نقشه حرارتی یا Heat Map در دوربین مداربسته چیست ؟

نقشه حرارتی یا Heat Map در دوربین مداربسته چیست ؟

نقشه حرارتی ایجاد شده توسط دوربین های مداربسته IP به افزایش بازدهی اقتصادی استفاده از فضای تجاری یا اداری شما کمک می کند.

نقشه حرارتی یا Heat Map چیست ؟ 

تکنولوژی نقشه حرارتی یاHeat Map اطلاعات ارزشمند  و مفیدی از نقاط پر رفت و آمد در اختیار کاربر و صاحبان کسب و کارها  قرار می دهد. این قابلیت مختص دوربین های تحت شبکه (IP) می باشد. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا با طریقه عملکرد Heatmapو مزیت نقشه حرارتی آشنا شوید.

نقشه حرارتی ایجاد شده توسط دوربین های مداربسته IP به افزایش بازدهی اقتصادی استفاده از فضای تجاری یا اداری کمک می کند. خرده فروشان معمولاً می خواهند بدانند مشتریان به کدام محصولات بیشتر علاقه دارند و کدام محصولات تبلیغاتی، مشتریان را به فروشگاه و مراکز خرید جذب می کند.

 

نقشه حرارتی چگونه کار می کند؟

مناطقی که در آن ترافیک بیشتری ثبت شده است به صورت رنگی بر روی نقشه در زمان واقعی نمایش داده می شوند.کارکرد دوربین هایی با قابلیت نقشه حرارتی به این صورت هست که الگوی حرکت افراد را در یک بازه زمانی ضبط می کند. به این ترتیب، دوربین هایی با قابلیت نقشه حرارتی، نقاط پر رفت و آمد و کم رفت و آمد را به صورت چگالی گرمایی با کمک رنگ های مختلف نشان می دهد. از این طریق کاربر متوجه می شود مکان هایی که به رنگ قرمز هستند اشخاص بیشتری در آنجا تردد کرده اند.از قابلیت Heat Map می توان برای استفاده در مکان‌هایی مثل فروشگاه ها، سوپر مارکت ها، مغازه ها و بهره برد.


با کمک این قابلیت صاحبان کسب و کار متوجه خواهند شد که کدام قسمت یا کدام محصولات طرفداران بیشتری دارد. به این ترتیب فروشنده میفهمد، مشتری ها بیشتر به چه چیزی علاقه دارند و از آن بازدید کرده اند. از سوی دیگر مدیریت متوجه می شود محصولات مورد نظر خود را در کدام قسمت قرار دهد تا بیشتر دیده شود.
به این ترتیب نقشه گرمایی می تواند کمک بزرگی در فروش بیشتر محصولات از نظر نحوه چیدمان کالاها بکند. به طوری که محصولات و خدمات راحت تر و بیشتر در معرض دید عموم قرار بگیرد.

مزایای استفاده از Heat Map :

به لطف ماژول Heat map، می توانید مسیرهای حرکت افراد را در محلهای مختلف را تعیین کنید. این به شما امکان می دهد درخصوص موارد زیر نتیجه گیری کنید:

 

کارایی چیدمان محل فروش

جذابیت کالا

کیفیت دکوراسیون ویترین

محبوبیت کالا

بنابراین، کارایی استفاده از محل فروش خود را بهبود می بخشید و سود را افزایش می دهید. بخشی از فضای کسب و کار خود را انتخاب کنید و ببینید که چگونه ماژول Heat Map می تواند برای شما مفید باشد.

نقشه حرارتی با موفقیت در صنایع زیر کار می کند :

اماکن تجاری مانند :

1. فروشگاه ها و مغازه ها

2. بانکها و موسسات مالی

3. نمایندگی های فروش خودرو

اماکن امن و هوشمند مانند :

1. موزه ها و گالری های هنری 

اماکن ترابری مانند:

1. مراکز حمل و نقل و انبارها

با استفاده از فناوری Heat-Mapping، خرده‌فروشان نقشه‌ای با کد رنگی از مدت زمانی که خریداران در مناطق خاص فروشگاه می‌گذرانند، مشاهده می‌کنند. این فناوری هم نقاط داغ و هم مناطق مرده را نشان می‌دهد، و همچنین نشان می‌دهد که چه تعداد از مردم واقعاً برای خرید یک محصول خاص به فروشگاه مراجعه می‌کنند، در مقابل کسانی که تصمیم می‌گیرند آن کالا را در حالی که تصادفی از آنجا عبور می‌کنند، خریداری کنند. با لایه‌بندی این داده‌ها در طول زمان، خرده‌فروشان می‌توانند بینشی در مورد نحوه قرار دادن بهترین اقلام در فروشگاه و بهترین نحوه طراحی چیدمان کلی فروشگاه کسب کنند.

 

دوربین های تحت شبکه Hikvison از قابلیت Heat Map با کیفیت بالا و عملکرد بسیار راحتی برخوردار هستند در ادامه با این قابلیتها بیشتر آشنا می شوید.

دستورالعمل نقشه حرارتی هایک ویژن چیست:

Heat Map یک عملکرد هوشمند است که توسط دوربین های امنیتی مختلف هایک ویژن پشتیبانی می شود. با پیکربندی این ویژگی می‌توانید نقشه‌ای از مناطقی که بیشترین ترافیک را در مکان خود دارند، ایجاد کنید.

اگر در تلاش برای جمع‌آوری داده‌هایی در مورد ترافیک پیاده‌روی در کسب‌وکار خود و انجام تنظیمات صحیح بر اساس آن بازخورد هستید، می‌تواند ابزار بسیار مفیدی باشد. نقشه حرارتی مبتنی بر رنگ خواهد بود و نشان می دهد که کدام مناطق زیر چشم دوربین حرکت بیشتری دارند.

ضرب المثل قدیمی می گوید جزییات همیشه مهم است، و وقتی صحبت از خرده فروشی می شود، هیچ جزئیاتی مهمتر از پایش نیست. داشتن اطلاعات دقیق در مورد ترافیک مشتری می تواند به تصمیم گیری های بسیاری در هنگام مدیریت یک فروشگاه کمک کند، کالاهایی که باید به بازار عرضه شوند، تا تعیین مسیرهای مشترک مشتری در اطراف مغازه، و تعیین اینکه در چه ساعاتی از روز به بیشترین پرسنل نیاز دارد.کسب این نوع اطلاعات دقیق از مشتری برای فروشگاه های کوچک و مستقل دشوار بود. با این حال، سیستم‌های امنیتی IP Hikvision می‌توانند به راحتی برای ایجاد نقشه‌های حرارتی مورد استفاده قرار گیرند و همه این اطلاعات را مستقیماً در دسترس شما قرار دهند.

نقشه های حرارتی در هایک ویژن چیست؟

نقشه‌های حرارتی توسط نرم‌افزاری ایجاد می‌شوند که تصویر ویدیویی را تجزیه و تحلیل می‌کنند و مکان‌هایی که سوژه‌ها در طول فریم راه می‌روند را ردیابی می‌کنند. با بررسی فعالیت در یک دوره زمانی طولانی، نرم افزار می تواند یک پوشش رنگی به تصویر اضافه کند که در یک نگاه میزان قدمت و فعالیت را نشان می دهد. پیش از این، شرکت ها برای دریافت این نوع داده ها و ادغام آن با دوربین مداربسته خود، نیاز به سرمایه گذاری روی بسته های نرم افزاری بسیار گران قیمت داشتند. نبوغ واقعی ویژگی نقشه حرارتی هایک ویژن این است که می‌توانید آن را با استفاده از چیزی جز یک دوربین و بسته نرم‌افزار رایگان IVMS 4200 تنظیم کنید.

ایجاد نقشه های حرارتی با IVMS 4200

با توجه به قدرت پردازش اضافی مورد نیاز، در حال حاضر فقط مدل های دوربین خاص این عملکرد را ارائه می دهند. از آنجایی که دوربین IP دارای یک پردازنده داخلی است، این بدان معنی است که شما حتی نیازی به اتصال آن به دستگاه خارجی مانند NVR ندارید، اما برای ضبط فیلم به کارت MicroSD نیاز دارید. دوربین مستقیماً از طریق کابل اترنت به شبکه شما متصل می شود و سپس برای دسترسی از راه دور پیکربندی می شود و به شما امکان می دهد وارد شوید و فیلم را از رایانه شخصی در هر کجای دنیا مشاهده کنید. نرم افزار iVMS را می توان برای کنترل از راه دور مجموعه ای از ویژگی های تجزیه و تحلیل هوشمند مانند تشخیص نفوذ و حتی تشخیص چهره استفاده کرد. دوربین‌های IP هایک‌ویژن از ساده‌ترین دوربین‌های موجود در بازار برای راه‌اندازی هستند.

هنگامی که نرم افزار راه اندازی و اجرا می شود، انتخاب دوره زمانی که میخواهید گزارش را در آن اجرا کنید، به شما امکان می دهد داده ها را در یک نگاه از یک روز، هفته یا ماه مشاهده کنید. این نرم‌افزار علاوه بر پوشش روی تصویر، می‌تواند نمودار تولید کند که سطوح فعالیت را در طول یک دوره زمانی مشخص نشان می‌دهد. این برای بررسی زمانی که کسب و کار شما هجوم مشتریان را می بیند، یا اینکه چگونه ترافیک در طول ماه تغییر می کند، عالی است.

شرکت شبکه رسام دوراندیش ، با بیش از 20 سال تجربه در زمینه ی های مختلف از جمله نصب و راه اندازی سیستم های نظارتی و حفاظتی (دوربین مداربسته) به سازمان ها وارگانها برای محافظت از دارایی های خود با بهترین راهکارهای یکپارچه امنیت فیزیکی کمک می کنیم که یک انتخاب درست و به روز و کارآمد داشته باشند. ما می توانیم سیستم های نظارت تصویری را ماهرانه و کارآمد پیاده سازی کنیم تا بهترین نتیجه را داشته باشیم. اگر آماده شروع برنامه ریزی سیستم دوربین مداربسته خود هستید ، امروز با ما تماس بگیرید.