studio پشتیبانی می کند. و، یک نسخه تجاری که شامل ابزارهای مدیریت مجوز متمرکز برای استفاده متخصصان فناوری اطلاعات است.

4. QEMU

وب سایت QEMU خیلی پیچیده نیست، اما اجازه ندهید که شما را ناامید کند.جایی که این محصول کمی با سایر راه حل های VM متفاوت است این است که هم میزبان VM و هم شبیه ساز ماشین است. همراه با کامپیوتر x86، QEMU می‌تواند PowerPC، MIPS64، ARM، SPARC (32 و 64)، MicroBlaze، ETRAX CRIS، SH4 و RISC-V را شبیه‌سازی کند.

این کار را بدون حقوق مدیر انجام می دهد و عملکرد ماشین های مجازی که روی آن اجرا می شوند نزدیک به نصب های بومی است.چیزی که QEMU فاقد آن است هر گونه ابزار رابط پیچیده ای است که در عوض برای نصب و پیکربندی کلاینت های VM به ورودی های CLI تکیه می کند.

در حال حاضر فقط می‌تواند روی لینوکس میزبانی کند، حتی اگر بتواند طیف گسترده‌ای از سیستم‌عامل‌ها را تحت آن اجرا کند.

5. Citrix Hypervisor

به طور عجیبی، Citrix Hypervisor زندگی خود را به عنوان یک پروژه منبع باز آغاز کرد و تا به امروز دانلود و نصب آن رایگان است. یا بهتر بگوییم نسخه اصلی رایگان است، اما ویژگی‌های پیشرفته محدود به نسخه‌های سطح پولی است.

مشتریانی که پرداخت می‌کنند، ابزارهای مدیریتی پیچیده، توانایی خودکارسازی و توزیع محیط‌های زنده را به دلخواه دریافت می‌کنند. همچنین دارای قابلیت های GPU pass-through و مجازی سازی GPU است که به آن اجازه می دهد برای مثال CAD مجازی سازی شده را ارائه دهد.

هدف دیگر XenServer ایجاد مراکز داده مجازی است که می توانند قطعی های برنامه ریزی شده و برنامه ریزی نشده را به طور یکسان مدیریت کنند و سطح بالایی از در دسترس بودن را که تجارت انتظار دارند حفظ کند.

6. Xen Project

Xen Project یک مانیتور ماشین مجازی (VMM) رایگان و منبع باز است که به عنوان یک Hyperviser نوع 1 برای چندین سیستم عامل با استفاده از سخت افزار یکسان طراحی شده است. در ابتدا توسط دانشگاه کمبریج توسعه یافت، کارکنانی که آن را ایجاد کردند، آن را به شرکتی تبدیل کردند که بعداً توسط سیتریکس خریداری شد. پروژه Xen اکنون با بنیاد لینوکس در ترویج برنامه های کاربردی منبع باز کار می کند.

این به ویژه برای مجازی سازی پیشرفته، به ویژه برای سرورها، در هر دو محیط تجاری و منبع باز استفاده می شود. این شامل برنامه‌های زیرساخت به‌عنوان سرویس (IaaS)، مجازی‌سازی دسک‌تاپ و مجازی‌سازی امنیت است، اما محدود به آن نمی‌شود. نرم افزار Xen Project حتی در سیستم های خودرو و هوانوردی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

این سرویس مخصوصاً برای ابرهای مقیاس بزرگ قابل استفاده است و به راحتی با AWS، Azure، Rackspace، IBM Softlayer و Oracle قابل استفاده است. تاکید کلیدی بر امنیت با استفاده از یک پایگاه کد کوچک تا حد ممکن است، که آن را نه تنها ایمن، بلکه به ویژه انعطاف پذیر می کند.

7. Microsoft Hyper-V

در ابتدا با نام رمز Viridian و سپس مجازی سازی ویندوز سرور، هنگامی که برای اولین بار در اواخر سال 2008 منتشر شد، به Hyper-V Server تغییر نام داد.این روزها به عنوان بخشی از ویندوز 10 پرو و ویندوز سرور (2012 و 2016) بدون هزینه اضافی برای کاربر عرضه می شود.با این حال، چیزی که شما بدون هزینه دریافت می کنید یک هایپروایزر بسیار ابتدایی است که نمی تواند کارهای هوشمندانه ای را که VMware ارائه می دهد انجام دهد.

پشتیبانی از سیستم عامل مهمان شامل ویندوز سرور، ویندوز XP SP3 یا جدیدتر، لینوکس با هسته 3.4 یا بهتر و FreeBSD است. اگرچه پشتیبانی از درایور برای لینوکس عالی نیست، و پشتیبانی از GPU مجازی وجود ندارد.Hyper-V به کاربران نسبتا بی تجربه اجازه می دهد تا یک محیط سرور مجازی ایجاد کنند، اما انتظار معجزه نداشته باشید.

 

کدام نرم افزار ماشین مجازی برای شما بهتر است؟

وقتی تصمیم می گیرید کدام نرم افزار ماشین مجازی را دانلود و استفاده کنید، ابتدا نیازهای واقعی خود را در نظر بگیرید. اگرچه گزینه‌های متن‌باز فوق‌العاده‌ای وجود دارد، گزینه‌های نرم‌افزار رایگان و مقرون‌به‌صرفه گاهی اوقات در مورد ابزارهای مختلف محدود می‌شوند، در حالی که نرم‌افزارهای سطح بالا واقعاً می‌توانند هر نیازی را برآورده کنند، بنابراین مطمئن شوید که ایده خوبی دارید. به کدام یک از ویژگی هایی که فکر می کنید ممکن است نیاز داشته باشید.

 

چگونه بهترین نرم افزار ماشین مجازی را آزمایش کردیم ؟

برای تست بهترین نرم افزار ماشین مجازی ابتدا یک حساب کاربری با پلتفرم نرم افزار مربوطه راه اندازی کردیم. سپس این سرویس را آزمایش کردیم تا ببینیم چگونه می‌توان از نرم‌افزار برای اهداف مختلف و در موقعیت‌های مختلف استفاده کرد، مانند تعداد نصب‌های مختلف سیستم‌عامل که می‌تواند انجام دهد. سپس بررسی کردیم که نرم افزار ماشین مجازی چقدر پایدار است و به روز رسانی و سفارشی کردن هر گزینه سیستم عامل چقدر آسان است. هدف این بود که هر پلتفرم نرم افزاری را تحت فشار قرار دهیم تا ببینیم ابزارهای اساسی آن چقدر مفید هستند و همچنین دستیابی به ابزارهای پیشرفته تر چقدر آسان است.

آیا می خواهید بدانیدکه چگونه می توانید با مجازی سازی شروع کنید؟

شرکت شبکه رسام دوراندیش منابع زیادی برای شما دارد. حتماً نگاهی به مجموعه برچسب های مجازی سازی ما در منوی مقالات و اخبار بیندازیدو یا با همکاران مجرب و متخصص ما در واحد فروش شرکت تماس بگیرید .